اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن انبوه‌سازان اصفهان:

مازاد قیمت مسکن مهر را متقاضی باید پرداخت کند

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن انبوه‌سازان استان اصفهان گفت: مازاد قیمت مسکن مهر را متقاضیان دریافت واحد مسکونی باید پرداخت کنند.

مازاد قیمت مسکن مهر را متقاضی باید پرداخت کند
احمد تولی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه قیمت هر متر مربع ساخت مسکن مهر در تفاهم‌نامه سه جانبه انبوه‌سازان، کارفرما و بانک مسکن 300 هزار تومان در سال 1389 در نظر گرفته شده بود، اظهار داشت: در این قرارداد 0 هزار تومان در هر متر مربع به ازای آسانسور نیز لحاظ شد.
وی ادامه داد: بر اساس مفاد قرارداد انبوه‌ساز مواردی را اجرایی می‌کند که خارج از قرارداد است چرا که بیمه ساختمان، پروانه ساخت از مواردی است که به مبلغ ساخت مسکن اضافه می‌شود که در تفاهم‌نامه مجددی که بین کارفرما و انبوه‌ساز منعقد می‌شود، ممکن است بر اساس این تغییرات در قیمت‌ها مبلغ آن نیز تغییر کند.
دبیر انجمن انبوه‌سازان استان اصفهان در پاسخ به این پرسش که مازاد هزینه‌های ساخت مسکن مهر را چه کسی باید پرداخت کند، افزود: تمام هزینه‌هایی که پس از ساخت واحدهای مسکونی مهر به مبلغ اولیه افزوده می‌شود پرداخت آن بر عهده متقاضی مسکن است.
وی با بیان اینکه سقفی که برای هزینه‌های هر واحد مسکونی مهر در نظر گرفته شده است حدود 25 میلیون تومان است که در قالب تسهیلات به متقاضی پرداخت می‌شود، ادامه داد: هر هزینه‌ای بالاتر از 25 میلیون تومان در ساخت واحد مسکونی باید از سوی متقاضی پرداخت شود.
تولی تصریح کرد: نحوه محاسبه قیمت مسکن مهر به این صورت است که تمام هزینه‌های ساخت مسکن پس از برآورد تقسیم بر متراژ ساختمان می‌شود و در نهایت نرخ تمام شده مسکن مهر برای متقاضی مشخص می‌شود.
وی با بیان اینکه در ابتدا اطلاع‌رسانی در مورد نرخ مسکن مهر ممکن است در مواردی دچار اشتباه شده باشد، اظهار داشت: در هیچ کجای دنیا با 14 میلیون تومان نمی‌توان صاحب خانه شد.
دبیر انجمن انبوه‌سازان استان اصفهان در ادامه اظهار داشت: قیمت تمام شده مسکن مهر در سال 1389 نرخ تمام شده نیست و قیمت زمین به آن افزوده می‌شود.
وی به افتتاح برخی از پروژه‌های مسکن مهر انبوه‌سازی تا پایان سال جاری خبر داد و اضافه کرد: در فاز نخست تحویل مسکن مهر در قالب انبوه‌سازی در استان اصفهان یک هزار واحد مسکونی در شهر جدید مجلسی واگذار می‌شود و در هفته دولت امسال که برخی پروژه‌های مسکن مهر به متقاضیان واگذار می‌شود، پروژه‌های انبوه‌سازی مسکن مهر وجود ندارد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول