اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیرجند:

مردم هنوز با فرهنگ مهارت‌آموزی آشنا نیستند

خبرگزاری فارس: فرماندار بیرجند بحث اشتغال را برای جوانان مهم و مراکز فنی و حرفه‌ای را در بحث آموزش تاثیرگذار دانست و گفت: مردم هنوز با فرهنگ مهارت‌آموزی آشنا نیستند.

مردم هنوز با فرهنگ مهارت‌آموزی آشنا نیستند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد علی قاسم‌زاده نداف صبح امروز در مراسم افتتاح ساختمان آموزش فنی و حرفه‌ای شهر خوسف با بیان اینکه بحث اشتغالزایی بسیار مهم است، اظهار داشت: باید نیروهای میانی جامعه را آموزش داده و وارد بازار کار کرد.
وی ادامه داد: مراکز فنی و حرفه‌ای در کشور به خوبی می‌توانند خلا آموزش و مهارت را در میان نیروهای کار جامعه با حداقل هزینه بر طرف سازند و تقویت این مراکز بی‌شک تحقق اهداف جهاد اقتصادی است.
فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه حلقه مفقوده نیاز کشور توسط فنی و حرفه‌ای بر طرف می‌شود، گفت: فنی و حرفه‌ای می‌تواند با آموزش نیروها را برای کار آماده کرده و در رفع بیکاری و افزایش تولید بسیار اثر گذار است.
قاسم‌زاده نداف با بیان اینکه در سال گذشته نزدیک به 4 هزار شغل در بیرجند ایجاد شده است، تصریح کرد: در سال گذشته با ایجاد این تعداد شغل به بیشترین هدف در ایجاد اشتغال نائل شده و بخش زیادی از این اشتغال‌ها توسط آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بوده است.
وی از ایجاد 8 هزار شغل در بیرجند در سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی که انجام شده نیمی از سال گذشته در بحث اشتغال امسال عقب‌تر هستیم که امید است با همکاری دستگاه‌ها و مردم این مشکل رفع شود.
فرماندار بیرجند بحث مشاغل خانگی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را بسیار مهم دانست و افزود: باید با توجه به سال جهاد اقتصادی مردم بیشتر به مسائل اقتصادی توجه کرده که ایجاد شغل‌های خانگی در شهرها و روستاها بسیار تاثیر گذار است.
قاسم‌زاده نداف با اشاره به اینکه حرکت جهادی خوبی در دستگاه‌های اجرایی استان به وجود آمده است، تصریح کرد: در سال جاری در بحث افزایش پروژه‌ها شاهد روند رو به رشدی هستیم که باید بیشتر تلاش شود.
وی خدمت به مردم را بسیار عالی و یک عبادت دانست و افزود: باید برای مردم محروم جامعه بیشتر تلاش کرد و خدمت‌رسانی بدون منت سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد.
فرماندار بیرجند ادامه داد: روی آوردن به مشاغل خانگی مشکل اشتغال بسیاری جوانان را حل می‌کند اما به دلیل نبود فرهنگ‌سازی مناسب بسیاری از افراد به این مشاغل رو نمی‌آورند.
قاسم‌زاده نداف به سال جهاد اقتصادی اشاره کرد و گفت: باید مسئولان و مردم در رفع مشکلات همکاری زیادی داشته باشند و برای رفع نیاز اقتصادی کشور همه مردم تلاش کنند.
وی با اشاره به اشتغال شهرستان بیرجند گفت: افزایش اشتغال نیاز به سرمایه‌گذاری و اهتمام ویژه در بخش صنعت دارد که نیاز به سرمایه‌گذار خوب و همکاری دستگاه‌ها و مردم است.
فرماندار بیرجند تصریح کرد: امید است در سال جاری با حذف موانع اداری به روند اشتغال موجود، شتاب بیشتری بخشیده تا بتوانیم به اهداف ترسیم شده توسط دولت برسیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول