اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم عنوان کرد:

مقابله با معضل گرد و غبار نیازمند اختصاص اعتبار

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: مقابله با معضل گرد و غبار در قم نیازمند عنایت ویژه مسئولان و اختصاص اعتبارات لازم است.

مقابله با معضل گرد و غبار نیازمند اختصاص اعتبار
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در دیدار معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: وجود گرد و غبار در استان قم مشکلات زیست‌محیطی فراوانی برای زائران و همشهریان ایجاد کرده است.
وی بر ضرورت مقابله با معضل گرد و غبار در سراسر کشور تأکید کرد و گفت: اعتبارات پیش‌بینی شده برای این مهم به ویژه برای تثبیت شن‌های روان باید هرچه سریع‌تر اختصاص یابد.
استاندار قم با بیان اینکه غلظت گرد و غبار در این استان بالا بوده و عمدتا به صورت ریزگرد است، تصریح کرد: استان قم در مقایسه با استان‌های مرزی متأسفانه علاوه بر تأثیرپذیری از گرد و غبارهای خارج از مرزها، از گرد و غبار کویر مرکزی ایران نیز متأثر است.
وی تأکید کرد: وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ستادی در برنامه‌ریزی‌ها و تخصیص اعتبارات برای حل این‌گونه معضلات در استان قم باید عنایت ویژه‌ای داشته باشند.
‌موسی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح طرح عظیم انتقال آب از سرشاخه‌های دز خاطرنشان کرد: استان قم با توجه به خشکسالی‌های متمادی در شرایط بحرانی قرار گرفته و برای تأمین آب با مشکلات بسیاری مواجه شده بودیم.
وی با بیان اینکه در صورت بهره‌برداری نشدن از این پروژه عظیم ملی مجبور به جیره‌بندی آب شور در استان قم بودیم، اظهار داشت: امیدواریم این طرح هرچه سریع‌تر به صورت کامل به بهره‌برداری رسیده و آب گوارای سرشاخه‌های دز با حجم لازم به قم انتقال یابد.
در این نشست همچنین محمدجواد محمدی‌زاده ضمن امضای تفاهمنامه‌ای با استانداری قم، نسبت به تأمین اعتبارت مورد نیاز استان قم در حوزه حفاظت محیط زیست به ویژه برای مقابله با معضل گرد و غبار قول مساعد داد.
اجرای طرح مدیریت جامع و تفصیلی منطقه حفاظت شده پلنگ‌دره و مطالعه امکان‌سنجی احیای نسل آهو در این منطقه، اختصاص 50 هکتار زمین در حریم شهر قم برای احداث مرکز تحقیقات محیط زیست و موزه تاریخ طبیعی، ساماندهی و تجهیز پاسگاه‌های محیط‌بانی و ایجاد سیستم‌های هوشمند کنترل آلودگی هوا از مهم‌ترین بندهای این تفاهمنامه بود.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول