اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان:

محدویت ترافیکی در عید فطر اعمال نمی‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گفت: محدویت ترافیکی در عید فطر اعمال نمی‌شود.

محدویت ترافیکی در عید فطر اعمال نمی‌شود
مقصود شمس آذر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: با توجه به این مسئله که نماز عید فطر برای نخستین بار در مصلی خاتم‌الانبیا برگزار می‌شود، محدویت‌های ترافیکی در روز عید فطر اعمال نمی‌شود.
وی با بیان اینکه محل مناسبی برای پارک خودروهای شخصی در روز عید فطر برای نمازگزاران خودروهای شخصی اندیشیده شده است، تصریح کرد: نمازگزاران می‌توانند خودروهای خود را در محل جمعه بازار زنجان پارک کنند.
 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان از آمادگی کامل پلیس برای برقراری نظم در نماز عید فطر خبر داد و گفت: همه توان برای برگزاری نماز عید فطر به صورت منظم به کار برده می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار بالای وقوع تصادفات اظهار داشت: زیر بنای فرهنگی ترافیک نیاز به اصلاح اساسی دارد، که در این زمینه ستادی تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه آمار تصادفات در کشور و استان زنجان بالا است، گفت‌: به منظور کاهش تصادفات، زیر بنای فرهنگی تصادفات نیاز به اصلاح اساسی دارد‌.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان افزود‌: در این زمینه ستادی تشکیل یافته میتواند، گام موثری در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک بردارد‌.
وی با اعلام اینکه دوران کودکی نقش بسیار مهمی در فراگیری فرهنگ ترافیک دارد خاطر نشان کرد‌: والدین و خانواده‌ها باید اهمیت این دوران را مورد توجه قرار داده و نقش خود را در فراگیری فرهنگ ترافیک ایفا کنند.
شمس آذر با اشاره به نفوذ والدین بر روح و روان کودکان افزود‌: الگوپذیری کودکان از رفتار والدین میتواند، بهترین معلم کودکان در همه زمینه‌ها‌، به ویژه آموزش فرهنگ ترافیک باشد.
وی اظهار امیدواری کرد: با اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی و توجه والدین و شهروندان به این امر پیش از پیش شاهد کاهش تصادفات در کشور و استان زنجان باشیم‌.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان بیان داشت: آموزش دانش‌آموزان حتی قبل از ورود به مدرسه می‌تواند در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک در خانواده‌ها موثر باشد.
وی با بیان اینکه فرهنگ سازی ترافیک نیاز به همکاری همه ارگان‌های ذیربط دارد، خاطر نشان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های مختلف اطلاع‌رسانی در این زمینه می‌تواند، مثمر ثمر واقع شده و اطلاع‌رسانی مطلوبی به مردم داشته باشد.
شمس آذر برگزاری کلاس‌های آموزش مختلف با حضور پلیس در مدارس را از فعالیت‌های پیش روی راهنمایی و رانندگی برشمرد و گفت: آموزش و پرورش می‌تواند در راستای فرهنگ سازی به دانش‌آموزان در زمینه فرهنگ ترافیک مفید باشد، که از این ظرفیت به نحو مطلوبی استفاده می‌شود.
وی بیان داشت: ارائه آموزش‌های لازم به جامعه در کاهش عوارض و عواقب تصادفات موثر بوده و ضروری است، در این زمینه اقدامات مهمی انجام شود.
 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان بیان داشت: با تعامل مطلوب صدا و سیما و ارائه آموزش‌های لازم از طریق این مرکز می‌توان اقدامات لازم را در راستای فرهنگ سازیی مناسب انجام داد.
وی با بیان اینکه ادارات و ارگان‌های ذیربط در امر کاهش ترافیک می‌توانند با همکاری پلیس به این مسئله در جامعه توجه بیشتری کرده و خدمات قابل ذکری به مردم ارائه کنند.
شمس آذر با اشاره به اینکه سالانه 400 نفر در تصادفات درون شهری و برون شهری فوت می‌کنند، افزود: مشکلات رانندگان، خودرو و جاده‌ها موجب بروز چنین حوادثی در استان می‌شود.
وی آمار بالای تصادفات در استان را ناشی از مشکلات همه بخش‌های ذی‌ربط عنوان کرد و افزود: تنها با اطلاع‌رسانی و فرهنگ سازی مناسب در جامعه می‌توان آمار تصادفات را در استان کاهش داد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان یادآورشد: تعداد بالای تصادفات شایسته استان زنجان نیست و ضروری است با تعامل و همکاری صدا و سیما و مطبوعات استان در راستای آگاهی بخش به جامعه تلاش کرده و برنامه‌ریزی مناسبی در این زمینه صورت گیرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول