اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ماه مبارک رمضان؛

800 مددجوی بهزیستی شهرکرد اطعام شدند

خبرگزاری فارس: رئیس بهزیستی شهرستان شهرکرد گفت: در طول ماه مبارک رمضان 800 نفر از مددجویان و معلولان تحت پوشش این بهزیستی با برگزاری ضیافت افطاری با حضور سرپرست سازمان و معاونان بهزیستی استان اطعام شدند.

800 مددجوی بهزیستی شهرکرد اطعام شدند
جواد نجفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: بهزیستی شهرکرد در راستای خدمت‌رسانی بهتر به جامعه هدف و آشنایی مسئولان با مسائل و مشکلات معلولان و مددجویان همچون سال‌های قبل طرح ضیافت مهر رمضان به مرحله اجرا درآمد.
وی افزود: بر اساس این طرح، مسئولان با حضور در منزل مددجو و صرف افطار بر سر سفره مشترک، با کم و کیف خدمات بهزیستی و مشکلات مددجویان از نزدیک آشنا و می‌شوند و اقدام به حل مشکلات آنها می‌کنند.
نجفی ادامه داد: برهمین اساس در طول ماه مبارک رمضان ضیافت افطاری مددجویان و معلولان تحت پوشش بهزیستی با حضور سرپرست سازمان و معاونان بهزیستی استان برگزار شد.
رئیس بهزیستی شهرستان شهرکرد خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح 150 زن سرپرست خانوار و 150  نفر از معلولان و مددجویان بخش بن در برنامه ضیافت افطاری شرکت کردند.
وی ادامه داد: همچنین در شب‌های لیالی قدر ضیافت افطاری با حضور 300 نفر از مددجویان بهزیستی شهرکرد برگزار شد.
نجفی برنامه افطاری مددجویان و معلولان بخش سامان را از دیگر برنامه‌های بهزیستی در طول ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: بازدید از خانواده‌های معلول و مددجو با حضور سرپرست سازمان بهزیستی و معاونان به‌منظور آشنایی با مشکلات خانواده‌های مددجو و برنامه‌ریزی برای انجام اقدامات لازم از دیگر برنامه‌های اجرا شده در طول ماه مبارک رمضان است.
وی بیان کرد: اجرای این طرح در بهزیستی عواید معنوی و فرهنگی بسیاری داشته که یکی از آنها ارتقای اعتماد مددجویان به مسئولان و رفع برخی از مشکلات معیشتی آنهاست.
این مسئول توزیع سبد خواروبار بین مددجویان نیازمند را از دیگر برنامه‌های بهزیستی در ماه رمضان برشمرد و گفت: علاوه بر این، در این ماه مواد غذایی و خشکبار اهدایی از خیران و اصناف نیز بین مددجویان و خانواده‌های زیر پوشش توزیع می‎شود.
وی از برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری زکات فطریه با هماهنگی موسسات خیریه با صدور کارت شناسایی برای رابطان فطریه خبر داد و گفت: پایگاه‌های بهزیستی شهرستان در روز عید سعید فطر اقدام به جمع‌آوری زکات فطره روزه‌داران در محل‌های برگزاری نماز عید فطر می‌کنند.
نجفی با اشاره به روایات و احادیث نقل شده در خصوص لزوم پرداخت زکات فطره توسط روزه‌داران ادامه داد: افرادی که در شب عید فطر بالغ و هوشیار باشند موظف به پرداخت زکات فطره هستند.
وی همچنین یادآور شد: مردم در صورتی که هدایای غیرنقدی برای مددجویان بهزیستی در نظر گرفته باشند، می‌توانند هدایای خود را در روز عید فطر و در محل‌های برگزاری نماز عید فطر به رابطان بهزیستی تحویل دهند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول