اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پنجمین روز هفته دولت انجام شد؛

بهره‌برداری از 4 بند خاکی در نهبندان

خبرگزاری فارس: در پنجمین روز از هفته دولت تعداد چهار پروژه بند خاکی در مناطق مختلف شهرستان نهبندان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بهره‌برداری از 4 بند خاکی در نهبندان
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهبندان صبح امروز در آیین افتتاح پروژه بند خاکی منطقه منگنه‌ای و کرق‌سنگ اظهار داشت: همزمان با افتتاح این پروژه سه بند خاکی دیگر در مناطق سولاخان، رود ‌دره و کلاته‌ نو این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.
علی اکبری با بیان اینکه برای اجرای این چهار بند خاکی 160 میلیون تومان اعتبار مصوب شده بود، تصریح کرد: اما در نهایت مبلغ 142 ملیون تومان به این چهار پروژه اختصاص و هزینه شد.
وی با اشاره به اینکه اعتبارات دو طرح از منابع حوادث و دو طرح دیگر نیز از محل طرح توسعه نهبندان تامین شدند، افزود: حجم عملیات انجام شده در این پروژه‌ها بیش از 66 هزار و 200 متر مکعب است.
معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهبندان ادامه داد: از محل اجرای این تعداد طرح 250 خانوار از مزایایی آن برخوردار می‌شوند.
اکبری گفت: حجم آبگیری این چهار بند خاکی به میزان 101 هزار متر مکعب است که آب ذخیره شده در این بندهای خاکی در تقویت قنوات کشاورزی پایین دست نیز بسیار موثر و مهم محسوب می‌شود.
وی اظهار داشت: هدف اجرای این پروژه‌ها‌ تغذیه منابع زیرزمینی، جلوگیری از خروج رسوب، نگهداری آب‌های سطحی و جلوگیری از خسارت به اراضی کشاورزی و واحدهای مسکونی است.
معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهبندان در ارتباط با مشخصات پروژه بند خاکی منطقه منگنه‌ای و کرق‌سنگ ادامه داد: برای اجرای این پروژه مبلغ 35 میلیون تومان هزینه شده است.
اکبری محل تامین اعتبار این طرح را طرح توسعه نهبندان دانست و افزود: ارتفاع این بند هفت متر و حجم آبگیری آن نیز 20 هزار متر مربع مکعب است.
وی با اشاره به اینکه عملیات خاکریزی مصوب برای این بند خاکی به میزان 14 هزار متر مکعب بوده است، تصریح کرد: اما این نهاد 19 هزار متر مکعب عملیات خاکریزی را برای این بند خاکی اجرا کرده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول