اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی قم خبر داد:

احداث محور فرهنگی تاریخی امام خمینی(ره)

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم گفت: محور تاریخی فرهنگی امام خمینی(ره) با هدف آشنایی و برقراری ارتباط گردشگران داخلی و خارجی با اهداف امام راحل و شخصیت ایشان احداث میشود.

احداث محور فرهنگی تاریخی امام خمینی(ره)
علیرضا ارجمندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به راه‌اندازی موزه مراجع اظهار داشت: بیت امام خمینی(ره) به عنوان یک قطب گردشگری در استان قم مطرح است که مورد توجه تمام زائران داخلی و خارجی است.
وی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی با مطالعه این محور به عنوان یک مجموعه فرهنگی تاریخی امام خمینی(ره) اقدام به مرمت محور بیت حضرت امام تا مسجد سلماسی کرده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم با بیان اینکه در این محور دو یا سه موزه احداث میشود، خاطرنشان کرد: این محور تاریخی فرهنگی با هدف آشنایی و برقراری ارتباط گردشگران داخلی و خارجی با شخصیت و اهداف امام راحل احداث میشود.

* آثار و شخصیت مراجع عظام معرفی میشود
ارجمندی تصریح کرد: موزه مراجع از جمله موزه‌هایی است که مقابل بیت حضرت امام در منزلی به صورت موقت احیا شده است.
به گفته وی، با افتتاح موزه مراجع تنی چند از مراجع عظام معرفی شده و آثار و شخصیت آنان در قالب‌های مختلف به نمایش گذاشته میشود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم با بیان اینکه هزار و 600 متر زمین تا پشت بیت امام راحل آزادسازی شده است، افزود: در این قسمت موزه‌ دیگری نیز ساخته خواهد شد تا در کنار موزه مراجع مورد استفاده زائران و گردشگران قرار گیرد.
ارجمندی گفت: ظرف دو سه سال آینده این محور به عنوان یک محور غنی گردشگری مذهبی به زائران و گردشگران استان قم خدمت‌رسانی خواهد کرد.
وی با اشاره به افتتاح مقدماتی موزه مراجع در آذر ماه سال جاری عنوان داشت: یکی از مشکلاتی که برای افتتاح این موزه وجود دارد، در اختیار قرار گرفتن لوازم شخصی و آثار مراجع معظم است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم تصریح کرد: ساختمان موزه به بهره‌برداری رسیده و مکاتبات لازم برای نمایش آثار صورت گرفته است.
ارجمندی گفت: کل اعتباراتی که برای احداث مجموعه فرهنگی تاریخی امام خمینی(ره) هزینه شده بیش از 4 میلیارد تومان بوده که شامل تملک، بهسازی و مرمت کف و بدنه است.
وی با بیان اینکه 2 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این مجموعه مورد نیاز است، ابراز داشت: با تامین اعتبار ظرف سال‌های 90 و 91 این مجموعه افتتاح خواهد شد و به عنوان محور و مجموعه فرهنگی و تاریخی امام خمینی(ره) مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول