اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تربیت‌بدنی آبادان:

سال 90، سال پایه برای ورزش آبادان است

خبرگزاری فارس: رئیس تریبت‌بدنی آبادان گفت: با توجه به برنامه‌های تربیت‌بدنی آبادان در سال جدید، باید عنوان کنم که سال 90 سال پایه برای ورزش آبادان به شمار می‌رود.

سال 90، سال پایه برای ورزش آبادان است
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، شاید جدی‌ترین انتقاد وارد بر تربیت‌بدنی امروز آبادان این روزها همانا اولویت دادن فعالیت‌های عمرانی بر ذات ورزش است هر چند که بدون در اختیار داشتن اماکن ورزشی امکان رسیدگی به ورزش غیر ممکن می‌شود.
خادم علی تهذیبی، مرد نخست این روزهای ورزش آبادان است، رئیس تربیت‌بدنی آبادانی که بارها عنوان کرده در حال بازسازی ویرانه‌های ورزشی این شهر است.

* فارس: درجایی فعالیت می‌کنید که مردمانش علاقه‌ی عجیبی به ورزشکار،مربی و مدیر بومی دارند. اصالت خانوادگی رئیس امروز تربیت بدنی آبادان به کدام منطقه باز می‌گردد؟
* تهذیبی: دزفول

* فارس: این غیر آبادانی بودن در شهر آبادانی دوست‌ها برای شما دردسرساز نشد؟
* تهذیبی: به هیچ وجه، تا زمانی که خدمت توفیق داشته باشم کار می‌کنم،هرزمان هم که این افتخار از من دور شد سبب مباهات بنده است که فعالیت در آبادان در پرونده کاری من ثبت شده است.

* فارس: گویا نمی‌توان ایراد غیرورزشی بودن را به تهذیبی وارد دانست؟
* تهذیبی: از سال 67 ورزش‌های رزمی و مشخصاٌ کونگ فو،جودو،فنون پیشرفته دفاع شخصی و سلاح سرد به صورت تخصصی شروع کردم و بارها تجربه شکسته شدن دست و پا در ورزش را دارم، تا منتها الیه قهرمانی در مسابقات رسمی کشور پیش رفتم، مربیگری را در سطوح ممتاز و ملی تجربه کردم، 5سال مدیر باشگاه فرهنگی،ورزشی و شش سال رئیس هئیت استان بودم.از معدود روسای هیئت استان هستم که به لحاظ مدیریت ورزشی از سوی معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت‌بدنی تقدیر شدم، تمام دوره‌های مدیریت ورزشی اعم از تاسیسات ورزشی، رویدادهای ملی و بین المللی،روابط عمومی و... را در آکادمی ملی المپیک وپ ارالمپیک سپری کردم.

* فارس: این اهل کونگ‌فو بودن شما،توجه به این رشته را در وجودتان متمایز نمی‌کند؟
* تهذیبی: باور کنید در حال حاضر به فعالان کونگ‌فو آبادان ظلم می‌شود، هنوز هیچ کمک خاصی به آنها نشده  و در واقع  به آنها گفته‌ایم آخر صف بایستند.

* فارس: کونگ‌فویی‌ها اعتراضی نداشتند؟
* تهذیبی: نه، آنها حرمت ما را نگه می‌دارند.

* فارس: انتقادی که شاید در مدت زمان فعالیت شما در تربیت‌بدنی آبادان وارد باشد همانا دوری از ذات ورزش و پرداختن به مسائل عمرانی و اولویت دادن به آنهاست؟
* تهذیبی: سخت افزار نداشتیم.سالن نداشتیم،حالا داریم،خوابگاه نداشتیم،هنوز هم نداریم ولی در دست احداث است.سالن‌های آبادان دو دسته بودند،یک دسته به خاطر قدمت،فرسوده شدند و دسته دیگر در شرایط نامطلوب افتتاح شدند.برای اینکه به ذات ورزش بپردازیم باید ابتدا سخت افزار داشته باشیم کما اینکه به ساماندهی هیئت‌های ورزشی نیز پرداخته‌ایم.

* فارس: پایان ساخت و سازها چه موقع تخمین زده شده تا اصل ورزش پی‌گیری شود؟
* تهذیبی: با ارتباطی که با فدراسیون‌های ورزشی دارم می‌توانم میزبانی‌های ملی و بین‌المللی مختلف را به آبادان بیاورم ولی وقتی فضایی برای برگزاری مسابقات نداریم،پرهیز می‌کنیم.

* فارس: یکی از این فضاها،خوابگاه تربیت‌بدنی آبادان است...
* تهذیبی: بله،100 میلیون تومان برای ساخت یک طبقه خوابگاه تربیت‌بدنی در سال 87 مصوب شد. در سال89 پیگیری کردیم و در سفری که مدیر کل تربیت بدنی به آبادان داشت وی را مجاب کردیم تا این خوابگاه در سه طبقه ساخته شود.ظرفیت آن را از 80نفر به 250 نفر ارتقاء دادیم. کلنگ ساخت این خوابگاه مصادف با سالگرد اولین نماز جمعه جمهوری اسلامی، تاریخ پنجم مرداد 1390 زده شد تا خوابگاه تربیت بدنی آبادان با اعتبار 550 میلیون تومانی ساخته شود.

* فارس: هیئت‌های ورزشی...
* تهذیبی: من از مهر 89 وارد آبادان شدم.هیئت‌ها فعالیت 10تا15 درصدی داشتند، زیر ساخت‌ها و افراد را بررسی کردیم،شش ماه کار کارشناسی صورت گرفت. تا این لحظه تعداد زیادی از روًسای هیئت‌ها را عزل و نصب کردیم و نزدیک به پنج هیئت در دست جابه جایی هستند، فعالیت برخی از این هیئت‌ها یا صفر بوده یا هدفمند نبود که با توجه به وضعیت آب و هوایی مناطق جنوبی کشور طبیعی‌ست که فعالیت اصلی این هیئت‌ها را از نیمه دوم سال شاهد باشیم.

* فارس: برخی از این هیئت‌ها از سال گذشته تا کنون با مشکلاتی مواجه بوده‌اند،یکی از این رشته‌ها شمشیر بازی است...
* تهذیبی: در مجموعه کوثر سالنی دو قلو وجود داشت که بدون رعایت استانداردها افتتاح شده بود،در حال حاضر روشنایی و سرویس بهداشتی این سالن تکمیل شده و کف‌پوش آن آماده است، منتظر حضورحمید سیهان زاده؛رییس سابق هیئت شمشیر بازی آبادان هستیم تا کار را در دست بگیرید و چند مربی را در سال به ما تحویل دهد.

* فارس: یکی دیگراز مباحث مطروحه در چند سال اخیر پیگیری نشدن استقبال از قهرمان‌های ملی و بین‌المللی آبادان و در نهایت ایجاد سرخوردگی ورزشکاران منطقه بوده...
* تهذیبی: تنها یک هفته از بر سر به کار آمدنم برمنصب ریاست تربیت بدنی آبادان می‌گذشت که علی رستمی نایب قهرمان پرورش اندام دنیا شد و در گفت‌وگویی با رسانه‌ها اعلام کرد که افتخار می‌کنم که هیچ‌کدام از مسئولان تربیت بدنی به استقبالم نیامدند از آن به بعد سفارش کردیم که هیئت‌ها قهرمان‌های خود را به ما اعلام کنند تا زمان بازگشت افتخار آفرینان، استقبال لازم و تقدیر مکفی صورت بگیرد.

* فارس: استخرهایی که کفاف طیف وسیع علاقه‌مندان به شنا در فصل گرما را در آبادان نمی‌دهند...
* تهذیبی: در آبادان نه استخر فعال هستند که تنها یکی از آنها در اختیار عموم قرار داشته و بقیه متعلق به شرکت نفت هستند، به هر حال هنوز بسیاری از شهرهای استان استخر نداشته و اولویت اداره کل تربیت‌بدنی مجهز ساختن دیگر شهرها و سپس ساخت استخرهای دوباره  در مناطقی‌ست که احتیاج بیشتر را به چشم می‌بینند.

* فارس: در کنار فقر استخر در آبادان،زمین چمن فوتبال نیز از دیگر کاستی‌های ورزش منطقه به شمار می‌رود تا جایی که احتمال برگزاری مسابقات باشگاهی شهرستان در زمین‌های خاکی وجود دارد...
* تهذیبی: دقیقاً به همین شکل است، از محل اعتبارات توسعه استان که البته هنوز قطعی نشده در نظر داریم ساخت سه زمین چمن رادر دستور کار قرار دهیم.

* فارس: در حال حاضر چند زمین چمن در اختیار تربیت‌بدنی است؟
* تهذیبی: تنها یک زمین؛ پنج مهر.

* فارس: این کاستی‌ها چه موقع به شکل کامل جبران می‌شود؟
* تهذیبی: ما در حال حاضر به دنبال برطرف ساختن مشکلات انباشته شده از گذشته هستیم، هیئت‌های ورزشی در حال ساماندهی هستند، باشگاه‌ها اکثراً پروانه نداشتند. دو باشگاه در چند ماه اخیر پلمپ شدند در واقع در هم اکنون ما در حال تبدیل تهدیدها به فرصت هستیم.

* فارس: باوجود این مباحث باز هم متوجه هستیم که ذات ورزش مقتول بدیهی‌ترین و ابتدایی‌ترین لوازم شده است...
* تهذیبی: باوجود پذیرش صحبت شما اما باید بگویم که قصه بطور کامل به این شکل نیست، باوجود اختیار نداشتن خوابگاه در حال بستن برنامه‌ها هستیم. مسابقات بوکس شکست حصر آبادان،امسال با شکوهتر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود،همایش پیاده‌روی خانواده در ایام هفته دفاع مقدس با سه ساعت پخش زنده از  شبکه‌ی سوم سیما برنامه‌ریزی شده و به دنبال آن هستیم که در رشته‌های مختلف میزبانی‌هایی را به آبادان بیاوریم.

* فارس: این میزبانی‌هادر سال 90 محقق می‌شوند؟
 *تهذیبی: سال 90 برای ورزش آبادان سال پایه است، برنامه پنج ساله‌ی ورزش شهرستان در چارچوبی مشخص تدوین و بسته شده و آماده هستیم که با بهره‌گیری از توان منطقه  به ارتقاء سطح کیفی ورزش این بوم کمک کنیم.

* فارس: در این طرح پنج ساله برای حل مشکل زمین تنها نماینده‌ی خوزستان در مسابقات لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور نیز برنامه‌ای گنجانده شده است؟
* تهذیبی: زمینی را که مدیریت تیم فوتبال شهید جهان‌نژادیان به دنبال آن بود پی‌گیر شده و بعد از دریافت مساعدت‌های لازم متوجه شدیم که مجموعه ساحلی  شهید جهان‌نژادیان به لحاظ مالی استطاعت پرداخت هزینه‌های زمین مذکور را ندارد، به هرحال همه چیز از صفر شروع شده ولی امیدواریم بتوانیم در چند صباح آینده زمینی را در کنار مجموعه‌ چمن پنج مهر آبادان در اختیار تیم فوتبال ساحلی شهید جهان نژادیان بگذاریم.
* فارس: مشکل زمین تنها به فوتبال ساحلی محدود نشده و گلف آبادان با قدمتی بالا نیز با همین معضل مواجه است...
* تهذیبی: همه ورزش‌ها در آبادان قدمتی بالا دارند،‌ پیگیر موضوع زمین گلف نیز هستیم و نماینده حقوقی تربیت‌بدنی در حال بررسی این موضوع است.فکر می‌کنم با مشخص شدن وضعیت مدیریت منطقه آزاد اروند مشکل زمین هیئت گلف را نیز حل کنیم.  
گفت‌وگو: امین جوکار
انتهای پیام/غ10 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول