اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کرمانشاه خبر داد:

مصالحه 90 درصدی پرونده‌های ارجاعی به دوایر مددکاری

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: 90 درصد از پرونده‌های ارجاعی به کلانتریهای این استان در پنج ماهه نخست سال‌، توسط مددکاران مستقر در کلانتریها به مصالحه ختم شده است.

مصالحه 90 درصدی پرونده‌های ارجاعی به دوایر مددکاری
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، جلال مظفری در تشریح این خبر گفت‌: مهم‌ترین و محکم‌ترین نهاد در جامعه خانواده است، نهاد خانواده در تشکیل جامعه‌ای سالم و پویا نقش بسیار مهم و با اهمیتی دارد و به همین علت یکی از راه‌های اصلاح جامعه‌، اصلاح فرد در ساختار خانواده است.
وی افزود: نیروی انتظامی نیز با همین رویکرد و برای اصلاح رفتار فرد در ساختار جامعه و خانواده جهت پیشگیری از آسیب‌ها‌، اقدام به تاسیس مراکز مشاوره و واحد‌های مددکاری مستقر در کلانتری کرد تا با حمایت از نهاد خانواده به یک نوع پیشگیری اجتماعی روی آورد‌.
مظفری ادامه داد‌: پیچیدگی شرایط زندگی و تحولات پر شتاب در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی در جوامع امروزی و به تبع آن پیچیدگی کنترل این تاثیرات و رابطه آن با امنیت اجتماعی نیز نیرو را بر آن داشته تا موضوع مشاوره و مددکاری اجتماعی را که اقدامی است در جهت نگرش جامعه محوری پلیس به صورت ویژه در سال‌های اخیر در دستور کار قرار دهد‌.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کرمانشاه تصریح کرد‌: یکی از بخش‌های مهم خدمات‌رسانی به مردم مرکز مشاوره و دوایر مددکاری اجتماعی مستقر در کلانتریهاست که با به کارگیری کارشناسان مجرب و متخصص توانسته است خدمات شایانی به مردم ارائه کند.
وی گفت: ارائه خدمات مشاوره‌ای در مرکز مشاوره معاونت اجتماعی در زمینه‌های روانشناختی ـ انتظامی، ارائه خدمات روان‌سنجی و مددکاری اجتماعی است که خانواده‌ها میتوانند به صورت حضوری و تلفنی از این خدمات بهره‌مند شوند‌.
مظفری ادامه داد: در پنج ماهه نخست سال جاری هزار و 748 نفر به مرکز مشاوره مراجعه و از خدمات این مرکز استفاده کرده‌اند، همچنین در این مدت 2 هزار و 759 پرونده به مددکاران و مشاوران مستقر در کلانتریها که بیشتر دارای مشکلات و اختلافات خانوادگی بوده ارجاع شده که از این تعداد با تلاش مشاوران و مددکاران بیش از 90 درصد پرونده‌ها منجر به صلح و سازش شده است‌.
این مسئول با بیان اینکه مراکز مشاوره کلانتریها با بهره‌گیری از کارشناسان و روانشناسان خبره و با ارائه خدمات مشاوره‌ای نقش بارزی در کاهش پرونده‌های قضایی دارند ابراز امیدواری کرد؛ با توسعه این مراکز روند کاهش پرونده‌های قضایی همچنان ادامه یابد.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به برخی طرح‌ها و برنامه‌های این معاونت در حوزه ارائه مشاوره به عموم مردم از امضای تفاهمنامه با نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان به خصوص کمیته امداد امام خمینی (‌ره‌)‌، دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان دادگستری و... به منظور اجرای طرح مشاوره فعال در این سازمان‌ها خبر داد‌.
مظفری در پایان اذعان داشت: شهروندان کرمانشاهی میتوانند همه روزه صبح و بعدازظهر از خدمات مشاوره‌ای مرکز مشاوره به صورت حضوری و غیر حضوری استفاده کنند، لذا شماره تلفن‌های 2188343 و 2188341 آماده پاسخ به سئوالات همشهریان است.
انتهای پیام/ن30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول