اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی:

فعالیت بازارچه‌های مرزی، به نفع امنیت کشور است

خبرگزاری فارس: فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: فعالیت بازارچه‌های مرزی به نفع امنیت کشور است.

فعالیت بازارچه‌های مرزی، به نفع امنیت کشور است
 به گزارش خبرنگار انتظامی فارس، سردار حسین ذوالفقاری درباره وضع بازارچه های مرزی اظهار داشت: دو نوع بازارچه در سطح مرز‌های کشور داریم که یک نوع بازارچه به صورت رسمی با ساختار مخصوص خود است که در این بازارچه‌ها فعالیت‌هایی مانند حمل بار و مسافر انجام میشود و این بازارچه‌ها در مناطق مختلف مرز‌های کشور وجود دارد.
 
فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: یک نوع بازارچه دیگر نیز وجود دارد که اینها نیز از نظر ما رسمی هستند و با سیاست‌های مسئولان مرکزی یا با نظر مسئولان استانی و شورای تامین استان ایجاد شده‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه این بازارچه‌ها برای سهولت تبادل کالا میان مرزنشین‌های کشور ما و کشور‌های همجوار ایجاد شده‌اند،تصریح کرد: در این بازارچه‌ها مرز نشین‌ها تا سقف معینی مجاز به تبادل کالا هستند و اینطور نیست که هر میزان بخواهند بتوانند تبادل کالا کنند.
 
ذوالفقاری افزود: همچنین مشخص شده است که چه نوع کالاهایی را میتوانند جابه جا و تبادل کنند و اینطور نیست که هر کالایی را که دوست داشته باشند بتوانند وارد کنند.
 
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی اضافه کرد: براساس اطلاعاتی که داریم در این‌باره برخی اطلاعات ناقص به مسئولان داده میشود در حالی که انچه در این بازارچه ها تبادل میشود کالاهایی مانند خشکبار از جمله گردو، میوه، نوشابه، کفش، لاستیک مستعمل، چای، پارچه و وسایل پلاستیکی است.
 
وی با اشاره به اینکه اینها عمده کالاهایی است که میان مرزنشین‌های ما با مرز نشین‌های کشورهای همجوار تبادل میشود، افزود: براساس آماری که داریم امروز ده‌ها هزار نفر در این بازارچه‌های مرزی مشغول به کار هستند.
 
سردار ذوالفقاری اضافه کرد: امروزه فعالیت بازارچه‌های مرزی به نفع امنیت کشور است و اگر جلوی فعالیت منطقی و قانونی آنها گرفته شود ممکن است به فعالیت‌های غیر قانونی روی بیاورند.
 
وی افزود: ضمن اینکه اکنون در مناطقی که بازارچه‌های مرزی فعالیت دارند شاهد کاهش تردد‌ها و فعالیت‌های غیر مجاز هستیم.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول