اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار استان اردبیل:

استکبار از الگوی شهید و شهادت در هراس است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت:‌ استکبار از الگوی شهید و شهادت به شدت در هراس و نگرانی است چرا که حیات ناپاک آنها با این شاخص‌ها و معیارها به خطر افتاده است.

استکبار از الگوی شهید و شهادت در هراس است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، زکی‌الله خوشبخت در یادواره 18 شهید روستای اندبیل خلخال اظهار داشت: این هول و هراس را امروز نیز در بیداری امت‌های اسلامی از سوی استکبار جهانی شاهد هستیم که با ترس و واهمه از فرهنگ شهادت و ایثار و از جان گذشتگی تلاش می‌کنند حرکت‌های آزادی‌بخش امت‌های اسلامی را به انحراف بکشانند.
وی تصریح کرد: امروز آمریکا و همدستان او از غیرت جوانان مصری، لیبی، تونسی، بحرینی و بسیاری دیگر از کشورهای اسلامی در هراس هستند چرا که انقلاب آنها انقلابی برگرفته از نهضت اسلامی ایران است که کاخ استبداد را برای همیشه به لرزه در انداخته است.
خوشبخت مهم‌ترین وجه ممیزه انقلاب اسلامی را با نهضت‌های دیگر دنیا تکیه بر اصول، اعتقادات و مبانی ارزشی اعلام کرد و افزود: دشمنان ما هرگز حاضر نیستند این مبانی و مکتب در دیگر کشورها و بین سایر ملت‌ها رواج پیدا کند چرا که از بیداری امت‌های اسلامی به وحشت افتاده‌اند و نتیجه چنین حرکت‌هایی را در سرنگونی خودشان تصور می‌کنند.
این مقام مسئول مهم‌ترین توصیه شهدا را دفاع از ارزش‌ها و محور قرار دادن ولایت در تمام حرکات و سکنات اعلام کرد و ادامه داد: شهدا نگهبانان اصلی انقلاب و آرمان‌های آن هستند و بی‌شک ولایی‌ترین قافله انقلاب قافله شهدا و ایثارگران هستند.
خوشبخت در ادامه سخنان خود از خانواده‌های شهدای گمنام و مفقودالاسر این روستا قدردانی کرد و گفت:‌ رسالت شهدا بی‌شک بهترین راهنما در ادامه مسیر است و ما بدون شک راه نجات خود را در ایثارگری و شهادت‌طلبی جوانان پرشور و حرارت درمی‌یابیم.
وی به انتظار خانواده‌های شهدا،‌ همسران، مادران و خواهران شهید در پاسداری از حریم حجاب و عفاف اشاره کرد و افزود: حفظ حجاب در سنگر اجتماعی زندگی بهترین مقابله و پاسخ به یاوه‌گویی‌های دشمنان کوردل است که تحمل چادر و پوشش زنان ما را نیز ندارند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در ادامه سخنان خود یاد و خاطره شهدای دولت و کارمند را نیز گرامی داشت و تصریح کرد: ‌بهترین قدردانی از شهدا عمل به سیره و روش آنها است چرا که آنها حقیقت را برای ما به روشنی تبیین کرده و در وصایای خود یادآور شدند.
وی یکی دیگر از توصیه‌های شهدا و انتظار خانواده‌های آنها را تکریم و تعظیم شعائر دینی و ارزشی اعلام کرد و اظهار داشت: نباید امروز واجبات الهی نادیده گرفته شود و به جای آن محرمات در جامعه رونق بگیرد که این خلاف راه شهدا، امام شهدا و عزت خانواده‌های آنها است.
خوشبخت مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان را از دیگر مطالبه شهدا و خانواده‌های آنها اعلام کرد و گفت:‌ شهیدان ما امروز زنده هستند و تمام اعمال و نیات ما را آگاه و واقف و بهتر از ما در حرکت‌های خود رضای الهی و رضایت شهدا را اصل و اولی‌تر از همه خواسته‌ها قرار دهیم.
در این یادواره کلیپی از زندگی شهدا پخش و گروه‌های تواشیح و مداحان اهل بیت به اجرای برنامه پرداختند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول