اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری طارم:

احیای جنگل‌ زمان بر و هزینه‌ بردار است

خبرگزاری فارس: سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم با اشاره به آتش سوزی 283 هکتار از اراضی طارم گفت: احیای چنین جنگل‌هایی زمان بر و هزینه زیادی لازم دارد.

احیای جنگل‌ زمان بر و هزینه‌ بردار است
محمد علی فرخی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: به دلیل آتش‌سوزی 160 تا 170 میلیارد ریال به مراتع شهرستان طارم خسارت وارد شد که این امر دلیل عدم توجه به مراتع شهرستان است.
 وی با بیان اینکه 283 هکتار از اراضی مراتع شهرستان طارم در این حادثه طعمه آتش شد، افزود: باید با برنامه‌ریزی مناسب از بروز چنین حوادثی جلوگیری کرد.
سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم با اشاره به اینکه بلافاصله پس از اطلاع از آتش‌سوزی ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی به محل اعزام شدند، یادآورشد: آتش‌سوزی به طور کامل مهار شد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی گرمای هوا، شدت باد، صعب‌العبور و کوهستانی بودن مسیر را از مشکلات مهار آتش در شهرستان طارم اعلام کرد.
فرخی با اشاره به اینکه مراتع آتش گرفته شهرستان طارم شامل مراتع و مراتع مشجر است، ابراز داشت: بر اساس برآوردهای انجام شده این آتش سوزی 160 تا 170 میلیارد ریال به مراتع و مراتع مشجر این شهرستان خسارت وارد کرده است.
وی علت آتش سوزی حضور شکارچیان غیرمجاز و چوپانان اعلام کرد و گفت: احتمالا این آتش‌سوزی به علت سهل‌انگاری چوپانان محلی بوده است.
سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم در مورد اقدامات انجام شده درباره پیشگیری از آتش سوزی گفت: برای همه دهیاریها و روستاها بروشور آموزشی پیشگیری از آتش‌سوزی فرستاده شده است، اما متاسفانه کسانی هستند که به این هشدار توجه نمیکنند.‌
وی با تقدیر حضور به موقع دستگاه‌ها وی بیان داشت: با حضور به موقع نیروهای هلال احمر، حوادث غیرمترقبه، آتش نشانی، محیط زیست، سپاه، فرمانداری و اهالی محل این آتش سوزی به موقع مهار شد.
فرخی یادآورشد: متاسفانه سالانه بر اثر بیاحتیاطی و سهل‌انگاری عده‌ای، مراتع و جنگل‌های نقاط مختلف کشور بر اثر آتش‌سوزی از بین میرود در حالی احیای چنین جنگل‌هایی زمان بر و هزینه زیادی لازم دارد.
وی بر ضرورت حفظ مراتع و جنگل ها تاکید کردو گفت: متاسفانه سهل‌انگاری عده‌ای از افراد ناآگاه موجب بروز خسارت‌های جبران ناپذیری به جنگل‌ها می‌شود، که باید در این زمینه آموزش‌ها لازم را به افراد ارائه کرد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول