اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون تالش خبر داد:

رشد 300 درصدی تعاونی‌ها در تالش

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون تالش گفت: تشکیل و راه‌اندازی تعاونی‌ها در دولت نهم و دهم نسبت به گذشته 300 درصد رشد داشته است.

رشد 300 درصدی تعاونی‌ها در تالش
به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، قربانعلی خودکار پیش از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از مجتمع پذیرایی شرکت تعاونی توبای اسالم با تبریک هفته دولت اظهار داشت: دولت نهم و دهم از اقتصاد تعاونی‌ها حمایت ویژه‌ای کرده است. 
وی با اشاره به تلاش دولت در نهادینه‌کردن فرهنگ تعاون، افزود: باور اصل و اقتصاد تعاون در جامعه توسط جوانان و نوجوانان متخصص و متعهد موجب میشود این اهداف به نحو بهتری تحقق پیدا کند.
خودکار با بیان اینکه کوچکترین تعاونی با اجتماع هفت نفر تشکیل میشود، تصریح کرد: این امر نشان دهنده روحیه بالای مشارکت‌طلبی در بخش تعاون است و اداره تعاون تالش با برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی توجیهی برای مدیران عامل و هیئت‌های مدیره شرکت‌های تعاونی نقش موثری در گسترش و توسعه تعاونیها ایفا میکند.
رئیس اداره تعاون تالش این بخش را کاملا مردمی خواند و یادآور شد: مسئولان به عنوان خادمان ملت تمام تلاش خود را برای ایجاد فضایی مناسب در ارائه توانمندیها و نوآوریهای بخش تعاون انجام میدهند و مردم نقش اصلی را در تعاونیها ایفا میکنند. 
به گفته این مسئول، در حال حاضر بیش از 680 شرکت تعاونی در تالش راه‌اندازی شده که در بخش‌های صنعت، تولید، خدمات، کشاورزی و دیگر بخش‌های اقتصادی فعال هستند. 
خودکار با اشاره به اینکه تمام مراحل ثبت‌نام و تاسیس شرکت‌های تعاونی اینترنتی است و از طریق سامانه ویژه صورت می‌گیرد، متذکر شد: متقاضیان تشکیل تعاونی به استفاده از خدمات اینترنتی بخش تعاون در راستای تحقق دولت الکترونیک راهنمایی میشوند.
رئیس اداره تعاون تالش به بسترهای قانونی لازم برای تقویت بخش تعاون در اقتصاد استان و تالش اشاره کرد و بیان داشت: توزیع عادلانه ثروت یکی از اثرات مطلوب جهاد اقتصادی در جامعه است که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قانون بخش تعاون و سیاست‌های کلی اصل 44 برای تعاونیها پیش‌بینی شده است. 
وی ادامه داد: بخش تعاون طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری مکلف است در سال جاری بسیار فعال‌تر از گذشته در راستای جذب مشارکت‌های مردمی در فعالیت‌های اقتصادی عمل کند. 
خودکار با بیان اینکه تالش قطب تعاونیهای گیلان است، اذعان داشت: حدود 43 هزار نفر عضو شرکت‌های تعاونی این شهرستان هستند ضمن اینکه بیشترین سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تعاونی فرآورده‌های لبنی، تولید ماهیان خاویاری و صنایع تالش شده است. 
مجتمع پذیرایی شرکت تعاونی توبای بخش اسالم با اعتبار 4 میلیارد ریال با حضور معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار تالش، مسئولان اداره‌ها، نهادها و خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر به بهره‌برداری رسید. 
 انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول