اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 5 ماه آغازین سال جاری صورت گرفت؛

پرداخت 78 درصد قبوض در قم به صورت غیرحضوری

خبرگزاری فارس: رئیس اداره‌ امور شعب بانک ملی استان قم‌ گفت: در پنج ماه سال جاری 78 درصد دریافتی‌های قبوض از طریق سامانه‌ها به صورت غیر‌حضوری انجام شده است.

پرداخت 78 درصد قبوض در قم به صورت غیرحضوری
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی‌اکبر حلاجیان ظهر امروز در نشست خبرنگاران با معرفی کمیسیون‌ بانک‌ها اظهار داشت: این کمیسیون مشتمل بر 13 بانک در قم شامل بانک ملی، ملت، مسکن، سپه، رفاه کارگران، تجارت، صادرات،کشاورزی، مهر، صنعت و معدن، توسعه تعاون و توسعه صادرات است.
وی ادامه داد: تعداد شعب این بانک‌ها در استان قم 247 شعبه با فعالیت دو هزار و 572 نفر کارمند است.
حلاجیان ابراز داشت: دولت در رابطه با دولت الکترونیک توجه ویژه داشته و بانک‌ها به عنوان پیشگامان بحث آیتی و الکترونیکی شدن کار خود را آغاز کردند و در حال حاضر تمام بانک‌ها الکترونیکی هستند و در این مسیر حرکت می‌کنند.
رئیس اداره‌ امور شعب بانک ملی استان قم گفت: در بانک‌های استان قم 339 دستگاه ATM و 17 هزار و 257 دستگاه‌های پایانه‌ فروش مشغول به کار هستند.
وی با اشاره به پرداخت قبوض به صورت غیرحضوری تصریح کرد: پیش از این شهروندان برای پرداخت قبوض آب، برق و تلفن به بانک‌ها مراجعه می‌کردند که هزینه‌های تردد و مشکلات طولانی بودن صف‌های پرداخت موجب هدر رفت زمان می‌شد.
حلاجیان عنوان داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و همکاری نهادها و ارگان‌های مربوطه با بانک‌ها، در پنج ماهه سال جاری از یک میلیون و 182 هزار و 201 فقره برگه قبض، 916 هزار و 333 برگه به صورت غیرحضوری واریز شد و از طریق اینترنت بانک، موبایل بانک و... صورت گرفته است.
رئیس اداره‌ امور شعب بانک ملی استان قم خاطرنشان کرد: 78 درصد دریافتی‌های قبوض از طریق سامانه‌ها به صورت غیر‌حضوری انجام شده است.
وی با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه قبوض الکترونیکی برای نخستین بار در کشور در قم برگزار شد، گفت: تمام اطلاعات قبوض آب، برق، گاز و تلفن در این سامانه متمرکز و به صورت الکترونیکی تجمیع شده است و فرد با عضویت در سامانه به آدرس www.gabziran.ir به ایجاد کارتاپل الکترونیکی قبوض و پرداخت الکترونیکی آن اقدام می‌کند.
حلاجیان عنوان کرد: بر اساس آمارهایی که از طریق استانداری اعلام شده است، صرفه‌جویی سالانه بهره‌مندی از این سامانه در کشور پنج هزار میلیارد ریال برآورد شده است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول