اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌ منظور رویت هلال ماه شوال صورت گرفت؛

استقرار 4 اکیپ استهلال در آبادان

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد استهلال آبادان گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته چهار اکیپ استهلال به ‌منظور رویت هلال ماه شوال در چهار نقطه شهرستان آبادان مستقر شده‌اند.

استقرار 4 اکیپ استهلال در آبادان
حجت‌الاسلام عبدالمحمد سعدونی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: روئیت هلال ماه و عید فطر به دلیل حساسیت‌های خاص از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به جهت اهمیت بسیار این موضوع گروه‌های استهلال ماه از سوی مراکز معتبر مسئولیت این امر خطیر را زیر نظر ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری در سراسر کشور به عهده می‌گیرند.
وی با اشاره به اینکه روئیت هلال ماه شوال از اهمیت قابل توجهی برخوردار است، بیان کرد: باید با محاسبات دقیق و مورد اطمینان هلال ماه را روئیت کنیم و به دفتر رهبری گزارش دهیم.
مسئول ستاد استهلال آبادان افزود: رویت هلال ماه رمضان و شوال از جمله مواردی است که در بسیاری از سال‌ها اختلافاتی درباره اثبات آن بروز می‌کند و معمولا کشورهای اسلامی با اختلاف ماه رمضان را آغاز و به پایان می‌رسانند.
وی با اشاره به اینکه در ایران نیز گاهی اختلافاتی در این زمینه به‌ وجود می‌آید، ادامه داد: فعالیت ستاد استهلال در این راستا به ‌معنی برطرف کردن اینگونه اختلافات است که میتواند نقش بسزایی داشته باشد.
سعدونی تصریح کرد: ستاد استهلال شهرستان آبادان تمام همت خود را در این زمینه برای دستیابی به نتایج آن یعنی ایجاد وحدت و اتحاد می‌گمارد.
وی در ادامه گفت: در همین راستا و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، چهار گروه استهلال در نقاط مختلف شهرستان آبادان برای رویت هلال ماه رمضان مستقر شده‌اند.
مسئول ستاد استهلال آبادان اضافه کرد: محوطه روبه‌روی پالایشگاه، بام بازار مرکزی، محوطه سپاه و حومه شهرستان آبادان مکان‌های استقرار گروه‌های استهلال در شهرستان‌ آبادان است.
وی اظهار داشت: با ‌توجه به اینکه تولد هلال ماه شوال از ساعت هفت و 34 دقیقه صبح امروز صورت گرفته غروب فردا هلال ماه 36 ساعته خواهد بود و امکان رویت آن نیز افزایش می‌یابد.
سعدونی خاطرنشان کرد: در صورتی که هلال ماه شوال توسط ستاد استهلال مشاهده شود سریعاً گزارش‌های رویت هلال به دفتر ستاد مرکزی ارسال می‌شود.
مسئول ستاد استهلال آبادان ادامه داد: مردم نیز می‌توانند در صورت مشاهد هلال ماه مستندات و مشاهدات خود را به دفتر امام جمعه آبادان منعکس کنند.
وی گروه‌های استهلال را سه نفره عنوان کرد و افزود: در این گروه‌ها کارشناسان آموزش دیده و آگاه به علم نجوم نیز سایر اعضا را در این زمینه همراهی خواهند کرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول