اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ

شهرام کرمی در گفت‌و‌گو با فارس خبر داد:

تغییر در نام بخش چشم انداز جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

خبرگزاری فارس: دبیر هجدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفت: بخش چشم‌انداز جشنواره با نام جدید بخش مسابقه ایران برگزار خواهد شد.

تغییر در نام بخش چشم انداز جشنواره تئاتر کودک و نوجوان
شهرام کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: 27 متن انتخاب شده برای مرحله بازبینی از بین بیش از 100 اثر انتخاب شد که خروجی آن 10 اثر خواهد بود، هیئت انتخاب آثار نیز از بهترین‌ پیشکسوتان ایران هستند.
وی تصریح کرد: هیچ کس جهت اعتراض نسبت به انتخاب متون با من تماس نگرفته است.
کرمی بیان داشت: یکی از تفاوت‌های این دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بخش مسابقه ایران است که برای اولین بار با شکل جدیدی برگزار می‌شود، این بخش در واقع بخش چشم انداز جشنواره کودک و نوجوان محسوب می‌شود.
دبیر هجدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان تصریح کرد: آثاری که برای اولین بار تولید می‌شوند در مسابقه ایران حضور می‌یابند.
وی در رابطه با اجرای عمومی آثار شرکت کننده در جشنواره، گفت: آثار تهرانی شرکت کننده در بخش ایران در نوبت اجرای تالار هنر قرار می‌گیرند و آثار شهرستان‌ها در سال 91 برای اجرای عمومی مورد حمایت اداره کل هنرهای نمایشی قرار خواهند گرفت.
دبیر هجدهمین جشنواره تئاتر کوک و نوجوان با اشاره به اینکه بخش بین‌المللی در واقع بخش مرور جشنواره محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: نمایش‌های که در دو سال اخیر اجرای عموم رفته‌اند امکان حضور در این بخش را پیدا می‌کنند، 10 اثر در بخش بین‌المللی شرکت می‌کنند که 5 اثر ایرانی و 5 اثر خارجی خواهند بود.
وی در ادامه افزود: کشورهای ایتالیا، آلمان، انگلستان، نروژ، کانادا و دانمارک متقاضی حضور در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان هستند. خوشبختانه جشنواره توانسته به تقویم جشنواره‌های بین‌المللی راه پیدا کند، به همین دلیل تقاضاهای خوبی از کشورهای خارجی دیده می‌شود. در حال حاضر مشغول ارزیابی آثار خارجی برای دعوت گروه‌های خارجی متقاضی جهت حضور در جشنواره هستیم.
انتهای پیام/ا
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول