اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زاهدان در گفت‌و‌گو با فارس تأکید کرد:

ضرورت استفاده از علمای اهل سنت در تبیین فضایل رضوی

خبرگزاری فارس: امام جمعه زاهدان گفت: در تبیین فضایل رضوی باید از دانش و بینش علمای اهل سنت استفاده شود.

ضرورت استفاده از علمای اهل سنت در تبیین فضایل رضوی
آیت‌الله عباسعلی سلیمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: بررسی در حیطه فضایل رضوی بسیار ارزشمند و مفید بوده زیرا در این استان به دلیل وجود دو مذهب جعفری و حنفی که دو تفکر تصوف و عرفان است، پژوهش در فضایل بزرگان دین اهمیت ویژه‌ای دارد.
وی بر استفاده از دانش و بینش علمای اهل سنت در مباحث و فضایل رضوی تأکید کرد و افزود: حضور علمای اهل سنت در چهارمین همایش رضوی منشأ خیر و برکت و گفتمان علمی، معنوی که بین علمای طریقین صورت گرفت بسیار مفید و مثمرثمر بود.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان از مودت و دوستی بزرگان و علمای اهل سنت نسبت به خاندان پیامبر سخن گفت و بیان کرد: عفت و دوستی، رحمت و مهربانی، میهمان‌نوازی و مودت از اعتقادات اهل سنت در سیره امامان است و شیعیان در تفکر و اعتقادات خود برای امامان مقام قدسی، دانش و کرامات ویژه قائل هستند که همه آنها از امتیازات معنوی بر گرفته از مقام عرفانی این پرهیزگاران دینی است.
سلیمانی نتایج گفتمان‌های قبلی در همایش‌های دوم، سوم و چهارم فضایل رضوی را بسیار مثبت ارزیابی و تصریح کرد: دیدگاه‌ها و رویکرد علمای اهل سنت نسبت به بارگاه علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) قابل تقدیر است و آنها معتقدند آثار و فرمایشات روحانی و اندیشمندانه به جا مانده از امام رضا (ع) برای کل جوامع بشری ارزش بسیار دارد و تمسک جستن به آنها غذای روحی بوده که نیاز بشر را مرتفع می‌کند.
وی انتقال فضایل رضوی را به نسل آینده که تشنه و نیازمند معنویت هستند یک تکلیف واجب و ضروری خواند و افزود: شیوه انتقال و شناساندن سیره امامان معصوم (ع) در عصر حاضر، ظرافت و دقت لازم دارد که باید توسط کارشناسان اهل فن همراه با کار تحقیقی و پژوهشی صورت پذیرد.
امام جمعه زاهدان یادآور شد: اسناد معتبر، مستند و ارزشمند فراوان از جمله فقه‌الرضا، طب‌الرضا، التجاجات حضرت با علمای یهود و نصارا از امام رضا (ع) در دست داریم که غنای کافی برای  شناخت مقام شامخ حضرت به نسل‌های آینده را دارد و سرمایه گرانسنگی برای جامعه بشری است.
سلیمانی برگزاری همایش‌ها را اقدامات زودگذر اما مفید دانست و خاطرنشان کرد: وسعت و گستره معنوی فضایل رضوی نامحدود ولی مخاطبان در همایش محدود هستند بنابراین آنچه که مهم و قابل توجه است اثر بخشی و انتشار نتایج همایش و خروجی آن از طریق رسانه‌های سراسری با شیوه‌های مختلف است که بتواند مثمرثمر واقع شود.
وی تشکیل کارگروه تخصصی برای تحلیل، بررسی و پرداختن به اعماق و ابعاد نتایج همایش را امری ضروری دانست و پیشنهاد کرد: سیره علمی و عملی امام رضا (ع) اصول معین و مشخصی دارد که باید با شیوه علمی و کارشناسی به جوانان منتقل شود که قطعاً شیفتگی و وابستگی در این قشر به وجود می‌آورد.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان یکی از راهکارهای رشد و تعالی فرهنگ عمومی را اشاعه سیره معصومین (ع) در لایه‌ها و اقشار مختلف جامعه عنوان کرد و گفت: روح تواضع و بصیرت، تکریم انسان‌ها، تدبر و تفکر در ادای کلام در محافل، نکو داشت فقرا، میهمان نوازی، مباحثه‌های علمی از جمله رفتار ارزشی امام رضا (ع) بوده که قابل انتقال به نسل جدید است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول