اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد سرمایه‌گذاری استان یزد:

سرمایه‌‌گذاری خارجی در یزد ناچیز است

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد و مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان یزد، میزان سرمایه‌گذاری خارجی در استان یزد با توجه به ظرفیت‌های این استان را ناچیز خواند.

سرمایه‌‌گذاری خارجی در یزد ناچیز است
مهدی مهدیار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد، سرمایه‌گذاری خارجی در استان یزد را دارای اختلاف فاحش با استان‌های مجاور و جنوبی دانست و اظهار داشت: این اختلاف بیانگر عدم معرفی ظرفیت‌ها و ظرفیت‌های کشور و استان به سرمایه‌گذاران خارجی است.
وی بیان کرد: این عقب ماندگی نشان دهنده وجود برخی موانع است که برخی جنبه کشوری و ملی داشته و برخی مربوط به مسائل استانی است که در استان می‌توان به نحوه و صدور مجوزها و محدودیت‌های اقلیمی و طبیعی اشاره کرد.
مهدیار تأکید کرد: مهم‌ترین مانع در مسیر سرمایه‌گذاری خارجی، عدم اطلاع‌رسانی کارآمد و هدفمند ظرفیت‌های استان به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بوده است که در این راستا ستاد و مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان یزد برای حل موانع موجود با مصوبه هیئت دولت با هدف حل موانع استانی و اطلاع‌رسانی شروع به کار کرده است.
وی اهداف مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان را تشویق و تسهیل امور سرمایه‌گذاری استان، ایجاد پنجره واحد ورود سرمایه‌گذار به استان، هماهنگی بین دستگاهی در راستای حل موانع و تسهیل امور مربوط به صدور مجوزها و اطلاع‌رسانی ذکر کرد.
مهدیار یکی از برنامه‌های اصلی این مرکز در سال جاری را همایش بین المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان عنوان کرد و افزود: در این زمینه مجوزهای لازم کسب شده و در حال تهیه برخی محتواها برای پانل‌های تخصصی همایش و برخی امور اجرایی هستیم.
دبیر همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری با اشاره به اینکه در حال حاضر کشورهای جهان سوم در یک مسابقه تنگاتنگ برای جذب سرمایه خارجی درحال رقابت بوده و روز به روز تسهیلات آنها به نفع سرمایه‌گذار در حال رقم خوردن است، فواید حضور سرمایه‌گذار خارجی را جذب منابع مالی خارجی، انتخاب فنون روز دنیا، تولید محصولات و خدمات با کیفیت بالا، ایجاد بازارهای جدید برای کشور میزبان و اقتصاد و اشتغال پویا و پایدار دانست.
مهدیار عنوان کرد: این همایش دارای چهار کارگروه با محوریت صنعت، معدن و انرژی، کارگروه کشاورزی، کارگروه عمران، توسعه شهری و امور زیربنایی و کارگروه میراث فرهنگی، گردشگری و خدمات است که در این راستا علاوه بر عضویت بخش خصوصی در این کارگروه‌ها سعی شده تا بخش خصوصی در تهیه طرح‌های اقتصادی به دستگاه‌های دولتی کمک کنند.
وی با تأکید بر نقش دانشگاه، دانشگاهیان و بنیاد نخبگان به عنوان بازوی فکری استان و مرکز تحولات اقتصادی گفت: این مجموعه می‌توانند با ارائه نظرات مشورتی وعلمی در تهیه طرح‌ها با هدف افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از مواد اولیه مؤثر باشند.
مهدیارتأکید کرد: با عضویت نخبگان در هر چهار گروه نقطه ثقل، اتاق فکر و بازوی مشورتی کارگروه‌های چهارگانه همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری دانشگاه، دانشگاهیان و نخبگان خواهند بود.
وی ادامه داد: این همایش یک فرصت ممتاز برای این مجموعه و اصحاب سرمایه‌گذار و صنعت است که بهترین طرح‌ها را با حضور سرمایه‌گذار، تجاری و صنعتی کنند.
مهدیار خاطرنشان کرد: در کشور در تولید علم با رتبه‌های خوب و پیشرفت مناسب مواجه هستیم اما متأسفانه زمینه‌های لازم برای تولید ثروت از مسیر علم و ایده‌های جدید عقب هستیم زیرا دیگر نفت و منابع طبیعی در تولید ثروت تعیین کننده نیست و کشورهای پیشرفته به دنبال فکرهای جدید و نو و فناوری‌های پول‌ساز که منجر به رشد اقتصادی شود، هستند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول