اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

محجوب در نطق میان‌دستور:

کارگران خارجی جایی برای اشتغال جوانان ایرانی باقی نگذاشته‌اند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: کارگران خارجی ‌جایی برای کار کارگران ایرانی باقی نگذاشته‌اند، یعنی اینکه کشور ما به جای اینکه اشتغال جوانان ایرانی را به وجود بیاورد، برای کارگران خارجی کار ایجاد کرده است.

کارگران خارجی جایی برای اشتغال جوانان ایرانی باقی نگذاشته‌اند
به گزارش خبرنگار پارلمان خبرگزاری فارس، علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز دوشنبه طی نطقی میان دستور در صحن علنی مجلس با تبریک فرا رسیدن عید فطر اظهار داشت: از سیره دولت شهید رجایی تنها همین یک نکته را میگویم که در مقایسه سهم بودجه به تولید ناخالص ملی اولین بودجه او کوچکترین و صرفه‌جویانه‌ترین بودجه تاریخ ایران از زمان بودجه‌نویسی رسمی بود، یعنی رجایی و باهنر فرزندان رمضان بودند و برای مردم نشاط اقتصادی و برای دولت سختی میخریدند.

وی افزود: باید در خصوص طرح صیانت از دریاچه ارومیه که به همت برخی از نمایندگان استان آذربایجان مطرح شده بود، تأکید کنم امیدوارم با عنایت نمایندگان هرچه سریعتر این طرح به تصویب برسد تا مردم آذربایجان خوشحال و خشنود شوند.

این نماینده مجلس ادامه داد: ماه رمضان فرصتی برای فکر کردن به فقیران و بیکاران است و باتوجه به اینکه در دیدار با مقام معظم رهبری ایشان بر اشتغال تأکید داشتند، باید بگویم که باتوجه به تدوین قانون بیمه بیکاری برای متقاضیان کار و اصلاح قانون قبلی است که اگر این قانون مصوب شود، یک ضمانتی برای اشتغال جوانان است.

محجوب با اشاره به طرح استفساریه مشاغل سخت و زیان‌آور است، گفت: این استفساریه میتواند مشکل بسیاری را حل کند و حتی دیوان عدالت اداری نیز در هیئت عمومی به این موضوع رأی داده است‌ اما من از این موضوع گله دارم که چرا با گذشت شش هفته هنوز نوبت بررسی این طرح نرسیده است.

وی با اشاره به قانون بازنشستگی پیش از موعد با 25 سال سابقه خاطرنشان کرد: این قانون هم در برنامه چهارم توسعه و هم در قانون برنامه پنجم بود اما متأسفانه شاهدیم که این قانون به دلیل بار مالی آن اجرا نمیشود، در حالی که اصل ماده 10 قانون نوسازی صنایع تکلیف این موضوع را روشن کرده است.

نماینده تهران در مجلس همچنین یادآور شد: درخصوص کارگران خارجی نیز باید بگویم که این کارگران در بسیاری از صنف‌ها و کارگاه‌ها مشغول به کار هستند و جایی برای کار کارگران ایرانی باقی نگذاشته‌اند، یعنی اینکه کشور ما به جای اینکه اشتغال جوانان ایرانی را به وجود بیاورد، برای کارگران خارجی کار ایجاد کرده است.

محجوب راه جلوگیری از این مشکل را صادرنکردن مجوز کار برای کارگران خارجی دانست.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول