اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

باحضور معاون منابع انسانی استاندار چهارمحال و بختیاری؛

طرح پمپاژ کشاورزی گزستان کوهرنگ بهره‌برداری شد

خبرگزاری فارس: همزمان با پنجمین روز از هفته دولت طرح پمپاژ آب کشاورزی گزستان کوهرنگ با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار چهارمحال و بختیاری امروز به بهره‌برداری رسید.

طرح پمپاژ کشاورزی گزستان کوهرنگ بهره‌برداری شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از این طرح اظهار داشت: این طرح با صرف اعتباری افزون بر 3 میلیارد و 500 میلیون ریال بستر آبیاری اراضی کشاورزی عشایر ساکن در بخش بازفت این شهرستان را فراهم کرده است.
خالد طاهری افزود: با اجرای طرح پمپاژ آب کشاورزی در بخش بازفت افزون بر 200 خانوار عشایر این شهرستان از مزایای این طرح بهره‌مند شدند.
وی ادامه داد: به‌منظور اجرای این طرح افزون بر دو کیلومتر شبکه‌گذاری برق در این بخش انجام شده است.
طاهری مجوز برداشت 100 لیتر آب بر ثانیه را از دیگر ظرفیت‌های این طرح برشمرد و گفت: با اجرای این طرح 150 هکتار زمین از اراضی کشاورزی عشایر ساکن این بخش آبرسانی می‎شود.
مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری خدمات رسانی به جامعه عشایر را ضروری دانست و گفت: جامعه عشایری استان یک واقعیت اجتماعی و بخشی از ساختار تاریخی، فرهنگی و عضو فعال پیکره جامعه ملی است.
وی خاطرنشان کرد: هرچند نسبت جمعیت عشایر کمتر از جمعیت شهر و روستا است، اما تأثیر اقتصادی اجتماعی و نقش دفاعی آنان انکارناپذیر بوده و بدون تردید یکی از میراث‌های گرانقدر هستند که چند برابر نسبت جمعیت‌شان در تأمین فرآورده‌های دامی کشور نقش دارند.
طاهری به مهم‌ترین مشکلات معیشت عشایر استان اشاره کرد و گفت: پایین بودن شاخص‌های توسعه انسانی در جامعه عشایری، دسترسی نداشتن به مقاطع تحصیلی مختلف، آسیب‌پذیری شدید در مقابل حوادث و سوانح طبیعی و تصادفات بین جاده‌ای که در زمان کوچ به وقوع می‌پیوندد، نداشتن مقاومت و استحکام مسکن عشایری و کمبود مواد غذایی مورد نیاز برای تعلیف دام عشایر از مهم‌ترین این مشکلات است.
وی تصریح کرد: عشایر به‌دلیل مهارت در استفاده از منابع طبیعی تجدید شونده و تولید گوشت با کمترین هزینه و یارانه تخصیصی از جانب دولت سهم بزرگی در تولید ناخالص ملی از جمله تولید مواد الیافی، لبنی و پروتئینی را به خود اختصاص می‌دهد که وظیفه دولتمردان در حل مشکلات عشایر استان را چند برابر می‌کند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول