اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج دانشگاه پیام نور قم:

ماهیت حقیقی تروریسم به جهان شناسانده شود

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج دانشگاه پیام نور قم گفت: شناخت ماهیت حقیقی پدیده تروریسم سبب جلوگیری از گسترش آن در سطح جهان میشود.

ماهیت حقیقی تروریسم به جهان شناسانده شود
محمدمهدی حبیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به روز ملی مبارزه با تروریسم اظهار داشت: ملت ایران همواره قربانی تروریسم بوده و آمریکا با بیش از سه دهه حمایت مالی و سیاسی از منافقین موجب ترورهای زیادی در کشور شده است.
وی افزود: از همان روزهای آغازین پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی منافقان با ترورهای کور سعی در ایجاد مشکل برای نظام اسلامی داشتند و ایران نیز بارها این قضیه را در کنوانسیون‌های مربوط به ترور در سطح جهانی مطرح کرده است.
مسئول بسیج دانشگاه پیام نور قم با بیان اینکه مسلمانان همواره از سوی امریکا و دیگر کشورهای غربی به تروریست بودن متهم می‌شوند، گفت: این اظهارنظرها تنها به صورت لفظی است زیرا ائمه اطهار(ع) همواره مسلمانان را از ترور و قتل افراد بدین شکل نهی کرده‌اند و در دین اسلام نیز بر روی این مسئله تاکید شده است.
وی تصریح کرد: ائمه معصومین (ع) نیز خود همگی قربانی تروریسم بوده‌اند اما خود هیچگاه چنین اعمالی را علیه دشمنان خود به‌کار نمی‌بردند.
حبیبی به تاثیر مثبت ترورهای انجام شده از آغاز انقلاب تاکنون بر روی ملت ایران اشاره کرد و ابراز داشت: خون‌های ریخته شده در این دوران موجب قوت قلب برای مردم شده و آنها را در زمینه احقاق حقوق خود و نیز انتقام این شهدا مصمم‌تر ساخته است.
وی با یادآوری این جمله شهید بهشتی که «بکشید ما را،‌ملت ما بیدارتر می‌شود» افزود: شخصیت‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و علمی در کشور مورد ترور واقع شده‌اند اما این امر سبب افزایش همت مردم در پیشبرد اهداف انقلاب شده است.
مسئول بسیج دانشگاه پیام نور قم با اشاره به ترورهای اخیر دانشمندان ایرانی تاکید کرد: این حوادث نه تنها روحیه مردم ایران را تضعیف نکرده بلکه آنها را در انجام فعالیت‌های خود مصمم‌تر ساخته است.
وی تروریسم دولتی را نتیجه فعالیت‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی دیگر از کشور‌های غربی دانست و اظهار داشت: مصداق بارز تروریسم دولتی رژیم غاصب اسرائیل است و مسئولان این رژیم به صورت علنی از تصمیم خود برای ترور مبارزان فلسطینی و خانواده‌هایشان سخن می‌گفتند.
حبیبی با بیان اینکه کشورهایی نظیر آمریکا و انگلیس به ظاهر با تروریسم مخالفت می‌کنند، افزود: عملکرد این کشورها به گونه‌ای دیگر است و مسائل مربوط به ترورهای سیاسی را در جهان دنبال می‌کنند.
وی راهکار مبارزه با پدیده تروریسم در جهان را آگاهی جامعه جهانی در این زمینه دانست و تاکید کرد: مردم جهان باید به این باور برسند که ترور امری نهی شده است اما فضا برای این کار از سوی کشورهای غربی فراهم نمی‌شود.
مسئول بسیج دانشگاه پیام نور قم با اشاره به لزوم آگاهی‌بخشی در زمینه ترور به جامعه جهانی افزود: شناخت ماهیت حقیقی پدیده تروریسم سبب جلوگیری از گسترش آن در سطح جهان میشود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول