اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان زنجان؛

51 درصد درآمدهای مالیاتی از شرکت‌های خصوصی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: 51 درصد درآمدهای مالیاتی استان زنجان از شرکت‌های خصوصی تامین می‌شود.

51 درصد درآمدهای مالیاتی از شرکت‌های خصوصی است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اکبر قاسم‌زاده شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 0.6 درصد درآمدهای کل کشور از استان زنجان است.
وی با بیان اینکه 75 درصد درآمدهای مالیاتی کشور از استان تهران است، ادامه داد: 25 درصد درآمدهای مالیاتی به سایر استان‌های کشور تعلق دارد که سهم استان زنجان 0.6 درصد است.
قاسم‌زاده با بیان اینکه 82 درصد از درآمدهای استان از شهرستان زنجان وصول می‌شود، ادامه داد: 12 درصد نیز از شهرستان ابهر وصول می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: وصول درآمدهای استان از خرم‌دره 2.5 درصد، از خدابنده 2 درصد و سایر شهرستان 1.5 درصد انجام می‌شود.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با بیان اینکه اجرای مرحله پنجم مالیات بر ارزش افزوده از اول مهر ماه امسال شروع می‌شود، ادامه داد: مؤدیان، فعالان اقتصادی و همه عرضه کنند‌گان و ارائه دهندگان خدمات که بیش از یک میلیارد ریال دریافتی در هر سال در سال‌های 87، 88 و 89 داشته باشد مشمول
مرحله پنجم قانون مالیات بر ارزش افزوده خواهند بود.
وی با اشاره به اینکه این افراد باید تا اول مهر ماه سال جاری نسبت به ثبت نام الکترونیکی اقدام کنند، ابراز داشت: مؤدیان باید نسبت به انجام تکالیف و مقررات قانون مالیات بر ارزش افزوده از جمله صدور صورت حساب، درج وصول مالیات و عوارض متعلق و همچنین تسلیم اظهار‌نامه مالیاتی و پرداخت مالیات
عوارض در مهلت مقرر اقدام کنند.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان ابراز داشت: اداره کل مالیاتی استان آماده ارائه خدمات رایگان و آموزش‌های لازم برای همه مشمولان مالیات بر ارزش افزوده است.
وی از افزایش یک درصدی نرخ قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال 90 خبر داد و گفت: نرخ مالیات بر ارزش افزوده بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی کشور از امسال با یک درصد افزایش به 4 درصد تغییر یافته است.
قاسم‌زاده با بیان اینکه بر اساس تبصره 2 بند الف ماده 117 قانون پنجم توسعه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به منظور قطع کامل وابستگی اعتبارات هزینه‌ای به عواید نفت و گاز از طریق افزایش سهم درآمدی عمومی در تامین اعتبارات هزینه‌ای دولت، دولت مکلف است با اجرای کامل قانون مالیات برارزش افزوده، نرخ این مالیات را از سال نخست برنامه سالانه یک درصد اضافه کند، افزود: این طرح به گونه‌ای اجرا می‌شود که در پایان برنامه نرخ قانون مالیات بر ارزش افزوده به هشت درصد برسد.
وی تاکید کرد: سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از سهم مالیات بر ارزش افزوده سه درصد به عنوان عوارض و سهم دولت پنج درصد تعیین می‌شود.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان ادامه داد: در سال گذشته نرخ مالیات بر ارزش افزوده سه درصد بود که 1.5 درصد مالیات و 1.5 درصد عوارض بود.
وی با اشاره به اینکه از اول سال‌جاری مالیات بر ارزش افزوده از سه درصد به چهار درصد افزایش می‌یابد که سهم مالیات 2.2 درصد و سهم عوارض شهرداری 1.8 درصد است، گفت: در این راستا لازم است عاملان وصول مالیات و عوارض که عمدتاً وارد کنند‌گان، تولید‌کنندگان، توزیع‌کنندگان، صادر‌کنندگان و ارائه دهندگان خدمات هستند در همه مبادلات اقتصادی فی‌ما‌بین و در صورت حساب‌های صادره مالیات و عوارض مالیات بر ارزش افزوده را به نرخ چهار درصد اعمال و دقت لازم را در این زمینه داشته باشند.
قاسم‌زاده با بیان اینکه سال گذشته برای توسعه شهری و تامین رفاه و آسایش شهروندان به حساب شهرداری‌های سطح استان بیش از 134 میلیارد ریال اعتبار واریز شده است، یادآور شد: با توجه به ماده 123 قانون پنجم توسعه نحوه توزیع عوارض موضوع بند الف و تبصره یک ماده 38 اصلاح و عوارض خارج از حریم بندهای فوق که قبلا برای توزیع بین کلان شهرها و سایر شهرها و دهیاری‌ها بر اساس شاخص کمتر توسعه یافتگی و شاخص جمعیت به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور واریز می‌شد، از اول فروردین سال‌جاری این عوارض در هر شهرستان به نسبت شاخص جمعیت بین شهرداریهای و دهیاری‌های همان شهرستان توزیع شد.
وی با اشاره به اینکه بر همین اساس درآمد برخی شهرداری‌ها امسال از این درآمدها تغییر می‌کند و با کاهش یا افزایش روبرو می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود در آمد شهرداری‌ها از منابع عوارض دریافتی که متولی وصول آن اداره‌کل امور مالیاتی است نسبت به سال گذشته از رشد بیشتری برخوردار شود.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 134 میلیارد ریال توسط اداره‌کل امور مالیاتی برای توسعه شهری و تامین رفاه و آسایش شهروندان به حساب شهرداری‌های سطح استان واریز شده است، ادامه داد: در مقایسه با میزان واریزی سال 88، این مبلغ 60 درصد رشد داشته است.
انتهای پیام/ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول