اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بسیج اساتید کشور:

وجود 36 میلیون سایت غیراخلاقی تهدیدی برای جوانان است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی بسیج اساتید کشور با اشاره به چالش‌های رسانه‌ای خانواده‌ها در عصر مدرن گفت: در حال حاضر وجود 36 میلیون سایت غیراخلاقی تهدیدی جدی برای جوانان است.

وجود 36 میلیون سایت غیراخلاقی تهدیدی برای جوانان است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام عباس نصیری فرد شامگاه یکشنبه در همایش بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با اشاره به اینکه وجود سایت‌های مستهجن تهدید جدی برای جوانان در سراسر جهان به ویژه ایران است، اظهار داشت: در عصر حاضر دو نوع زندگی اعم از زندگی معمولی و زندگی الکترونیکی پیش روی والدین است در حالیکه در گذشته یک نوع زندگی معمولی وجود داشت.
وی با بیان اینکه اگر در گذشته فرزندان دچار آسیب‌های اجتماعی و انحراف می‌شدند، والدین به راحتی آنان را کنترل می کردند، افزود: زندگی الکترونیکی دارای دو کفه مضر و فایده است، که زندگی بشر امروز را با مضرات و فایده های خود تحت تاثیر قرار داده است.
 معاون فرهنگی بسیج اساتید کشور با اشاره به اینکه باید با شناسایی نقاط ضعف و قوت زندگی الکترونیکی فرزندان را از عواقب مضرات آن آگاه کرد، خاطر نشان کرد: در وضعیت فعلی اطلاعات الکترونیکی والدین نسبت به فرزندان کم است و این باعث شده که پدر و مادرها کنترل کمتری در مورد فرزندان داشته باشند.
وی با بیان اینکه براساس آمارها تنها کشورهایی که رتبه زیادی در زندگی الکترونیکی دارند کانادا و امریکا هستند، تصریح کرد: در کشور پیشرفته‌ای همانند آلمان 42 درصد مردم از اینترنت استفاده نمی‌کنند.
حجت‌الاسلام نصیری فرد با اشاره به اینکه امروزه بسیاری از نیازهای جوانان که در زندگی واقعی جواب داده نمی‌شود در فضای مجازی پاسخ داده می‌شود، خاطر نشان کرد: متاسفانه در شرایط کنونی یک گسست نسلی بین والدین و فرزندان اتفاق افتاده است.
معاون فرهنگی بسیج اساتید کشور با اشاره به اینکه فضاهای مجازی هم گوینده هستند و هم شنونده یادآور شد: چرا ما در کشور از شنوندگی این فضا استفاده نمی‌کنیم و فقط منتظر هستیم فضای الکترونیکی هر کاری دلش خواست با جامعه و فرزندان ما انجام دهد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر اکثر سایت‌های شیعه توسط موساد و سازمان سیا حک شده است، خاطر نشان کرد: عده‌ای از طلبه‌های خوش فکر از طریق همین فضای مجازی غرب را گرفتار کرده‌اند.
حجت‌الاسلام نصیری فرد یادآور شد: نباید اجازه دهیم فضای الکترونیکی گوینده باشد و جوانان ما شنونده بلکه باید با ایجاد راهکار مناسب از اعتیاد فرزندان به فضای الکترونیکی جلوگیری کنیم.
معاون فرهنگی بسیج اساتید کشور ادامه داد: خانواده‌ها در مواجهه با فضای الکترونیکی زیان آور به سه گروه مختلف تقسیم می‌شوند.
وی خاطر نشان کرد: عده‌ای از خانواده‌ها با انتخاب راه مبارزه با اینترنت نه تنها کمکی به حل مشکل فرزندان نمی‌کنند بلکه باعث شدیدتر شدن مشکل نیز می‌شوند.
حجت‌الاسلام نصیری فرد تصریح کرد: در مقابل خانواده‌های مبارز گروهی از خانواده‌ها تسلیم فضای الکترونیکی زیان آور شده و آنان نیز به رشد این معضل بزرگ در جامعه کمک می‌کنند.
معاون فرهنگی بسیج اساتید کشور افزود: باید با قبول زندگی الکترونیکی آن را در زندگی مدیریت کرد و مانع از به وجود آمدن بحران در جامعه شد.
در ادامه این همایش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با اشاره به اینکه اساتید دانشگاه‌ها مسئول پاسداری بعد عقیدتی و فرهنگی جامعه هستند، خاطر نشان کرد: وظیفه ما معلمان دانشگاه‌ها که عنوان پرافتخار بسیجی را نیز داریم ابتدا خود را به علم مفید و تفکر صحیح مجهز کنیم تا بتوانیم الگوی مناسبی برای دانشجویان باشیم.
 ناصر پرتوی تصریح کرد: جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران از برنامه‌های قطعی استکبار جهانی است که استکبار به دلیل ناامیدی و ناتوانی از مقابله نظامی با ایران در دستور کار خود به صورت جدی قرار داده است.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول