اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته دولت صورت می‌گیرد؛

افتتاح 5 کمپینگ مسافرتی در همدان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان از افتتاح پنج کمپینگ مسافرتی در استان همدان در هفته دولت خبر داد.

افتتاح 5 کمپینگ مسافرتی در همدان
اسدالله بیات امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان از افتتاح پنج کمپینگ مسافرتی در هفته دولت در استان همدان خبر داد و افزود: در هفته دولت پنج کمپینگ مسافرتی در شهرهای همدان، کبودراهنگ، اسداباد، تویسرکان و ملایر به بهره‌برداری می‌رسد.
وی تصریح کرد: کمپینگ‌ها با احتساب هزینه‌های زمین حدود 1.5 میلیارد تومان هزینه داشته است که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی صورت گرفته است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان بیان داشت: این کمپ‌ها در گل تپه، میررضی‌الدین آرتیمانی، کمپی در مجاورت پیام نور همدان، کمپ گردنه اسدآباد و کمپ شهر اسدآباد از جمله‌ پروژه‌هایی است در هفته دولت افتتاح می‌شود.
وی از افتتاح مجتمع الماس خبر داد و افزود: مجتمع الماس در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع با مشارکت بخش خصوصی از سال 88 آغاز شده است و امسال به بهره‌برداری میرسد.
بیات ابراز داشت: در ساخت این مجتمع میراث فرهنگی با صدور مجوز و ارائه تسهیلات همکاری لازم را داشته است و در حال حاضر تکمیل شده و افتتاح می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: این مجتمع در ضلع جنوبی ملایر و در مسیر جاده ملایر- اراک قرار دارد که در زمینی به متراژ 10 هزار متر مربع زمین با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و هماهنگی سازمان میراث فرهنگی احداث شده است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان یادآور شد: تاکنون 2 میلیارد ریال تسهیلات بخش گردشگری به این پروژه اختصاص یافته است اما جمع هزینه‌هایی که تاکنون برای این پروژه هزینه شده، 15 میلیارد ریال بوده است.
وی تصریح کرد: سالن همایش، سالن پذیرایی خواهران، سالن پذیرایی برادران و سفره‌خانه سنتی در این مجتمع ایجاد شده است تا در برنامه‌های مختلف به شهروندان ملایری خدمات ارائه دهد.
بیات در ادامه با اشاره به هتل زند ملایر نیز بیان داشت: کار ساخت هتل زند ملایر از سال 1381 با همکاری بخش خصوصی و تسهیلات دولتی آغاز شده است.
وی از پیشرفت فیزیکی 85 درصدی هتل زند خبر داد و افزود: بخش‌های تالار و محوطه‌سازی هتل آماده بهره‌برداری است اما برای بهره‌برداری کامل از آن کل پروژه در 22 بهمن افتتاح میشود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان در پایان با بیان اینکه زیربنای هتل 5 هزار و 500 متر است، افزود: تاکنون بیش از 5 میلیارد و 700 میلیون تومان برای این هتل هزینه شده است و 2 میلیارد دیگر نیز لازم دارد که یک میلیارد تسهیلات دریافت کرده است.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول