اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار با نخبگان خراسان جنوبی مطرح شد؛

فراخوان استاندار خراسان جنوبی برای ارائه ایده‌های پیشرفت

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی گفت: نخبگان و کسانی که در زمینه‌های مختلف صاحب‌نظر هستند می‌توانند طرح‌ها و پیشنهادات سازنده و اثرگذار خود را که دارای خروجی و نتیجه مناسب است در تمامی بخش‌ها ارائه کنند.

فراخوان استاندار خراسان جنوبی برای ارائه ایده‌های پیشرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید پیش از ظهر امروز در جمع نخبگان استان با بیان اینکه ایران دارای هویتی دینی و فرهنگی است، یادآور شد: این هویت برای جامعه بشری امروز که تشنه معنویت است به عنوان یک الگو مطرح شده است.

وی ادامه داد: توجه به حوزه و دانشگاه در حوزه نخبگی محصول تفکر درست اسلامی است که یکی از مهم‌ترین رموز موفقیت در این زمینه محسوب می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی شهید بهشتی و شهید مفتح را دو نمونه بارز از نخبگان تربیت یافته در حوزه دانست و افزود: پیروزی، ثبات و بقای انقلاب اسلامی مرهون نخبگانی است که در حوزه تربیت شده‌اند و بسیاری از موفقیت‌های ما در زمینه‌های مختلف توسط فرهیختگان، و روشنفکران واقعی جامعه که پایه‌های اصلی شخصیت آنها در حوزه‌های علمیه شکل گرفته به منصه ظهور رسیده است که در راس آنها شخصیت بی نظیری همچون امام راحل (ره) و رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی قرار دارند.

رشید یادآور شد با این وجود تقویت وحدت در حوزه و دانشگاه می‌تواند ما را به موفقیت‌های کلانی در تمامی زمینه‌ها برساند و موجبات رستگاری جامعه را فراهم آورد.

وی تشکیل اتاق فکر در مجموعه نخبگان استان به منظور افزایش ضریب ماندگاری نخبگان در استان را امری مهم و ضروری دانست و افزود: در نخستین جلسه شورای علمی بنیاد نخبگان این مهم مورد توجه قرار گرفت، چرا که معتقدیم یکی از موارد مهم تاثیرگذار در توسعه متوازن و همه جانبه استان توجه به این امر است.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: نخبگان و کسانی که در زمینه‌های مختلف صاحب نظر هستند می‌توانند طرح‌ها و پیشنهادات سازنده و اثرگذار خود را که دارای خروجی و نتیجه مناسب است در تمامی بخش‌ها ارائه کنند چرا که آنها را مورد حمایت همه جانبه قرار می‌دهیم.

رشید تصریح کرد: نخبگی منحصر به تحصیل‌کردگان و دانشگاهیان و جمع حاضر نیست بلکه در صنوف، مشاغل و حرف مختلف ممکن است نخبگان و اندیشمندانی وجود داشته باشند که باید به خوبی شناسایی شوند و از تجربیات و نظرات آنها استفاده کرد و این برگرفته از تفکر اسلامی است که فکر نکنیم دیگرانی وجود ندارند.

وی تشکیل کارگروه‌های تخصصی در بنیاد نخبگان به منظور استفاده از ظرفیت نخبگان خارج از استان را بسیار مهم دانست و افزود: خراسان جنوبی از حیث انرژی‌ خورشیدی و بادی در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

استاندار خراسان جنوبی به مشکلات موجود در استان اشاره کرد و افزود: پایین‌ترین سطح درآمد سرانه خانوار در استان در بخش شهری و روستایی مربوط به خراسان جنوبی است.

رشید با بیان اینکه در حوزه مشاورین از نخبگان استفاده می‌شود، تاکید کرد: در تدوین اسناد توسعه استان، شهرستان‌ها و نیز اسناد بخشی از نظرات و پیشنهادات نخبگان استفاده شده است و در انجام امور تحقیقاتی و پژوهشی اولویت با نخبگان بومی و استعدادهای درون استانی است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول