اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذربایجان غربی صورت گرفت؛

صدور 1000 معافیت پزشکی در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: امسال بیش از یک هزار و 700 نفر به دلیل صدور گواهی پزشکی از خدمت سربازی معاف شدند.

صدور 1000 معافیت پزشکی در آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، نادر عطایی‌بخشنده بیش از ظهر امروز در  جلسه‌ای که با حضور خبرنگاران در سالن جلسات فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: امسال حدود 2 هزار و 900 نفر مشمول قانون نظام وظیفه عمومی به مراجع قانونی برای دریافت گواهی پزشکی مراجعه کردند که بعد از بررسی‌های کارشناسان، تعدادی از افراد متقاضی از خدمت سربازی معاف شدند.
وی افزود: افراد زیادی با عنوان کردن دلایل مختلف به دنبال معاف شدن از خدمت سربازی بودند ولی با این وجود امسال نسبت به سال گذشته میزان اعزام دو درصد افزایش یافت همچنین میزان اعزام افرادی با مقاطع تحصیلی بالا نیز سه درصد افزایش یافته است.
این مسئول در ادامه با بیان اینکه در این نهاد حدود 750 مورد درخواست کفالت ثبت شده است، اضافه کرد: مسئولان 712 نفر را برای دریافت این گواهی به دلیل داشتن شرایط لازم، واجدالشرایط تشخیص دادند ولی بقیه افراد برای اعزام شدن مقدمات را فراهم می‌کنند.
عطایی با بیان اینکه قوانین مختلف برای ارائه گواهی معافیت مورد توجه قرار می‌گیرد، اضافه کرد: 89 نفر به دلیل معلولیت جسمی و قرار داشتن زیر پوشش ماده 6 بهزیستی از خدمات سربازی معاف شدند از طرف دیگر 31 نفر نیز با استناد به ماده 9 کمیته امداد امام خمینی (ره) به خدمت سربازی اعزام نمی‌شوند.
وی در ادامه به مشمولان قانون نظام وظیفه عمومی اشاره کرد و افزود: متولدان سال 55 تا 71 مشمول قانون هستند از این رو  هر چه سریع‌تر نسبت به تعیین وضعیت خود مبنی بر معافیت پزشکی، کفالت و ... اقدام کنند چرا که در غیر این صورت غائب محسوب می‌شوند.
این مسئول اضافه کرد: اگر افراد مشمولی که مدتی نیز غیبت کردند نسبت به معرفی خود اقدام کنند به مدت سه ماه اضافه خدمت خواهند داشت ولی چنانچه این افراد توسط ماموران دستگیر شوند مشمول شش ماه اضافه خدمت قرار می‌گیرند علاوه بر این بعد از معرفی به دادگاه، محرومیت‌های اجتماعی نیز متحمل می‌شوند.
وی ادامه داد: والدینی که حدود 30 ماه سابقه خدمت در جبهه و شرکت در عملیات مختلف دارند یکی از فرزندان آنها از خدمت سربازی معاف می‌شوند همچنین اگر 60 ماه سابقه شرکت در عملیات داشته باشند دو نفر از  فرزندان آنها معاف می‌شوند.
عطایی گفت: اگر فردی محکوم به حبس شده باشد و یک سال از حبس وی باقی مانده باشد تک فرزند پسر خانواده به طور دائم از خدمت سربازی معاف می‌شود حتی اگر پدر وی از زندان آزاد شود نیز مشمول قانون نظام وظیفه نیست.
انتهای یام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول