اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان خبر داد:

اختصاص 22 میلیارد ریال به طرح‌های اشتغالزایی زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: بیش از 22 میلیارد ریال به طرح‌های اشتغالزایی در استان زنجان اختصاص یافته است.

اختصاص 22 میلیارد ریال به طرح‌های اشتغالزایی زنجان
بهرام ولیزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: با توجه به اینکه دوم تا هشتم شهریور ماه به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است، ادامه داد: در طول این هفته دستگاه‌های مختلف اقدام به افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های مختلفی می‌کنند.
وی با بیان اینکه در طول سال اقدامات بسیاری از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در راستای محرومیت زدایی صورت گرفته است، اضافه کرد: با توجه به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) یک نهاد حمایتی و خدمت‌رسان است به همین دلیل مسئولان این نهاد ارائه خدمات به مددجویان و افراد زیر پوشش این نهاد را مشروط به هفته دولت ندانسته و خدمات خود را به صورت روتین ارائه می‌دهد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان اشتغالزایی و احداث مسکن مددجویی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد در طول سال عنوان کرد و افزود: علاوه بر پرداخت مستمری ماهانه، کمک هزینه تحصیلی و کمک هزینه تامین جهیزیه نیز از دیگر برنامه‌هایی است که توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در طول سال انجام می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: در راستای برطرف کردن مشکل اشتغال مددجویان در طول هفته دولت از 300 طرح اشتغالزایی در استان زنجان بهره‌برداری شده است.
ولیزاده با بیان اینکه مبلغ 22 میلیارد و 500 میلیون ریال برای ایجاد این تعداد طرح‌ اشتغالزایی اعتبار اختصاص یافته است، ادامه داد: این میزان اعتبار بر حسب نیاز در اختیار جامعه هدف این نهاد قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه این طرح‌ها به صورت قرض‌الحسنه در اختیار جامعه هدف قرار می‌گیرد، اضافه کرد: این تعداد طرح اجرایی شامل 450 نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار می‌گیرند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان یادآور شد: اشتغال یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در این خصوص اقدامات بسیاری را انجام داده و بسیاری از مددجویان با تلاش مسئولان این نهاد دارای شغل شده‌ و از همین طریق خودکفا شده‌اند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر اشتغال یکی از محوری‌ترین کارهای دولت است، ادامه داد: به علت اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) یک نهاد حمایتی است، بنابراین اشتغالزایی برای مددجویان اهمیت بیشتری پیدا کرده و بیشتر مورد توجه مسئولان قرار می‌گیرد.
ولیزاده در ادامه همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی برای یک هزار و 200 نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی‌(ره) استان زنجان خبر داد و گفت: این دوره‌های آموزشی به صورت آموزش افراد و توجیهی صورت می‌گیرد.
وی یادآور شد: هدف از اجرای این دوره‌های آموزشی ایجاد اشتغال خانگی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان همچنین از افتتاح 246 واحد مسکونی مددجویی در استان زنجان خبر داد و گفت: بهره‌برداری و افتتاح این واحدهای مددجویی نیز در طول هفته دولت انجام شده است.
وی با بیان اینکه برای احداث این تعداد واحد مددجویی مبلغ 24 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است، ادامه داد: با احداث این واحدها برای یک هزار و 206 نفر از مددجویان این نهاد مسکن ایجاد شده است.
ولیزاده با بیان اینکه اعتبار لازم برای احداث این واحدها از محل اعتبارات بهسازی و مقاوم‌سازی تامین شده است، اضافه کرد: زیربنای این تعداد واحد مددجویی 11 هزار متر مربع است.
وی با اشاره به اینکه هفته دولت به مناسبت شهدات شهید رجایی و شهید باهنر نامگذاری شده است، ادامه داد: طرح شهید رجایی در کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان به منظور اکرام بیشتر سالمندان زیر پوشش این نهاد صورت می‌گیرد.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان جامعه هدف این طرح را سالمندان بالای 60 سال عنوان کرد و افزود: افراد بالای 60 سالی که در روستا زندگی می‌کنند و زیر پوشش این نهاد هستند مشمول طرح شهید رجایی می‌شوند.
وی با بیان اینکه 18 هزار و 253 نفر از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان را افراد سالمند تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: این تعداد شامل 39 درصد از کل مددجویان این نهاد است.
ولیزاده با بیان اینکه در سال‌های گذشته نیز کمک‌های بسیاری به منظور کمک به افراد سالمند این نهاد صورت گرفته است، ادامه داد: در طول سال‌جاری نیز این طرح با تلاش مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.
وی با بیان اینکه اکرام سالمندان بالای 60 سال در این نهاد در سر فصل‌های مختلف خدمت‌رسانی انجام می‌‌شود، افزود: اکرام سالمندان در قالب اجرای طرح شهید رجایی به این معنا نیست که سالمندان شامل این طرح نمی‌توانند از سایر خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان استفاده کنند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان یادآور شد: خدمات این نهاد در قالب 40 سرفصل کاری مختلف به مددجویان ارائه می‌شود.
وی کمک هزینه درمان و کمک هزینه تحصیل برای فرزندان مددجویان بالای 60 سال کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان از برنامه‌های این نهاد به منظور اکرام بیشتر سالمندان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان برشمرد و ادامه داد: تامین هزینه خرید جهیزیه برای فرزندان افراد شامل این طرح از دیگر برنامه‌هایی است که در قالب طرح شهید رجایی در استان انجام می‌شود.
ولیزاده برگزاری اردوهای زیارتی برای سالمندان را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان برشمرد و ادامه داد: هدف از اجرای این طرح‌ها ارائه خدمات بیشتر به مددجویان این نهاد است.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در همه زمینه‌ها به ارائه خدمات برای مددجویان زیر پوشش این نهاد می پردازد، ادامه داد: انجام برنامه های مختلف فرهنگی از دیگر برنامه‌های اجرا شده توسط این نهاد حمایتی است.
انتهای پیام/ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول