اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در یک سال گذشته؛

582 پروژه کشاورزی در استان اردبیل اجرایی شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در یک سال گذشته بیش از 582 پروژه عمرانی در بخش کشاورزی اجرایی و عملیاتی شده است.

582 پروژه کشاورزی در استان اردبیل اجرایی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبدایمانی در مراسم افتتاح چند طرح بخش کشاورزی اظهار داشت: این تعداد پروژه با سرمایه‌گذاری 52 میلیارد تومان در یک سال گذشته اجرایی شده که بخشی از آنها نیز همچنان در دست اقدام است.
وی تصریح کرد: در سال 88 نیز در مجموع بیش از 495 پروژه عمرانی در حوزه کشاورزی با تخصیص اعتباری در حدود 41 میلیارد تومان عملیاتی شد و در اختیار اهالی استان قرار گرفت.
عبدایمانی در ادامه سخنان خود بحث مصرف بهینه انرژی، نهاده‌های کشاورزی و آب را در بخش حوزه کشاورزی یادآور شد و خاطر نشان کرد: راندمان آبیاری اراضی استان اردبیل 42 درصد است که از متوسط کشوری این رقم بالاتر است.
وی اضافه کرد: برای افزایش و ارتقای راندمان آبیاری در مزارع و بخش کشاورزی در کنار عملیات لوله‌گذاری، ‌طرح‌های زهکشی نیز در حال حاضر اجرا می‌شود و در کنار آن اجرای شبکه‌های تحت فشار بیش از 70 درصد افزایش یافته و بهسازی شبکه‌های فرعی و کانالت‌گذاری نیز 10 تا 15 درصد ارتقا یافته است.
این مقام مسئول ادامه داد: با تبدیل اراضی دیم به آبی به ازای هر چهار هکتار یک فرصت شغلی فراهم می‌شود و به همین خاطر بیشترین تاکید ما در تبدیل اراضی دیم به آبی است که این کار با اقداماتی چون اجرای پایاب سدها، لوله‌گذاری و کانالت‌گذاری میسر است.
وی توجه به آب را در حوزه کشاورزی یک توجه و نگاه حیاتی توصیف کرد و گفت:‌ آب و خاک محور توسعه و ارتقای شاخص‌های کشاورزی است به طوری که در سال‌های اخیر با همکاری وزارت نیرو جهاد کشاورزی تلاش کرده است تا با مهار آب‌ها اقدام به احداث سدها و استخرهای معیشتی بکند.
عبدایمانی از در دست احداث بودن 27 طرح تأمین آب معیشتی به صورت زودبازده خبر داد و افزود: این سدهای معیشتی زودبازده با 28 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ظرفیت 12 میلیون متر مکعب آب در دست اجرا است.
وی تصریح کرد: مطالعات 34 مورد سد معیشتی زودبازده در استان اردبیل به اتمام رسیده و ما با تأمین اعتبار مورد نیاز عملیات اجرایی این پروژه‌ها را آغاز می‌کنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از بخش آب و خاک به عنوان زیرساخت توسعه کشاورزی یاد کرد و اظهار داشت: ما در کنار توجه به این حوزه بخش ترویج و آموزش را نیز جز ضروریات می‌دانیم به طوری که مرکز آموزش خود را در شهرهای مختلف با هدف برگزاری دوره‌های آموزش عملی گسترش می‌دهیم.
وی خاطر نشان کرد: بیش از 53 دوره با ظرفیت یک هزار و 310 نفر از کارکنان و 640 هزار نفر روز دانش‌آموزان کار و دانش را در دستور کار داشتیم که اکثریت این تعهد آموزشی به ثمر نشسته است.
عبدایمانی در پایان سخنان خود ادامه داد:‌ ما معتقدیم توسعه بخش کشاورزی در استان اردبیل توسعه سایر بخش‌ها را نیز رقم می‌زند تا استان ما در یک فرجه زمانی کوتاه‌مدت بتواند به اهداف توسعه خود دست پیدا کند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول