اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان تأکید کرد:

لزوم تشکیل اتاق فکر هنرمندان در همدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: اتاق فکر هنرمندان باید در زمینه‌های مختلف در سطح شهرستان‌های استان همدان تشکیل شود.

لزوم تشکیل اتاق فکر هنرمندان در همدان
به گزارش خبرگزاری فارس از رزن، محمدحسین ترکمن پیش از ظهر امروز در نشست صمیمی با اهالی فرهنگ و هنر شهرستان رزن با تبریک هفته دولت اظهار داشت: ما باید با الگوگیری از شهیدان رجایی و باهنر راه و شیوه آنان را ادامه دهیم تا در هر زمینه‌ای موفق شویم.
وی ادامه داد: امروزه کشورمان با اندیشه‌های دولتی انقلابی و ولایتمدار توانسته است بر تمام مشکلات عدیده جهان فائق آید و سبب شده در همه زمینه‌ها برای دیگر کشورها یک نمونه موفق باشد.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: دشمنان با برنامه‌ریزی خود می‌خواهند در مطبوعات، قلم، فرهنگ ما نفوذ کنند، بنابراین باید آگاه بود.
وی اضافه کرد: نفوذ دشمن را باید با تشکیل اتاق فکر هنرمندان در شهرستان‌ها و استان مهار کنیم و در این اتاق فکرها از جوانان هنرمند در زمینه‌های مختلف استفاده کنیم و از نظرات و پیشنهادات جوانان در بررسی مشکلات به نحو احسن استفاده کنیم.
ترکمن با بیان اینکه باید نهضت عمومی شدن مطالعه را ایجاد کنیم، گفت: برای این کار باید در فضاهای مختلف شهر که مردم حضور بیشتری دارند با تشکیل مکان‌های کوچک این نهضت را عملی کنیم و همچنین در برخی فضاهای شهر مکان‌هایی را برای مطالعه مطبوعات برای مردم در نظر بگیریم.
وی اظهار داشت: باید با تقویت کتابخانه‌های کوچک کتاب را از حوزه تخصصی به حوزه عمومی انتقال دهیم تا مردم بتوانند از کتاب‌ها  در زمینه‌های مختلف استفاده بهینه داشته باشند.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: استاندار همدان در همه زمینه‌ها اداره ارشاد را حمایت کرده و با توجه به اینکه استاندار به مسائل فرهنگی اشرافیت و احاطه کامل دارد در این چند مدت در تمام برنامه‌ها با اختصاص بودجه‌های مناسب ما را یاری و حمایت کرده است.
وی در ادامه به تئاتر نیز اشاره کرد و گفت: ما برای تئاتر ارزش ویژه‌ای قائل هستیم و همه هنرمندان در این رشته را حمایت کرده و خواهیم کرد ولی باید تئاترها همسو با انقلاب و نظام اسلامی باشند که تا حمایت لازم از آنها صورت گیرد.
ترکمن اظهار داشت: از رئیس ارشاد شهرستان رزن  می‌خواهم که مبلغی را برای فعالتر شدن انجمن‌ها در نظر بگیرند و انجمن‌ها را در زمینه‌های مختلف حمایت کنند.
وی با بیان اینکه مطبوعات ما در حوزه‌های مختلف نجیب‌ترین مطبوعات است، گفت: شغل خبرنگاری یکی از شغل‌های سخت است و آنهایی که با احراز شرایط خبرنگار واقعی هستند را حمایت خواهیم کرد البته هر خبرنگاری که در هر نشریه ای فعالیت می‌کند باید از طرف آن نشریه از همه لحاظ حمایت شود.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در بخش دیگری از سخنانش افزود: برای برگزاری جشنواره فیلم کودک صدها گزارش علیه ما نوشتند ولی ما از هر جشنواره‌ای که در استان برگزار شود حمایت می‌کنیم ولی نمی‌توانیم برای یک جشنواره 7 میلیارد تومان هزینه کنیم و در جاهای دیگر بگوییم بودجه نداریم که این کار اصلاً درست نیست.
وی ادامه داد: شهرستان رزن در بخش فرهنگ پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است و یکی از شهرستان‌های موفق در برگزاری مراسم‌های مختلف بوده که نمونه آن برگزاری موفق نخستین جشنواره سراسری شعر گلواژه‌های انتظار با موضوع مهدویت بوده که برای نخستین بار در کشور به صورت سراسری و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رزن نیز با بیان اینکه زیر ساخت‌ها و فضاهای فرهنگی در چند ساله  اخیر به نقطه اوج خود رسیده است، گفت: با کلنگ‌زنی ساخت دو مجتمع فرهنگی و هنری در بخش‌های قروه درج زین و دمق که با حضور وزیر ارشاد انجام شد زیربنای مجتمع‌های فرهنگی شهرستان رزن به بیش از 4 هزار متر می‌رسد که با توجه به جمعیت شهرستان رزن این مساحت قابل توجه است.
علی مرادی‌نور با بیان اینکه به زودی دو کتابخانه عمومی (بابانظر و کرفس) نیز به کتابخانه‌های عمومی شهرستان رزن اضافه خواهد شد، اظهار داشت: 63 کتابخانه کوچک روستایی در 63 مسجد وجود دارد که برای 63 نفر نیز آموزش کتابداری برگزار شده و همچنین از 300 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان همدان 43 کانون در شهرستان رزن تشکیل شده که تا پایان سال جاری این تعداد به 50 مورد افزایش پیدا می‌کند.
وی از راه‌اندازی خانه فرهنگ دیجیتال در رزن به عنوان چهارمین شهرستان استان خبر داد و گفت: این خانه فرهنگ نیز به زودی راه‌اندازی خواهد شد همچنین به زودی مؤسسات قرآنی به سه مورد افزایش خواهد یافت.
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد رزن با بیان اینکه مجوز تبدیل مجتمع فرهنگی و هنری اندیشه رزن به سینما از وزیر ارشاد گرفته شده است، گفت: سینمای جوانان نیز با دستور کتبی وزیر ارشاد در آینده نزدیک راه‌اندازی خواهد شد.
انتهای پیام/ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول