اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره امور مالیاتی استان قم عنوان کرد:

استفاده از ابزارهای نوین در دستیابی به درآمدهای مالیاتی

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره امور مالیاتی استان قم گفت: برای افزایش دستیابی به درآمدهای مالیاتی باید از ابزارهای نوینی استفاده کرد.

استفاده از ابزارهای نوین در دستیابی به درآمدهای مالیاتی
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سعید حسنی ظهر امروز در نشستی با حضور خبرنگاران مالیات را به عنوان یکی از پایداراترین و با ثبات‌ترین درآمدهای دولت ذکر کرد و اظهار داشت: بحث مالیات یکی از شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی است.
وی ادامه داد: موضوع مالیات برای دولت اهمیت دارد به‌گونه‌ای هراندازه ضریب ریسک کاهش درآمدها برای دولت بالا است بحث مالیات این‌گونه نیست.
مدیرکل اداره امور مالیاتی استان قم بیان داشت: وصول مالیات و اثرات اقتصادی آن موجب رونق اقتصادی، توزیع عادلانه ثروت، رفع تبعیض، بحث افزایش مشارکت مردم در توسعه و شکوفایی اقتصادی می‌شود.
حسنی با بیان اینکه دولت با توجه به مالیات، اعمال سیاست‌های مالی و کنترل نرخ تورم را انجام می‌دهد، ابراز داشت: همچنین دولت حمایت از صنایع و بخش‌های مختلف اقتصادی در بحث کاهش و یا افزایش مالیات و یا بحث معافیت‌های مالیاتی را از طریق سیاست‌های مالی خود اعمال می‌کند.
وی تصریح کرد: در موضوع دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله و برنامه‌های توسعه اقتصادی که هر چهار سال تدوین می‌شود، برای افزایش دستیابی به درآمدهای مالیاتی باید از ابزارهای نوینی استفاده کرد.
مدیرکل اداره امور مالیاتی استان قم خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی کشور و به تبع آن ادارات‌کل مالیاتی در استان‌ها با موضوع اجرای طرح جامع مالیاتی به این سمت حرکت می‌کنند که از روش‌های سنتی دست برداشته و روش‌های وصول مالیات را به سمت الکترونیکی و استفاده از تجهیزات و امکانات روز تغییر دهند.
حسنی اذعان داشت: در راستای بهره‌مندی از تجهیزات روز، اداره‌کل امور مالیاتی استان نسبت به وصول اظهارنامه‌های مالیاتی در سال 90 از طریق دفاتر پیشخوان اقدام کرده است.
وی گفت: از برنامه‌های دیگری که سازمان امور مالیاتی کشور دنبال می‌کند بحث صدور شماره‌های اقتصادی است که تاکنون برای بیش از 90 درصد مودیان مالیاتی شماره‌ها‌ی اقتصادی صادر شده است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول