اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار طبس:

شهرداری طبس مکانیزه می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار طبس گفت: با آماده شدن زیرساخت‌های شهرداری الکترونیک، به زودی امور اداری و مالی شهرداری طبس به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

شهرداری طبس مکانیزه می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، جعفر بورنگ صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان طبس ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرداری طبس از سال 1310 تاسیس شده و 80 سال عمر دارد یکی از قدیمی‌ترین شهرداری‌های کشور محسوب می‌شود که تاکنون 24 شهردار داشته است.
وی بیان کرد: تاکنون سیستم اداری و مالی شهرداری طبس به صورت سنتی بود که باعث بروز برخی خطاها و گرفتن وقت زیاد از ارباب‌رجوع می‌شد که بر همین اساس یکی از مهمترین برنامه‌هایی که از دو سال گذشته از سوی شهرداری طبس پیگیری می‌شود آماده‌سازی و ایجاد زیرساخت‌های شهرداری الکترونیک است.
شهردار طبس ادامه داد: با راه‌اندازی شهرداری الکترونیک تا پایان سال جاری، سیستم مکانیزه جایگزین سیستم سنتی شده و تمامی امور اداری و مالی شهرداری طبس به صورت الکترونیکی و با سرعت بالا انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه تهیه طرح جامع و تفصیلی شهر طبس با افق 15 ساله در دستور کار شهرداری قرار گرفته است عنوان داشت: احداث مخزن آب و جداسازی آب فضای سبز از آب شرب، طرح جامع دفع آب‌های سطحی و اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای برای فضاهای سبز از جمله فعالیت‌های عمرانی در دست اجرای شهرداری طبس است.
بورنگ افزود: در هفته دولت سال گذشته یک هزار و 150 متر از بلوار 100 متری آیت‌الله واعظ طبسی که در مجموع 3 کیلومتر طول دارد افتتاح شد که باقیمانده آن طی 10 روز آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی درباره احداث پارک خندق نیز گفت: تاکنون برای احداث پارک خندق واقع در جنب مسجد جامع طبس حدود 3 هکتار زمین تملک و تا سال 1389 مبلغ 4 میلیارد ریال هزینه شده است و در صورتی که حدود 6 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز این پروژه تامین شود تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.
شهردار طبس یادآور شد: باغ گلشن طبس دارای ارزش تاریخی است که هم‌اکنون طرح مطالعات این باغ در دست اجراست و شهرداری طبس آماده است تا به محض اتمام مطالعه عملیات عمرانی این باغ را آغاز کند.
وی اضافه کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ای که بین شهرداری طبس و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد امضاء شده است تا پایان سال 1390 مبلغ 2 میلیارد ریال به صورت مشترک برای باغ گلشن طبس هزینه خواهد شد.
بورنگ با اشاره به اینکه شهرداری طبس به هیچ نهادی بدهکار نیست اظهار داشت: شهرداری طبس از برخی ادارات و نهادهای شهرستان طلب‌های میلیاردی دارد به طوری که تنها از شرکت گاز حدود 10 میلیارد ریال بستانکار است که لازم است مدیران در راستای تامین منابع مالی برای پرداخت بدهی‌های خود به شهرداری از طریق ادارات کل و وزارتخانه‌هایشان پیگیری کنند تا به این روش عمران شهر سرعت گیرد.
وی ادامه داد: تاکنون سهم شهرداری طبس از اعتبارات عمرانی سال 1390 شهرستان مشخص نشده که درخواست شهرداری مبلغ 76 میلیارد ریال است و این در حالی است که شهرداری طبس در سال 90 از محل منابع خود بالغ بر 40 میلیارد ریال در زمینه امور عمرانی شهر هزینه می‌کند که در 4 ماه ابتدای امسال حدود 50 درصد از این مبلغ محقق شده است.
شهردار طبس بیان کرد: با توسعه افقی شهر مخالفیم چراکه در حال حاضر 33 درصد از زمین‌های داخل شهر که قابلیت بهره‌برداری دارد بدون استفاده رها شده است که برنامه شهرداری استفاده از زمین‌های رها شده و توسعه عمودی شهر در شهرک‌های اقماری است.
وی درباره وضعیت آسفالت شهر طبس نیز یادآور شد: با توجه به آسفالت همزمان طبس، اکنون نیز تمامی معابر طبس به صورت همزمان فرسوده شده و علاوه بر این قیمت قیر نیز افزایش قابل‌توجهی یافته که بر این اساس آسفالت تمامی معابر برای شهرداری مقدور نیست.
بورنگ افزود: طی دو سال گذشته حدود 150 هزار متر مربع آسفالت در شهر طبس انجام شده و این کار به تدریج ادامه خواهد یافت و علاوه بر این برای روکش تمام آسفالت طبس پس از اتمام کار گازرسانی نیز پیگیری می‌شود.
وی درباره بلوار 15 خرداد حدفاصل طبس و منطقه دیهشک نیز خاطرنشان کرد: این بلوار بازگشایی و آسفالت شده که در تقاطع ابتدا و انتهای بلوار نیازمند احداث پل و اجرای طرح هندسی است.
شهردار طبس اضافه کرد: تامین اعتبار مورد نیاز برای احداث 2 پل در این بلوار از طریق ستاد حوادث در حال پیگیری است که عملیات بهسازی ورودی بلوار با هزینه 600 میلیون ریال بزودی آغاز می‌شود.
وی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره سرانجام وضعیت دو نفر از کارکنان شهرداری طبس که دارای تخلفاتی بوده و دستگیر شده‌اند گفت: ممکن است برخی مشکلات اداری در هر نهاد یا سیستمی وجود داشته باشد که شهرداری طبس نیز در این زمینه دو نفر که تخلفاتی انجام داده بودند را شناسایی و اخراج کرد.
بورنگ با بیان اینکه رسیدگی به تخلفات این دو نفر از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود ادامه داد: هم‌اکنون سیستم شهرداری طبس سالم است اما اگر موردی گزارش شده یا تخلفی شناسایی شود با جدیت پیگیری خواهد شد.
وی در پایان از حمایت‌ها و تعامل مثبت و ارزنده اعضای شورای اسلامی شهر طبس با شهرداری تقدیر کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، در پایان نشست خبری شهردار طبس با خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان، از خبرنگاران حاضر با اهدای لوح و هدایایی از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری طبس تقدیر شد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول