اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان بازرگانی خراسان شمالی مطرح کرد:

برگزاری نمایشگاه اختصاصی ترکمنستان در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: معاون تجارت خارجی سازمان بازرگانی خراسان شمالی از برگزاری نمایشگاه اختصاصی ترکمنستان در این استان خبر داد.

برگزاری نمایشگاه اختصاصی ترکمنستان در خراسان شمالی
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، مهرداد داوودزاده ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: این نمایشگاه به منظور توسعه مبادلات تجاری در آذرماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی خراسان شمالی برگزار می‌شود.
وی افزود: این نخستین نمایشگاه اختصاصی یک کشور خارجی در خراسان شمالی بوده که با مشارکت دستگاه‌های استان به صورت مستقل برپا خواهد شد.
داوودزاده تصریح کرد: هم‌اکنون مقدمات برگزاری این نمایشگاه اختصاصی ترکمنستان در خراسان شمالی در حال انجام است.
 
* صادرات 40 میلیون دلار کالا از خراسان شمالی
معاون تجارت خارجی سازمان بازرگانی خراسان شمالی اعلام کرد: طی امسال 40 میلیون دلار کالا از این استان به خارج صادر شده است.
این مسئول از افزایش 40 درصدی صادرات طی امسال از خراسان شمالی به خارج از کشور خبر داد و گفت: سال گذشته در همین مدت صرفاً 28 میلیون دلار کالا صادر شده بود.
وی ارزش وزنی کالاهای صادر شده به خارج از کشور از خراسان شمالی را 124 هزار تن عنوان کرد و افزود: از لحاظ وزنی کالاهای صادر شده از این استان امسال در مقایسه با سال قبل حدود 14 دهم درصد افزایش داشته است.
داوودزاده عمده کالاهای صادر شده از خراسان شمالی به خارج از کشور را کشورهای؛ آسیای میانه، ویتنام، ترکیه، سریلانکا، کشورهای حوزه خلیج فارس و ... عنوان کرد.
وی عمده کالاهای صادر شده را شامل؛ محصولات غذایی، کود اوره، فرش، کریستال ملامین و ... برشمرد.
معاون تجارت خارجی سازمان بازرگانی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های مختلف خارج از کشور اظهار داشت: بر همین اساس این واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های تاجیکستان، ازبکستان و ... حضوری فعال داشتند.
وی از اعزام هیئت‌های تجاری استان به 5 کشور ترکمنستان، مالزی، قرقیزستان و ... خبر داد و گفت: اعزام هیئت‌های تجاری از خراسان شمالی به سایر کشورها نیز طی امسال ادامه خواهد داشت.
داوودزاده توسعه واحدهای سورتینگ را از برنامه‌های معاونت تجارت خارجی بازرگانی استان برای توسعه امر صادرات عنوان کرد و افزود: بر اساس برنامه قرار است تا امسال یک واحد سورتینگ به ظرفیت 6 هزار تن در استان به بهره‌برداری برسد.
وی حمایت از اجرا و طرح توسعه سردخانه‌های شیروان و بجنورد را از دیگر اقدامات این معاونت ذکر کرد و گفت: با اجرای این طرح‌ها ظرفیت سردخانه‌های استان به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داشت.
انتهای پیام‌/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول