اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان تاکید کرد:

برداشتن محدودیت‌های استفاده مردم از مناطق گردشگری

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار کردستان با اشاره به وجود محدودیت‌هایی در راستای استفاده مردم از مناطق گردشگری، بر برداشتن این محدودیت‌ها برای استفاده مردم از این مناطق تاکید کرد.

برداشتن محدودیت‌های استفاده مردم از مناطق گردشگری
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اردوان نوسودی در کارگروه گردشگری کردستان در سالن شهدای گمنام استانداری، اظهار داشت: مردم باید به سمت استفاده از جاذبه‌های گردشگری و بناهای تاریخی استان هدایت شوند تا از روش‌های غیرقانونی برای برآورده‌کردن نیازهای خویش استفاده نکنند.
وی بر مدیریت یکپارچه اماکن گردشگری استان تاکید کرد و افزود: برای تحقق این مهم شرکت‌های عمرانی با نظارت معاونت عمرانی استانداری راه‌اندازی شده است.
معاون امور عمرانی استاندار کردستان از تشکیل شرکت عمران آبیدر قشلاق سنندج خبر داد و تصریح کرد: این شرکت زیرساخت‌ها را برای عمران بیشتر آبیدر و دریاچه پشت سد قشلاق فراهم می‌کند.
نوسودی خاطرنشان کرد: واگذاری این اماکن به بخش خصوصی بعد از آماده سازی زیرساخت‌ها انجام خواهد شد و این موضوع زمینه‌ای برای توسعه و آبادانی بیشتر و همچنین حفظ آنها برای استفاده‌های لازم عموم مردم مهیا می‌شود.
وی عنوان کرد: این موضوع موجب عجین شدن مردم با تفرجگاه‌ها و مناطق گردشگری شده و زمینه حفظ و جلوگیری از تخریب آنها تسهیل می‌شود.
معاون عمرانی استاندار کردستان در ادامه به در اختیار گذاشتن حریم دریاچه پشت سدهای استان به سازمان میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: میراث فرهنگی می‌تواند نسبت به ایجاد مناطق گردشگری و جاذبه‌های توریستی در این مناطق اقدام نماید.
نوسودی همچنین بر حفظ بناهای تاریخی استان تاکید کرد و گفت: راهکارهای معقولی باید برای تملک این بناها در زمان کم اندیشیده شود چون این روند فعلی زمان تملک این بناها به صرفه و قابل قبول نیست.
به گفته وی، باید از بخش ظرفیت خصوصی برای بازسازی و مرمت آثار تاریخی استان استفاده کرد و بعد از بازسازی با کاربری‌های بهینه آنها را به بخش خصوصی واگذار کرد.
معاون عمرانی استاندار کردستان در پایان فرضیات منفی و احتمالات غیرواقعی را زمینه‌ای برای عدم تحقق و برنامه‌ها خواند و گفت: تا زمانی که این فرضیات منفی از اذهان مسئولان و برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی از بین نرود، موانع در انجام کارها استمرار خواهد داشت.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول