اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرگانی استان قزوین:

کیفیت نان در قزوین مورد انتظار مردم نیست

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرگانی استان قزوین گفت: کیفیت نان بعد از هدفمندی یارانه‌ها بهتر شده است ولی مورد انتظار مردم و خود ما، نیست.

کیفیت نان در قزوین مورد انتظار مردم نیست
حسن جمشیدیها امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین بیان کرد: در بحث کیفیت نان بخشی مربوط به گندم میشود که تأثیر بسیار زیادی در تولید نان باکیفیت دارد و بخشی نیز مربوط به نانوایان میشود که نوع پخت و تبحر تولیدکنندگان در کیفیت نان موثر است.
وی ادامه داد: در این زمینه با توجه به اقدامات خوبی که از سوی سازمان جهاد کشاورزی در استان صورت گرفته است، نسبت به سال گذشته گندم‌های با کیفیت‌تر و بهتری را در استان داشتیم.
رئیس سازمان بازرگانی استان قزوین اضافه کرد: در بحث جانبی که در حوزه تولید است، اقدامات خوبی را انجام دادیم که یکی از این کارها، آموزش نانوایان است که از سال گذشته آغاز شده است و در سال جاری نیز ادامه دارد که امیدواریم روز به روز فضای کار و تولید ما در حوزه نان بهتر شود.
وی عنوان کرد: البته با توجه به این اقدامات، فضای کار و تولید در حوزه نان بهتر شده است ولی معتقد هستیم با همین شرایط نیز میتوانیم تولیدات بهتری را داشته باشیم ولی باید مقداری صبر کرد.
جمشیدیها با اشاره به عرضه نان به صورت وزنی تصریح کرد: در بحق کیفیت نان، وزن چانه نیز تأثیر دارد که ما داریم در این موارد رایزنی میکنیم و کارهای دیگری پیش بینی شده است به طوری که پیشنهاد خود بنده است که نان را علاوه بر دانه‌‌ای، وزنی نیز عرضه کنیم که این اقدام میتواند تأثیر بسزایی در کیفیت نان داشته باشد.
وی یادآور شد: وقتی نان وزنی شد فرد میتواند نان استاندارد تولید کند و نان استاندارد نیز کیفیت بالاتری دارد.
رئیس سازمان بازرگانی استان قزوین با اشاره به بهسازی نانواییهای استان افزود: اقدام دیگری که در راستای افزایش کیفیت نان داشتیم این بود که در سال گذشته تعدادی از نانواییها را بهسازی کردیم و فضای فیزیکی و دستگاه‌هایشان نوسازی شد؛ کارخانه‌های تولید آرد نیز در این بحث نقش بسزایی دارند و در واقع مراحل تولید نان، یک زنجیره متصل است که هر یک از مراحل تأثیر بسزایی در کیفیت نان دارد.
وی در پاسخ به سؤالی در خصوص گله‌مندی مردم از کیفیت نان تأکید کرد: کیفیت نان بعد از هدفمندی یارانه‌ها بهتر شده است ولی آنچه مورد انتظار مردم و خود ماست، نیست ولی باید توجه داشت که در تولید نان گندم نقش مهمی دارد و اگر گندم بیکیفیت باشد نانوا نمیتواند نانی با کیفیت به دست مردم بدهد.
جمشیدیها ادامه داد: امسال تولید گندم ما نسبت به سال گذشته قابل مقایسه نیست و سن‌زدگی کمتر بوده است و این امر در بحث کیفی شدن نان نمود خواهد داشت.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول