اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل فر هنگ و ارشاد اسلامی استان کر‌مانشاه خبر داد:

آغاز هفته هنر کرمانشاه از 26 شهریورماه

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل فر‌هنگ و ارشاد اسلامی استان کر‌مانشاه از آغاز هفته هنر کرمانشاه از 26 تا 30 شهریورماه در فرهنگسرای نیاوران خبر داد.

آغاز هفته هنر کرمانشاه از 26 شهریورماه
به گزارش خبر‌گزاری فارس از کر‌مانشاه، حجت‌الاسلام محمد آفتابی پیش از ظهر امروز در نشست خبری در سالن جلسات اداره‌ فر‌هنگ و ار‌شاد اسلامی استان کر مانشاه برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطر شهید ر‌جایی، باهنر و شهدای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به بر‌نا‌مه‌های شاخصی که در چند ماه آینده انجام می‌شود، افزود: هفته هنر کرمانشاه از 26 شهر‌یور‌ماه و برنامه‌هایی همچون موسیقی مقاومت هفته دفاع مقدس‌، جشنواره امام رضا (ع) و جشنواره دهه کرامت‌،‌ نما‌یشگاه کتاب و همایش تجلیل از مفا‌خر استان کرمانشاه برگزار می‌شود. 
وی با ارائه آماری از برنامه‌های فر‌هنگی دولت نهم و دهم از سال 84 تا 89 اضافه کرد‌: در سال 84‌ به تر‌تیب 16 مجتمع‌ فر‌هنگی‌ و هنری، 2 جشنواره‌ تئاتر‌، یک جشنواره مو‌سیقی مقاومت، 5 انجمن هنری‌، 9 موسسه فر‌هنگ و هنر و 15 انجمن ادبی داشتیم که این تعداد در سال 89 به 22 مجتمع‌ فر‌هنگی‌ و هنری، 5 جشنواره‌ تئاتر‌، 4 جشنواره مو‌سیقی مقاومت، 23 انجمن هنری‌، 21 موسسه فر‌هنگ و هنر و 20 انجمن ادبی افزایش یافته است.
حجت‌الاسلام آفتابی خاطر‌نشان کرد‌: همچنین در سال 84 تعداد نمایشگاه‌های کتاب‌، کتاب فروشی‌ها ،عناوین کتاب منتشره‌، نمایشگاه علوم قرآن، شب شعر، چاپخانه ها و کانون فر‌هنگی هنری مساجد 36، 220، 103، 18، 25، 44 و 52 بوده است که این آمار در سال 89 به ترتیب به 52، 250، 110، 40، 47، 48 و 300 رسیده است.
مدیر‌کل فر هنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: در سال 84 اعضای کانون‌های فر‌هنگی هنری مساجد 9 هزار و 840 نفر، کتابخانه‌های کانون فر‌هنگی هنری مساجد 24‌ نفر،‌ کانون تبلیغات 30 نفر، ناشران فعال در استان 15 نفر و هنر‌جویان هنر‌ستان هنرهای زیبا 83 نفر بوده که این تعداد در سال 89 به ترتیب به 37 و 40، 190، 106، 21 و 110 نفر افرایش یافته است‌.
وی تصر‌یح کرد: آمار برنامه‌های فر‌هنگی دولت نهم و دهم نشان دهنده این است که دولت حرکتی سر‌یع و شتابان به سمت گسترش و توسعه مسائل فر‌هنگی داشته است و وظیفه ما است که با هر سلیقه‌ای در این امر به دولت کمک کنیم.
حجت‌الاسلام آفتابی در‌باره هفته هنر کرمانشاه که از 26 تا 30شهر‌یور ماه در تهران بر‌گزار می‌شود، تصریح کرد: یکی از راه‌های مبارزه با جنگ نر‌م این است که ظر‌فیت‌های فر‌هنگی هنری و توانمند‌ی‌های استان‌ها در معرض دید مردم قرار گیرد لذا برنامه داریم که سال آینده هفته هنری را در یکی از استان‌های کشور بر‌گزار کنیم‌.
مدیر‌کل فر‌هنگ و ارشاد اسلامی استان کر‌مانشاه با اشاره به اینکه 20 غرفه در فر‌هنگسرای نیاوران در اختیار استان قرار دارد؛ ادامه داد: بیش از صد میلیون تومان اعتبار برای هفته هنری کرمانشاه در نظر گر‌فته شده است و اگر خوب کار کنیم فر‌وش محصو‌لات استان بیش از این مبلغ خواهد بود‌.
وی با بیان اقداماتی که اداره کل فر‌هنگ و ارشاد اسلامی استان کر‌مانشاه در‌باره هفته هنر انجام داده است، اظهار داشت: تشکیل کار‌گروه هنری از طر‌یق انجمن‌ها، کمیته داوری برای انتخاب آثار‌، انتخاب 150 اثر در زمینه هنری‌، دسته‌بندی آثار تجسمی و چاپ قاب‌های مناسب و یکپارچه‌سازی برای ارائه در نمایشگاه از جمله کارهای صورت گرفته توسط ارشاد استان است.
حجت‌الاسلام آفتابی افزود: همچنین تشکیل کمیته اجرایی‌، ار‌تباط با سایر ار‌گان‌ها و ساز‌‌مان‌ها برای ساماندهی هفته هنری کرمانشاه، ارتباط با وزارتخانه‌ها و برگزاری جلسات با معاونت هنری، رو‌سا و کار‌کنان فرهنگسرای نیاوران و طراحی فر‌هنگسرای نیاوران با استفاده از نمادها و نشانه‌های بومی از دیگر اقدامات انجام شده از سوی ارشاد برای هفته هنر است.
مدیر‌کل فر‌هنگ و ارشاد اسلامی استان کر‌مانشاه گفت: معرفی و اخذ مجوز برای سه گروه موسیقی کر‌مانشاه، دعوت از 7 گروه موسیقی محلی، معرفی و اخذ مجوز برای اجرای نمایش خیابانی و صحنه‌ای تبلیغات برای روز افتتاحیه هفته هنر توسط چهار گروه نمایش از کرمانشاه در 24 و 25 شهریور‌ماه در پارک نیاوران، ملت، خانه هنر‌مندان و تئاتر شهر از دیگر برنامه‌های انجام شده است. 
وی اضافه کرد: برگزاری هفته هنر‌ نیاز به همکاری و هماهنگی سایر ارگان‌ها داشت که در این راستا وظیفه روابط عمومی استانداری کر‌مانشاه، دعوت از وزیران و معاونان مر‌بوطه برای حضور در هفته هنری کرمانشاه با امضا استاندار است.
حجت‌الاسلام آفتابی تصریح کرد‌: وظیفه میراث فر‌هنگی، گر‌دشگری و صنایع دستی استان در هفته هنر بر‌پایی غر‌فه‌هایی از صنایع دستی مانند گیوه‌بافی‌، سبد‌بافی‌، موج‌بافی و ...، نمایش فروش محصولات غذایی، مسابقه کر‌مانشاه‌شناسی‌، بر‌پایی سیاه چادر‌ها به کمک عشایر و تهیه 20 تابلو از آثار تاریخی و مناظر طبیعی استان و نصب آن در فرهنگسرای نیاوران است.
وی اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بر‌پایی نشست شب خاطره؛ شعر‌، خاطره‌نویسی‌، نمایشگاه دفاع مقدس و ساخت و اجرای دکور دفاع مقدس وظیفه خود را در هفته هنر انجام می‌دهد.
مدیر‌کل فر‌هنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: بنیاد نخبگان غر‌فه‌هایی برای معرفی نخبگان برتر در حوزه‌های مختلف برپا می‌‌کند؛ همچنین سعی شده است که خانه مطبو‌عات در هفته هنر مطبو‌عات استان را در یکصد سال گذ‌شته معر‌فی‌ کند.
وی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی محصو لات کشاورزی استان کر‌مانشاه را در این هفته در معرض نمایش قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: سازمان تربیت‌بدنی نیز با بر‌پایی نمایشگاه عکس از قهر‌مانان‌، مدال‌آوران و نام‌آوران ورزشی استان در این هفته حضور خواهد داشت.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول