اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد استهلال ماه در اصفهان:

۱۲گروه رویت هلال ماه در اصفهان تشکیل شد

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد استهلال ماه در اصفهان گفت: در حال حاضر ۱۲ گروه رویت هلال ماه در استان اصفهان تشکیل شده که در بازه مکانی کاشان تا سمیرم برای استهلال هلال ماه توزیع شده‌اند.

۱۲گروه رویت هلال ماه در اصفهان تشکیل شد
مهدی رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه به هیچ عنوان روز سه‌شنبه عید نخواهد بود، اظهار داشت: امروز در ساعت 7.35 دقیقه صبح شاهد مقارنه ماه و خورشید بودیم و در بعدازظهر نیز وضعیت هلال ماه به گونه‌ای است که ماه ۵ دقیقه زودتر از خورشید غروب کرده و با چشم مسلح و غیر مسلح نمی‌توان آن را رویت کرد.
وی با بیان اینکه در غروب روز سه شنبه نیز ماه با فاز به نسبت مناسب اما ارتفاع کم در سراسر کشور قابل رویت است، تصریح کرد: در واقع رویت هلال ماه در این زمان با چشم مسلح انجام می‌شود، در حالی که در نیمه جنوبی کشور در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی ماه به راحتی با چشم غیرمسلح نیز امکان رویت دارد.
مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی هلال ماه  اصفهان افزود: با توجه به موارد گفته شده روز چهارشنبه مصادف با ۹ شهریور ماه روز عید فطر خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲ گروه رویت هلال ماه در استان اصفهان تشکیل شده که در بازه مکانی کاشان تا سمیرم برای استهلال هلال ماه توزیع شده‌اند، بیان داشت: این گروه‌ها با ابزارهای مناسبی که در اختیار آنان قرار گرفته است، از ظهر روز سه شنبه ۸ شهریور اقدام به استهلال ماه شوال ۱۴۳۲ می‌کنند.
مدیر فرهنگسرای اشراق شاهین شهر نیز از رویت هلال ماه توسط شهروندان شاهین شهری خبر داد و گفت: شهروندان شاهین‌شهری در روز هشتم شهریور ماه با استفاده از ابزار نجومی واقع در فرهنگسرای اشراق می‎توانند، ماه نو را استهلال کنند.
وی افزود: به ‌منظور افزایش سطح آگاهی شهروندان به مسائل نجومی و در نهایت علاقه وافر مردم به رویت هلال ماه ویژه‌برنامه رصد هلال ماه شوال را در روز سه‌شنبه، هشتم شهریور‌ماه در این فرهنگسرا برگزار خواهد کرد.
سلطانی بیان داشت: این برنامه از ساعت ۱۸ بعدازظهر آغاز شده و تا ساعت ۲۰ شب ادامه دارد و در واقع با این حرکت مردم علاقه‌مند می‌توانند با استفاده از ابزار نجومی ویژه ماه شوال را استهلال کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول