اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه بیرجند:

علوم انسانی در ایران مهجور مانده است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه بیرجند یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری را بحث بومی‌سازی علوم انسانی عنوان کرد و گفت: علوم انسانی در کشور ما غریب و مهجور مانده است.

علوم انسانی در ایران مهجور مانده است
حسین فرزانه‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند که در راستای پیگیری مطالبات رهبری شکل گرفت، اظهار داشت: پیگیری منویات مقام معظم رهبری وظیفه کلیه دانشگاهیان سطح کشور است و در این راستا باید نهایت تلاش خود را به کار گیریم تا به این مطالبات جامه عمل پوشانده شود.
وی افزود: آنقدر که حق علوم انسانی در کشور است هنوز مورد توجه قرار نگرفته است و با توجه به اهمیت این علوم نیاز است که بیش از پیش مورد توجه اندیشمندان قرار گیرد.
رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه بیرجند با اشاره به وضعیت فعلی علوم انسانی در کشور اظهار داشت: در حال حاضر قسمت اعظم علوم انسانی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود یا توسط اساتید تدوین می‌شود ترجمه مستقیم از متون غربی است که این در شأن جامعه دانشگاهی نیست.
فرزانه‌پور به اقدامات صورت گرفته در این زمینه اشاره کرد و یادآور شد: اخیرا یک حرکت فراگیر از بالاترین سطح کشور که شورای عالی انقلاب فرهنگی است آغاز شده است و در این راستا یک سری گروه‌های علمی در سطح دانشگاه‌های کشور تشکیل شده است که این کار در راستای اصلاح شرایط موجود انجام شده است.
وی اظهار داشت: در این راستا باید مسئولان و کلیه دانشگاهیان سطح کشور تلاش کنند تا بتوانیم در کوتاه مدت متون علوم انسانی که در دانشگاه‌های سطح کشور تدریس می‌شود را در شأن انقلاب و نسل انقلابی ایران تغییر دهیم.
رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه بیرجند با بیان اینکه باید یک انقلاب در حوزه معارف و علوم اسلامی در کشور به وجود آید، تصریح کرد: باید ما متون اسلامی را در حوزه ادبیات فارسی در کشور تدوین کنیم که شایسته نسل انقلابی ما باشد.
فرزانه‌پور اظهار داشت: طلیعه این حرکت در کشور ما آغاز شده است و باید تلاش کنیم تا به نقطه عطف خود برسد و ما به آینده این حرکت امید داریم.
وی ادامه داد: در راستای عملیاتی شدن این اهداف تاکنون در دانشگاه‌های کشور اقدامات خوبی صورت گرفته است و گام‌های مهمی در این راستا برداشته شده است که باید ادامه پیدا کند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول