اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

بررسی برنامه‌های آموزش و پرورش برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان/

غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با پُرکردن آن متفاوت است

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش شهرستان بافق استان یزد گفت: بحث غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با پر کردن آن متفاوت است زیرا در مقوله غنی‌سازی باید یک موضوع جدید به آموخته‌های دانش‌آموزان اضافه شود که امکانات خاص خود را می‌خواهد.

غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با پُرکردن آن متفاوت است
محمود خواجه‌ای، رئیس آموزش و پرورش شهرستان بافق استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: بحث غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با پر کردن آن متفاوت است؛ در مقوله غنی‌سازی باید یک موضوع جدید به آموخته‌های دانش‌آموزان اضافه شود که امکانات خاص خود را می‌خواهد ولی با وضعیت موجود و امکانات اندک، غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با مشکلاتی مواجه شده است بنابراین دبیران متخصص و مربیان آموزشی و دوره ‌دیده باید برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلف انتخاب شوند.

* لزوم اختصاص اعتبارات برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان

وی ادامه داد: برای اینکه بحث غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان به خوبی اجرا شود، باید  پیش‌بینی‌های لازم در زمینه اوقات فراغت دانش‌آموزان صورت گیرد چرا که برای هر دانش‌آموز به لحاظ مسائل آموزشی، به سرانه‌ای نزدیک به یک میلیون تومان در طول سال نیاز داریم که اگر آن را تبدیل به ماه کنیم، برای هر دانش‌آموز حدود 80 هزار تومان هزینه دارد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بافق استان یزد تصریح کرد: در مقوله غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان تفاوت‌هایی بین بحث آموزشی با پرورشی وجود دارد، اکثر خانواده‌ها به مقوله آموزشی اذعان دارند چرا که یک موضوع اجباری بوده ولی فعالیت‌های پرورشی اختیاری است و به همین دلیل باید دارای جاذبه‌های ویژه‌ای باشد، از طرف دیگر باید برای غنی‌سازی اوقات فراغت هرچه بیشتر سرمایه‌گذاری شود.

* خانواده و آموزش‌ و‌ پرورش لازم و ملزوم یکدیگر برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان هستند

خواجه‌ای به نقش خانواده در غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان اشاره و خاطرنشان کرد: برای پیشرفت آموزش و پرورش نیازمند 4 رکن خانواده، جامعه، دانش‌آموز و برنامه‌ریزی هستیم؛ این ارکان به صورت ماتریسی بوده و نمی‌توان گفت کدام یک از آنها نقش بیشتری در غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و کدام یک نقش کمتری دارند. همه این ارکان باید با هم پیش بروند بنابراین باید گفت این ارکان به خصوص خانواده و آموزش و ‌پرورش لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

وی با بیان اینکه اهمیت ورزش برای همه مشخص است، اظهار داشت: فضاهای آموزشی و سرانه ورزشی، پیش‌بینی برگزاری مسابقات ورزشی در خارج از ساعات آموزشی، پیش‌بینی اعتبارات برای حق‌الزحمه مربیان ورزش، دبیران تربیت‌بدنی و اختصاص حداقل وسایل ورزشی برای مدارس از جمله مواردی است که باید به آن توجه شود که در صورت تحقق آن می‌توانیم شاهد شناسایی استعداد‌های خوبی در رشته‌های مختلف ورزشی باشیم، این امر علاوه بر افزایش سطح سلامت جامعه موجب تشویق دانش‌آموزان مستعد به انجام ورزش‌های قهرمانی می‌شود تا برای کشور افتخار‌آفرینی کنند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول