اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت والیبال استان اصفهان عنوان کرد:

تعامل با آموزش و پرورش؛ راهکار احیای والیبال

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت والیبال استان اصفهان گفت: بهترین راهکار برای احیای دوباره والیبال، ایجاد مدارس والیبال با تعامل با آموزش و پرورش و استفاده از استعدادهای نهفته است.

تعامل با آموزش و پرورش؛ راهکار احیای والیبال
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هوشنگ عشایری ‌امروز در نشستی خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ما باید با آموزش و پایه‌سازی، نیروهای خوبی را برای 15 سال آتی بسازیم اظهار داشت: از باشگاه گیتی پسند نیز انتظار داریم با ورود به این حیطه استعدادها را کشف کند.
وی با اعلام اینکه هدف ما سروسامان دادن به تیم‌های پایه در نگاه‌های حرفه‌ای و قهرمانی و ایجاد انگیزه در این تیم‌ها است، تصریح کرد: تاکنون 13 کانون فعالیت در رشته والیبال را آغاز کرده‌اند و این امر میسر نمیشد جز در سایه ارتباط با رسانه‌ها و تبلیغاتی که از این طریق انجام گرفته است.
وی در مورد انحلال والیبال بانوان ذوب‌آهن گفت: در حال حاضر این تیم منحل نشده و اگر این اتفاق بیفتد سهمیه این تیم از استان بیرون نخواهد رفت و راه و ترابری دو تیم در مسابقات کشوری خواهد داشت.
عشایری به باشگاه گیتی پسند اشاره کرد و افزود: هدف این باشگاه قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیاست اما هیئت استان در رده‌های پایه برنامه‌ریزی کرده تا ورزشکاران مستعد در این رشته را کشف کند، هر چند در این راه ضعیف بود اما در بعد حرفه‌ای، قهرمانی موفق ظاهر شده است.
رئیس هیئت والیبال استان اصفهان تصریح کرد: سعی بر این داریم که در کمیته استعدادیابی 10 نفر را در سطح استان برای کشف بازیکنان رده‌های پایه مشخص کنیم تا در سال‌های آینده تیم‌های استان از والیبالیست‌های بومی بهره ببرند.
وی درباره مراسم صنعت در ورزش که اداره امور ورزش و جوانان استان اصفهان ترتیب داد گفت: از رشید خدابخش و معاونانش تشکر میکنم که سند راهبردی ورزش استان را تدوین کردند و مراسم صنعت و ورزش سبب شد شرکت ریف که از پیمانکاران راه و ترابری استان است در دسته یک تیمداری کند.
عشایری ادامه داد: اکنون 12 هزار والیبالیست تحت بیمه ورزشی داریم که با توجه به چشم‌انداز هیئت، در نظر داریم این عدد را به 52 هزار نفر تا پایان تیرماه سال 91 برسانیم.
وی افزود: برای اینکه این تعداد به سمت والیبال روی آورند با توجه ویژه به محلات و روستاها و قرار دادن تجهیزات در اختیار آنها سعی در رسیدن به اهدافمان داریم.
رئیس هیئت والیبال استان اصفهان ادامه داد: با اداره آموزش و پرورش تفاهمنامه‌ای امضا کردیم تا در سطح استان یک مدرسه تخصصی والیبال تأسیس کنیم و دانش‌آموزان در کنار تحصیل به امر ورزش والیبال بپردازند که در مهرماه چکش خوری میشود و این گام مؤثر را برخواهیم داشت.
وی ضمن اظهار خشنودی از اینکه والیبال نوجوانان در بخش پایه بسیار خوب و مناسب بوده و از لحاظ تیمی وضعیت خوبی دارند، بیان داشت: بهترین راهکار برای احیای دوباره والیبال، ایجاد مدارس والیبال با تعامل با آموزش و پرورش و استفاده از استعدادهای نهفته است.
عشایری ظرفیت استان اصفهان را در امر آموزش، مطلوب دانست و تصریح کرد: استقبال از آموزش داوری و مربیان در استان فوق‌العاده است، چرا که ظرفیت مطلوبی در اصفهان وجود دارد و بانوان نسبت به آقایان در امر آموزش برتری دارند اما نباید انتظار داشته باشیم که آقایان و بانوان از نظر فنی در یک سطح باشند.
وی تبدیل سازمان تربیت بدنی را به وزارتخانه مثبت ارزیابی نمود و گفت: با وزارتخانه شدن این سازمان، بودجه ویژه‌ای در اختیار ورزش قرار میگیرد و همچنین مجلس نظارت خاصی بر فعالیت‌های وزارت ورزش و جوانان خواهد داشت.
رئیس هیئت والیبال استان اصفهان همچنین از رقابت باشگاه‌های صاحب نام برای حضور در سوپر لیگ در استان خبر داد و اظهار داشت :حضور خانواده‌ها در کانون‌ها و استقبال ادارات از تورنمنت‌های ورزشی از مباحثی است که میتواند جایگاه والیبال را در استان ارتقا دهد.
وی با اعلام اینکه نقدها گزارشات و خبرهای رسانه‌ها موجب میشود که والیبال جان تازه‌ای بگیرد، بیان داشت: حمایت‌هایی صورت گرفته موجب شده که بسیاری از مدیر عاملان باشگاه‌ها حسرت بخورند که چرا در حوزه والیبال وارد نشده‌اند.
عشایری همچنین از حضور چهار تیم والیبال در تورنمنت‌های مختلف خبر داد و یادآور شد: با تعاملی که با شرکت گیتی پسند داشتیم توصیه کردیم که تیم‌ها بر حسب اولویت‌های جوانان و نوجوانان بومی اصفهان بسته شوند.
وی افزود: نگرش ما در تعامل با این باشگاه‌ها ایجاد مدرسه والیبال و آکادمی آموزشی برای نونهالان و نوجوانان در سطح استان است.
رئیس هیئت والیبال استان اصفهان با اعلام اینکه امیدواریم اصفهان صاحب سه تیم سوپرلیگی شود، اظهار داشت: هم اکنون راه و ترابری دارای دو تیم دسته یک راه و ترابری اصفهان و راه و ترابری مبارکه است که با توجه به ممنوعیت حضور دستگاه‌های دولتی در بخش ورزش‌های حرفه‌ای در نظر داریم که یکی از تیم‌های دسته یک را با توجه به آمادگی باشگاه‌ها در اختیار آنها قرار دهیم.
وی گفت: در حوزه والیبال بانوان نیز تیم ذوب‌آهن به سوپرلیگ راه یافت و تیم راه و ترابری قهرمان سال گذشته در حوزه والیبال بانوان شد و همچنین در حوزه نوجوانان و جوانان نیز به مقام نایب قهرمانی و قهرمانی دست یافتیم که نویدهای خوبی در والیبال پایه بود.
عشایری با اشاره به اینکه اذعان داریم که پایه‌سازی خوبی در حوزه والیبال بانوان داشته‌ایم افزود: ایستادن نوجوانان بانوی کشور بر سکوی سوم مسابقات آسیایی در حوزه مدارس نشان از قدرتمندی این بخش میدهد.
وی از برگزاری لیگ شهرستان‌ها در حوزه نوجوانان و جوانان و امیدها خبر داد و اظهار داشت: این تورنمنت‌ها جدا از انگیزه‌سازی بهترین میدان تمرین و آموزش برای کادر مربیان است.
رئیس هیئت والیبال استان اصفهان اضافه کرد: طبق برنامه هیئت والیبال، هر هفته مسابقاتی برگزار میشود و این فرآیند تا پایان سال ادامه خواهد داشت تا والیبال به هدف خودش برسد.
وی گفت: ما در هیئت والیبال متولی زیرساخت‌هایی که سرانه را افزایش میدهد، نیستیم بلکه میخواهیم والیبال را در سطح استان به جایگاه واقعیش برسانیم.
عشایری تاکید کرد: ما باید برای ارتقای این رشته از مدارس آغاز کنیم؛ با ایجاد انگیزه و با نگاهی ویژه می‌توانیم در حوزه والیبال نوجوانان شاهد پویایی این رشته باشیم.
وی از راهکارهای دیگر برای زنده کردن این رشته را کانون‌سازی والیبال و توزیع این رشته در شهرستان‌های تابعه و به خصوص اصفهان دانست و ادامه داد: با کمک شهرداری و آموزش و پرورش می‌توانیم به این هدف دست یابیم و ظرفیت‌های خفته را بیدار کنیم.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول