اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بهبهان:

فلسفه وجودی دولت خدمت به مردم است

خبرگزاری فارس: تمام و اصل فلسفه وجودی دولت خدمت به مردم است

فلسفه وجودی دولت خدمت به مردم است
به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، فرهاد باذلی محبوب ظهر امروز در مراسم تجلیل از کارمندان نمونه این شهرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت بر ایجاد ارتباط دستگاه‌ها با مردم تأکید کرد و اظهار داشت: همه دستگاه‌ها باید برای ایجاد روحیه و ترغیب مردم برای ارتباط با دولت در راستای اجرای برنامه‌های پنج ساله تلاش کنند.
وی افزود: مشروعیت دستگاه‌های اجرایی به مردم وابسته بوده و این دستگاه‌ها باید برای حل مشکلات و نیازهای مردم تلاش کنند.
باذلی محبوب با بیان اینکه مسئولان باید فرهنگ کار برای مردم و تلاش در جهت رضایتمندی آنان را افزایش دهند، خطاب به کارمندان نمونه گفت: معرفی چندین نفر به عنوان کارمند نمونه به معنای کارنکردن بقیه کارمندان نبوده بلکه شما در میان نمونه‌ها، نمونه شده‌اید.
فرماندار بهبهان افزود: فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی باید در جهت مطالبات و خواسته‌های مردم بوده و اداره‌ای می‌تواند ارزیابی مثبتی از خود داشته باشد که در جهت رفع نیازهای مردم تلاشی کرده باشد.
وی بیان کرد: خدمات دستگاه‌ها باید هماهنگ با نیازهای مردم بوده و اقتدار ما در کشور در حمایت مردم از نظام است و تا این حمایت وجود دارد هیچ دشمنی توان ضربه زدن به ما را ندارد.
باذلی محبوب با بیان اینکه بهترین کار دستگاه‌ها خدمت به مردم است، گفت: کار برای محرومان و مستضعفان باید در اولویت قرار گرفته و به عنوان محور اصلی فعالیت‌ها باشد.
وی تصریح کرد: مسئولان باید همواره و در هر زمانی آماده پاسخگویی به مردم در خصوص اقدامات خود بوده و هیچ سئوالی را بی پاس نگذارند.
فرماندار بهبهان در ادامه با اشاره به اینکه در هفته دولت 41 پروژه در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: دستگاه‌ها  باید اقدامات خود را به مردم اطلاع رسانی کرده و آنان را از اقدامات صورت گرفته در شهر خود آگاه سازند.
وی همچنین به رضایت الهی در اقدامات دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در نظام اسلامی در وهله اول پایبندی به دین مطرح بوده و محور فعالیت‌های ما باید اقامه دین باشد زیرا انجام کار برای محرومان و رفع مشکلات مردم سبب جلب رضایت خداوند می‌شود.
باذلی محبوب بیان کرد: مراقبت از دولت در مقابل فسادهای مختلف بر عهده همه ما بوده و باید توجه داشت که فسادها تنها فساد مالی نبوده و حتی عدم تکریم مردم نیز نوعی فساد بوده که باید جلوی بروز آن را گرفت.
وی در ادامه به تغییر در مسئولان ادارات و دستگاه‌های اشاره کرد و گفت: سعی ما استفاده از خود نیروهای فعلی بوده اما چنانچه تصمیم به تغییر مسئولی گرفته شد از نیروهای با لیاقت و متخصص استفاده خواهیم کرد.
فرماندار بهبهان همچنین بر هماهنگی دستگاه‌ها با یکدیگر تأکید کرد و افزود: دستگاه‌ها باید هماهنگ با هم حرکت کرده تا نگاه ناامیدانه مردم به نگاهی امیدوارانه به آینده تغییر کرده و نگرش آنها به مسایل پیش رو عوض شود.
وی توکل به خداوند، وقت شناسی، نظم در کارها و عشق ورزیدن به کارها را از جمله ویژگی‌های کارمندان در نظام اسلامی دانست و افزود: یکی از ضعف‌های موجود در دستگاه و ادارات ما بی انگیزه بودن کارمندان برای خدمت بوده که باید مدیران به موضوعات و مشکلات کارمندان خود توجه داشته و با دیدار با خانواده‌های آنان و رفع مشکلات، انگیزه لازم را در آنها ایجاد کنند.
باذلی محبوب خاطرنشان کرد: کارمندان و مسئولان نیز باید منافع مردم را بر منافع خود ارجحیت داده و با ارتباط خوب با حسنه، وارد نکردن مسایل شخصی و زندگی در کار، عفت کلام در ارتباط با مردم، وفای به عهد و پیمان، رفاقت با روسای دستگاه‌ها، ارتباط صمیمانه با دیگر کارمندان و حتی تحمل درشت گویی‌های احتمالی مردم در پیش بردن امور و جلب رضایت مردم تلاش کنند.
فرماندار بهبهان خلاقیت و نوآوری، اجتناب از کارهای کلیشه‌ای، توجه به کاهش هزینه‌های جاری، افزایش سطح خدمات به مردم با اجرای کارهای عمرانی، صرفه جویی و بهینه مصرف کردن، آراستگی کارکنان در محیط کار و زیباسازی محیط را از دیگر نکاتی دانست که باید همه مسئولان و کارمندان به آن توجه داشته باشند.
وی در ادامه بر به روز بودن اطلاعات کارمندان در راستای ارتقای خدمت رسانی تأکید کرد و گفت: باید آموزش‌های ضمن خدمت در دستگاه‌ها و ادارات برگزار شده و با برگزاری مستمر آنها اطلاعات کارمندان را در حدبالا و به روز نگه دارند.
در پایان مراسم ضمن تجلیل از 50 نفر از کارمندان به عنوان کارمند نمونه، توسط فرماندار بهبهان به عنوان مسئول کارگروه اجتماعی این شهرستان از خدمات و تلاش‌های محمد مراحل، معاون سابق فرماندار که به دوران بازنشستگی خود رسیده است تقدیر شد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول