اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت دو و میدانی استان مرکزی خبر داد:

برگزاری مسابقات باشگاهی دو و میدانی در استان‌مرکزی

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت دو و میدانی استان مرکزی از برگزاری مسابقات باشگاهی دو و میدانی در استان مرکزی خبر داد.

برگزاری مسابقات باشگاهی دو و میدانی در استان‌مرکزی
مجید فروتن‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این مسابقات در سه مرحله برگزار می‌شود که از این تعداد دو مرحله در اراک و یک مرحله در شهر ساوه برگزار خواهد شد.
وی  تصریح کرد: استان مرکزی تنها هیئتی در کشور است که مسابقات دو و میدانی را به صورت لیگ و باشگاهی برگزار می‌کند.
به گفته وی مرحله اول این مسابقات 18 شهریور ماه و مرحله دوم اول مهر ماه در اراک و مرحله سوم در نیمه دوم مهر ماه در ساوه برگزار می‌شود.
رئیس هیئت دو و میدانی استان مرکزی در ادامه با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی گفت: به زودی یک دوره کلاس آموزشی مربیگری و یک دوره کلاس داوری ویژه آقایان و بانوان به میزبانی شهر اراک برگزار خواهد شد.
فروتن‌نیا همچنین از راه‌اندازی پیست دو و میدانی در مجموعه 15 هزار نفری امام خمینی(ره) خبر داد و بیان داشت: امور سخت‌افزاری پیست به انجام رسیده و هم‌اکنون در این پروژه در مرحله آسفالت است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.
وی با بیان اینکه این پروژه از طرح‌های ملی بوده و شرکت توسعه و تجهیز مسئولیت ساخت آن را بر عهده دارد، گفت: انتظار می‌رود با افزایش تعداد پیمانکار این پروژه، از دو پیمانکار به سه پیمانکار با توجه به فراخوان جدید روند اجرای این پروژه سرعت بیشتری به خود گیرد.
رئیس هیئت دو و میدانی استان مرکزی در ادامه با اشاره به نحوه پیشرفت دو و میدانی استان بیان داشت: با مدیریت جدید خوشبختانه این رشته در سطح استان با موفقیت‌های بسیاری مواجه بوده است به طوری که می‌توان گفت کل مدال‌های کسب شده در دو سال اخیر در استان با 10 سال گذشته فعالیت این رشته، برابر بوده است.
فروتن‌نیا همچنین پیرامون وضعیت پیست خاکی شهدای پنج مرداد گفت: به دلیل سفت بودن این پیست زمانی که ورزشکاران برای تقویت بدنی در این پیست تمرین می‌کنند، اکثرا دچار مصدومیت می‌شوند که تاکنون چند نفر از ورزشکاران استان که در سطح کشور دارای مقام بودند، در این پیست دچار حادثه شده و به دلیل جدی بودن مصدومیت از حضور در مسابقات بازماندند.
وی تاکید کرد: یکی از خدمات ارزشمندی که مدیران می‌توانند برای ارتقای ورزش استان ارائه دهند تبدیل این پیست خاکی به پیست تارتان است.
رئیس هیئت دو و میدانی استان مرکزی بیان کرد: با تارتان شدن این پیست ورزشکاران دیگر رشته‌ها به ویژه رشته‌های رزمی نیز می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.
 وی ادامه داد: به دلیل تارتان نبودن پیست دو و میدانی فعالیت ورزشکاران این رشته تنها در سه ماه از سال خلاصه می‌شود و ورزش دو و میدانی در 9 ماه از سال در استان به دلیل گل و لای و یا گرد و خاک تعطیل است که این مسئله موجب خواهد شد، هیئت نتواند قهرمانی در این رشته تربیت کند.
فروتن‌نیا از موفقیت ورزشکاران استان در رده‌های مخلتف سنی در رشته پیاده‌روی در سطح کشور خبر داد و خاطر نشان کرد: خوشبختانه در سال‌‌های اخیر در رشته پیاده‌روی سالی نبوده است که این استان مقام نداشته باشد.
وی افزود: به دلیل اینکه فشار تمرین در رشته پیاده‌وری نسبت به دو و میدانی بسیار کمتر است ورزشکاران در این رشته در پیست خاکی هم می‌توانند به تمرین بپردازند.
رئیس هیئت دو و میدانی استان اظهار داشت: در رشته‌هایی چون دو سرعتی،  پرش‌ و حتی پرتاب‌ها بدون پیست تارتان رسیدن به موفقیت ممکن نیست این مانند آن است که ما با نیزه به جنگ توپ و تانک برویم.
فروتن‌نیا بیان داشت: هیئت دو و میدانی استان دارای قویترین کادر فنی و اجرایی در کشور است، متاسفانه تنها مشکل این هیئت نداشتن پیست تارتان در استان است.
وی گفت: اگر شرایط مثل زمان قدیم بود که هیچ کس پیست تارتان نداشت، هیچ استانی بهتر از استان مرکزی نبود.
رئیس هیئت دو و میدانی استان اضافه کرد: در حال حاضر بسیاری از استان‌های کشور دو یا سه پیست دارند، ولی استان مرکزی یک پیست تارتان هم ندارد این در حالی است که امروز بعضی از استان‌ها به دنبال پیست دوم و سوم هستند ولی ما هنوز یک پیست تارتان هم نداریم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول