اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله کعبی تاکید کرد:

تشکیل کمیته بین‌المللی برای آزادی امام موسی صدر

خبرگزاری فارس: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: باید برای پیگیری مسئله ناپدید شدن امام موسی صدر و همراهانش کمیته‌ای بین‌المللی تشکیل شود.

تشکیل کمیته بین‌المللی برای آزادی امام موسی صدر
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله عباس کعبی در دیدار هیئت اعزامی جنبش امل به ایران در ارتباط با آزادی امام موسی صدر با وی که ظهر امروز برگزار شد با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در زمینه آزادسازی امام موسی صدر و همراهانش اظهار داشت: این مسئله در واقع مطالبه‌ای است که تمام مسئولان و آحاد ملت به‌ویژه حوزه علمیه در سطوح گوناگون دارند.
وی افزود: ما از سوی روحانیت و جامعه مدرسین حوزه علمیه تمام تلاش خود را برای پیگری وضعیت امام موسی صدر از راه‌های مختلف به وسیله مسئولان مربوطه انجام خواهیم داد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آرمان‌های امام موسی صدر گفت: آرمان این شخصیت بزرگ اسلامی آرمانی نجات‌بخش برای تمام بشریت است و به عنوان هدفی تمدن‌ساز در عصر حاضر به عنوان الگویی انسانی و اسلامی وجود دارد.
وی تاکید کرد: امام موسی صدر تلاش بسیاری برای وحدت میان فرهنگ‌ها و ادیان و مذاهب گوناگون بر پایه معارف اهل بیت (ع) انجام داد و این تلاش‌ها به گونه‌ای بود که ظرفیت بالای این معارف را در دنیای امروز با حفظ اصالت و نوآوری به تمام جهانیان نشان داد.
کعبی مکتب امام موسی صدر را همان مکتب امام خمینی (ره) دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب نیز بر گسترش فلسفه سیاسی اسلام که مبتنی بر معارف اهل بیت(ع) باشد تاکید دارند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تربیت افرادی چون شهید چمران و سیدحسن نصرالله در مکتب اهل بیت (ع) بیان داشت: در عرصه مدیریت اجتماعی و سیاسی نیز افرادی چون نبیه بری با الگوگیری از فرهنگ اسلامی و معارف اهل بیت(ع) به ریاست پارلمان لبنان منسوب شده‌اند.
وی قضیه امام موسی صدر را از این نظر برای حوزه‌های علمیه دارای اهمیت دانست که این شخصیت اسلامی از درون همین حوزه‌ها به پا خاسته بود و تصریح کرد: امام موسی صدر مورد توجه مردم لبنان نیز قرار دارد و در واقع او بر گردن تمام گروه‌های لبنانی حق بزرگی دارد.
کعبی با اشاره به سکوت بین‌المللی در زمینه ربودن امام موسی صدر گفت: یکی از دغدغه‌ها ملی ایران و لبنان مسئله آزادی امام صدر است و لزوم تشکیل کمیته‌ای بین‌المللی در این زمینه احساس میشود و این مسئله بسیار مهم‌تر از مسائلی است که در سطح جهانی برای پیگیری آنها کمیته‌هایی تشکیل می‌شود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه پیروزی انقلاب لیبی را به مردم این کشور تبریک گفت و تصریح کرد: آرزوی همه ما توفیق مردم این کشور در راستای ساخت کشوری جدید بر اساس آزادی و عدالت و نیز التزام به ارزش‌های دینی است و انتظار از شورای انتقالی لیبی نیز این است که اهتمام جدی به این مطلب داشته باشند و این برنامه را در اولویت‌های کاری خود قرار دهند.
وی افزود: در شرایط کنونی نیاز اساسی به اصول و ارز‌ش‌هایی احساس میشود که امام موسی صدر به دنبال آنها بود که ضرورت برخورداری از علم و ایمان،‌ حکمت و فضیلت،‌ اخلاق و محبت،‌ برادری و نیز مبارزه با فقر و فساد و دشمنی با مستکبران از جمله آرمان‌های این شخصیت اسلامی بود.
کعبی با بیان اینکه امام موسی صدر خدمت بزرگی به تمام بشریت انجام داد ابراز داشت: معارف الهی همه ادیان و مذاهب جهان را در برمیگیرد به همین‌ دلیل امام موسی صدر با استفاده از همین مفاهیم با همه اصحاب ادیان و گروه‌ها همکاری میکرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری، حرکت مقاومت اسلامی در لبنان را گویای اهداف و آرزوهای امام موسی صدر در ساخت کشور لبنان در چارچوب فکری مکتب اهل بیت(ع) دانست و گفت: این شخصیت اسلامی از پیشگامان حرکت اجتهادی بود و نظرش در مورد قدس این بود که شرافت این مکان به قدری زیاد است که نباید جز به دست مومنین آزاد شود.
وی تاکید کرد: هیچ شکی نیست که امام موسی صدر از فرزندان خود در جنبش امل و حزب‌الله راضی و خشنود است زیرا این دو جریان تعامل بسیار نزدیکی با هم دارند.
کعبی بیداری اسلامی و تحولات اخیر منطقه را که به‌ صورت تصاعدی در حال گسترش است پژواک صدای رهبری امام خمینی (ره) در 22 بهمن سال 57 دانست و افزود: آمریکا به دنبال موج‌سواری بر این جریان است اما نشانه‌هایی وجود دارد که استکبار جهانی در تمام نقشه‌های خود شکست خورده و در طرح خاورمیانه بزرگ خود به گل نشسته است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آمریکا با اشغال عراق قصد گسترش تفکر لیبرال دموکراسی هدایت شده را در این کشور داشت، گفت: نشانه‌هایی از تشکیل خاورمیانه اسلامی بدون حضور آمریکا و رژیم صهیونیستی دیده میشود.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول