اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان:

اجرای طرح تحول اجتماعی در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان از اجرای طرح تحول اجتماعی در استان در هفت محور خبر داد.

اجرای طرح تحول اجتماعی در کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عطا رحمانی‌آبیدر یکشنبه‌شب در جلسه شورای فرهنگی عمومی استان کردستان در سنندج، اظهار داشت: خدمات و فعالیت‌های دولت نهم و دهم در خصوص اجرای طرح‌های بزرگ و بنیادین در کشور بسیار روشن بوده و پس از اجرای موفقیت‌آمیز طرح تحول اقتصادی شاهد اجرای طرح تحول اجتماعی هستیم.
وی افزود: تحکیم و تعالی بنیان خانواده‌ها با تکیه بر آموزش مهارت‌های زندگی و ترویج مبانی دینی و اعتقادی، تقویت قانون‌گرایی و انضباط اجتماعی و صیانت از حقوق شهروندی با آموزش‌های مختلف و اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و گسترش نشاط اجتماعی از جمله اولویت‌های این طرح مهم است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان تصریح کرد: طرح تحول اجتماعی در هفت محور تدوین شده است که از جمله محورهای آن می‌توان به کاهش آسیب‌های اجتماعی از طریق آموزه‌های دینی و نهادینه کردن آن در رفتار اجتماعی، ارتقای امنیت اجتماعی، کاهش مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی، تسهیل ازدواج  و تحکیم بنیان خانواده‌ها، ارتقای بهداشت، امنیت روانی و نشاط اجتماعی، توسعه همبستگی و هویت ملی اسلامی و مقابله با واگرایی‌های قومی و مذهبی و انضباط اجتماعی و ترویج قانون‌گرایی اشاره کرد.
رحمانی‌آبیدر خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح عظیم اجتماعی هفت کمیته تخصصی نیز با حضور دستگاه‌های متولی امور فرهنگی و اجتماعی تشکیل شده و امید است با همدلی و مشارکت گسترده مدیران و دستگاه‌های مرتبط شاهد تحقق اهداف این طرح مهم و زیربنایی در استان باشیم.
در ادامه این جلسه، قباد میمنت‌آبادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان نیز از تشکیل شوراهای مشورتی در خصوص فعالیت‌های قرآنی، فعالیت‌های هنری، ساماندهی شئون فرهنگی و فعالیت‌های دینی، شورای هماهنگ‌سازی و سیاستگذاری فعالیت‌های علمی و پژوهشی و شورای تبلیغ و مبلغین در صورت تأیید اعضای شورای فرهنگ عمومی استان خبر داد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول