اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دیدار گروهی از معلولان جسمی با علما در قم

خبرگزاری فارس: مسئول فرهنگی مجتمع رعد از دیدار تعدادی معلولان جسمی و حرکتی با مراجع و علما در قم خبر داد.

دیدار گروهی از معلولان جسمی با علما در قم
شهرام مبصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اعزام گروهی از افراد معلول جسمی و حرکتی به قم اظهار داشت: این اردو از سوی مجتمع آموزش نیکوکاری رعد برگزار می‌شود و 100 نفر از معلولان جسمی و حرکتی در این اردو شرکت می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: این معلولان پس از عزیمت به قم و زیارت مسجد جمکران و حرم کریمه اهل بیت(س) با برخی از علما و مراجع در قم دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.
مسئول فرهنگی مجتمع رعد عنوان داشت: با هماهنگی صورت گرفته این معلولان ساعت 19 و 30 دقیقه پس از زیارت مسجد جمکران به سوی حرم حضرت معصومه(س) رهسپار می‌شوند.
وی با اشاره به تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بیان داشت: گروهی از جوانان به عنوان همیار در این اردوها شرکت کرده و به کمک و مساعدت برخی از معلولان می‌پردازند تا به راحتی بدون خانواده در اردوها حضور داشته باشند. 
مبصر ادامه داد: شرکت در این اردوها در افزایش روحیه استقلال معلولان موثر است و اعتماد به نفس آنها را افزایش می‌دهد.
مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد در سال ۱۳۶۳ با هدف ارائه خدمات آموزشی و حمایتی به معلولین جسمی حرکتی در راستای اتکای بیشتر به خویشتن و حضور موثر و فعال در اجتماع به عنوان یک سازمان غیر‌دولتی (NGO) تاسیس شد.
مجتمع رعد آموزش را به عنوان ابزاری موثر و مفید سرلوحه فعالیت‌های خویش قرار داده و معتقد است، برای ارتقای توانایی‌های توان‌یابان هیچ راهکاری بهتر از آموزش نیست.
در بیش از دو دهه فعالیت مستمر در مجتمع رعد، بیشترین بودجه، وقت و انرژی صرف ارائه آموزش با کیفیت و کمیت مناسب به توان‌یابان شده است.
در کنار آموزش و مشاوره شغلی و کاریابی، خدمات توان‌بخشی شامل فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی و مشاوره نیز به کارآموزان ارائه می‌شود و واحد مددکاری در راستای حل مشکلات توان‌یابان فعالیت می‌کند.
منابع رعد از محل کمک‌های مردمی و حمایت‌های افراد نیکوکار تامین می‌شود و برخی فعالیت‌های درآمدزا از قبیل برگزاری بازارهای خیریه و مراسم فرهنگی توسط گروه همیاری بانوان و جوانان رعد انجام می‌شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول