اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ترور کج‌راهی برای رسیدن به اهداف شوم صهیونیسم

خبرگزاری فارس: اسلام و مسلمین در همه ادوار مظلوم بوده و مورد هجمه‌های بسیاری از طرف دشمنان این دین مبین قرار گرفته است که البته شیعه و شیعیان از بدو تولد شیعه تا امروز قربانی تروریسم بوده است.

ترور کج‌راهی برای رسیدن به اهداف شوم صهیونیسم
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ترور، عملی ناجوانمردانه است که به طرف مقابل فرصت دفاع نمی‌دهد و قربانیاش نیز بی‌گناهان است، بیگناهانی که به جرم همخوان نبودن خط مشیشان با اهداف و آمال برخی کوته فکر، هدف این عمل شوم قرار میگیرند.
البته، ترور چند نوع است؛ ترور شخصیتی و آبرویی و ترور جانی که تور شخصیتی با تهمت و افترا حاصل می‌شود که بر اساس آن اعتباری برای فرد در جامعه باقی نمی‌ماند و مستقیماً با آبروی وی در ارتباط است و البته بر این نوع ترورها نیز نام تروریست بر متهم نمی‌گذارند.
ترور جانی نیز به دو قسم قابل تقسیم است، یکی ترور هدفمند و دیگری ترور کور؛ که ترور هدفمند به تروری گفته می‌شود که با برنامه‌ریزی برای نابودی افراد مورد نظر و برای رسیدن به هدف ناجوانمردانه بصورت گیرد،
مثل ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان که بیاطلاع از هر بابی، مورد هجمه و هدف این نوع ترور قرار گرفتند.
ترور کور نیز صرفاً به منظور ضربه زدن به یک نظام و برای ایجاد نا‌امنی در یک منطقه خاص صورت میگیرد تا بر اساس آن تروریست‌ها به اهداف شومشان جامه عمل بپوشانند.
در حال حاضر امریکا نیز با توجه به اینکه موعد حضورش در عراق به اتمام رسیده و باید خارج شود به دلیل اینکه باز هم بتواند در عراق بماند و مردم آن را متقاعد کند، دست به ترورهای ناجوانمردانه‌ای می‌زند و مردم بی‌گناه را قتل عام می‌کند.
هدف امریکا از قتل عام هایی که در عراق رقم میزند، این است که مردم و مسئولان دست به دامن امریکا شوند و متقاعد ماندن امریکا در عراق شوند که البته همین کار را در افغانستان نیز انجام می‌دهد که البته ترور کور هدفمند نیست فقط برای این است که اثبات کنند در منطقه موردنظرشان نا‌امنی وجود دارد.
البته باید بیان کرد که ترور جانی نیز امروزه به دو شیوه انجام می‌شود که نوع دوم آن را ترور نمی‌دانند؛ یکی ترور با سلاح‌هایی نظیر اسلحه و بمب است که ظاهری خشونت‌طلبانه دارد و یکی با ابزارهای نوین که ظاهر خشونت آمیز ندارد مانند ترور اشخاص با آلودگی‌های میکروبی و سمی مانند سرنگ‌های آلوده و مواد سمی.
در حال حاضر نیز اثبات شده "عمار حکیم" نیز به این شیوه به شهادت رساندند یعنی با مواد سمی مسمومش کردند، این نیز نوعی از ترور است که خیلی مشهود نیست.
بحث آلودگی‌های شیمیایی یکی از مباحث ترور است و در حال حاضر هزاران نفر در بصره مبتلا به بیماری‌های سرطانی هستند که البته این نیز نوعی ترور است ولی نوعاً این موارد را ترور حساب نمی‌کنند.
در همین راستا با مسئول عقیدتی سیاسی سپاه انصارالحسین(ع) همدان، در باب این پدیده شوم به صحبت نشستیم تا زوایای دیگر این مقوله را بیشتر جویا شویم چرا که ایران عزیز نیز از جمله زخم‌خورده‌های این پدیده شوم بین‌الملی و عرصه مدرنیته است.

*ردپای صهیونست و استکبار بر ترورهای بین‌الملی مشهود است
علیاصغر آخوندی در این ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: امری که باعث شده ترور به عنوان یک امر ناپسند و ناجوانمردانه قلمداد شود، اهداف و انگیزه‌های ناجوانمردانه و غیرانسانی است.
وی با بیان اینکه گاهی هدف از ترور حس انتقام‌جویی و انگیزه‌هایی مثل جنون و خشونت طلبی است که حاصل حقارت‌ها است و مباحث روانی را به میان می‌کشد، گفت: گاهی انسان‌هایی که منطق ندارند و از طریق منطق نمی‌توانند طرف مقابل را قانع کنند و یا از طریق قانون نمی‌توانند کارشان را پیش ببرند به ابزار مذموم ترور روی می‌آورند که در واقع شگرد انسان‌های فاقد عقل است.
مسئول عقیدتی سیاسی سپاه انصارالحسین(ع) همدان خاطرنشان کرد: البته گاهی ترورها، کار جاسوسان بین‌المللی است که به منظور از میان برداشتن دانشمندان و شخصیت‌های برجسته و ارزشمند کشور هدف اجرا می‌شود که کشور ما خود قربانی این پدیده شوم تروریسم هستیم.
وی با بیان اینکه تاکنون در ایران بیش از 2 هزار نفر در ترورهای اوایل انقلاب اسلامی شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است که البته اینان هم شخصیت‌های فهیم و ارزشمندی و والامقامی بودند، خاطرنشان کرد: ترور دانشمندان هسته‌ای کشور ما توسط جاسوسان رقم خورد، این تروریست‌ها اعتراف نیز دارند که کار صهیونیست‌ها بوده است.
آخوندی افزود: ترورهایی که اوایل انقلاب اسلامی انجام می‌شد، قطعاً دست استکبار دیده می‌شد و با هدایت آن‌ها انجام می‌شد مثل ترور شخصیت‌هایی چون شهیدان، رجایی و باهنر که هر کدام از آنها ارزش‌هایی بودند که خلأ از دست دادن آنها قابل جبران نیست.
وی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه "شهید بهشتی، یک ملت بود"، یادآور شد: این واقعیت قضیه است و انگشت استکبار و صهیونیست بر روی شخصیت‌های اینچنینی ما بوده و هست و برای اینکه انقلاب را به بن بست بکشانند و تضعیف کنند شخصیت‌های کشوری را هدف شوم تروریسم قرار دادند.
مسئول عقیدتی سیاسی سپاه انصارالحسین(ع) همدان به ترور شخصیت‌هایی چون شهید مدنی، شهید دستغیب، شهید صدوقی و ... که انسان‌های وارسته‌ای بودند اشاره کرد و گفت: در جامعه، جمعیت‌های کثیری هر یک از این بزرگمردان را به عنوان الگوی خود قرار داده بودند و ایادی استکبار خواستند با این عمل ناجوانمردانه جلوی پیشرفت انقلاب را بگیرند.
وی با بیان اینکه واژه تروریسم امروز ابزار و شعار استکبار جهانی شده است، ابراز داشت: خیلی جالب است که بعضاً مغلطه می‌کنند و واژه تروریست را معنی به خشونت‌طلب کرده و به کسانی نیز خشونت‌طلب می‌گویند که در مقابل زیاده طلبی آن‌ها بایستد که این نوع خود حربه‌ای است تا حرکت‌های جهادی و انقلابی افراد مظلوم را دفع کنند و انگ تروریست به آن‌ها بزنند.

*جای دادخواهی از تروریسم عوض شده است
آخوندی تصریح کرد: صهیونیست‌ها و ایادی استکبار از واژه تروریست به عنوان چماقی استفاده می‌کنند تا مجاهدانی که در مقابل زورگویی‌های آن‌ها می‌ایستند، خلع سلاح کنند و با انگ تروریست آن‌ها را از میدان به در سازند.
وی تأکید کرد: باید فرق گذاشت و حرکت جهادی که مجاهدان فلسطینی در مقابل رژیم صهیونیستی انجام می‌دهند، را از وا‍ژه شوم تروریست جدا کرد چرا که این حرکت‌های جهادی برای دفاع از خود در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی صورت میگیرد.
مسئول عقیدتی سیاسی سپاه انصارالحسین(ع) همدان افزود: در حماس، یک گروه تروریستی منصوب می‌شود به جرم اینکه مجاهدان اسلام و مسلمین را که در نوار غزه در حال دفاع کردن هستند و از ناموس مسلمانان دفاع می‌کنند، از میان بردارد.
وی خاطرنشان کرد: حزب اللهی که از حریم مردم لبنان دفاع می‌کند به زعم باطل ایادی استکبار و صهیونیست یک گروه تروریستی است و اینجا رژیم صهیونیستی در واقع مظلوم نمایی می‌کند و حزب‌الله را متهم به تروریست بودن میکند.
آخوندی، با بیان اینکه پشت سر ترور انگیزه‌‌های اسلامی و دینی وجود ندارد و مقدس نیست، گفت: در اعدام‌های انقلابی و حرکت‌های جهادی یک هدف مقدسی وجود دارد و تفاوت ترور و حرکت‌های جهادی در همین است که پشت سر حرکت‌های جهادی یک اهداف مقدسی نظیر دفاع، مقابله با دشمنان اسلام و مسلمین نهفته است.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز جانباز تروریسم است، تصریح کرد: این چیزی است که ما باید از دنیا مطالبه کنیم که برای مقابله با تروریسم چه باید کرد؟ اما جالب است که آن‌ها پیشدستی کرده و ما را متهم به تروریسم بودن می‌کنند.

* تدابیر امنیتی کشور باید بالا برود
مسئول عقیدتی سیاسی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تأکید بر لزوم بازبینی واژه ترور در راستای روشنگری مردم، افزود: در مقابل تروریسم ما باید چند کار انجام دهیم که یکی بحث تبیین است که دشمن از این واژه سوء استفاده نکنند و باید بین حرکات جهادی و انقلابی با تروریستی تمیز قائل شد.
وی بیان کرد: در راستای ریشه‌کن کردن ترور در کشور بالا بردن سطح امنیتی کشور امری مهم است  و دستگاه‌های امنیتی ما باید تدابیری بیندیشند که ما در مقابل تروریسم بین‌الملل آسیب‌پذیر نباشیم چرا که یک دانشمند هسته‌ای مانند علی محمدی سرمایه کمی برای کشور نیست که یک جوان گول خورده‌ای در مقابل 150 هزار دلار وی را ترور کرد.
آخوندی با بیان اینکه تدابیر امنیتی کشور باید بالا برود و ضریب امنیتی حفاظت از دانشمندان هسته‌ای نیز ارتقا یابد، گفت: مردم و تک تک آحاد جامعه نیز باید بازوی اطلاعات شوند و اگر موارد مشکوکی را مشاهده کردند به دستگاه‌های امنیتی گزارش بدهند تا بیش از این سرمایه‌هامان را از دست ندهیم.
وی اظهار داشت: نکته‌ای که دشمن را مأیوس می‌کند کثرت دانشمندان هسته‌ای است و مسئولان نظام باید تدابیری بیندیشند که حوزه‌های علوم را گسترش دهند تا ما به جای مثلاً 50 دانشمند هسته‌ای 500 دانشمند این حوزه داشته باشیم تا دشمن مأیوس شود.
مسئول عقیدتی سیاسی سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: کارهایی باید رده‌های اطلاعاتی ما انجام دهند این است که به خوبی حرکات را رصد کنند و البته همه مسئولان ما در داخل کشور متحد باشند چرا که زمانی که اتحاد در کشور حاصل شود جلوی نفوذ دشمن قطعاً گرفته می‌شود.

* شیعه از بدو تولد قربانی تروریست بوده است
اسلام و مسلمین در همه ادوار مظلوم بوده و مورد هجمه‌های بسیاری از طرف دشمنان این دین مبین قرار گرفته است که البته شیعه و شیعیان از بدو تولد شیعه تا امروز قربانی تروریسم بوده است.
نخستین امام ما شیعیان، حضرت امیرالمؤمنین(ع) را ابن ملجم ملعون ترور کرد، بقیه ائمه ما نیز با زهر جفا به شهادت رسیدند که از این منظر نیز قربانی زیاده‌خواهیها و حق‌ناشناسیهای دشمنان اسلام و مسلمین بوده‌ایم.
__________________
گزارش از: زهرا مرادوند
__________________
انتهای پیام/ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول