اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی پژوهشکده باقرالعلوم صورت می‌گیرد؛

اجرای پروژه آمایش نرم‌افزارهای دینی در قم

خبرگزاری فارس: مدیر گروه فناوری اطلاعات پژوهشکده باقرالعلوم از پیشرفت 50 درصدی پروژه آمایش نرم‌افزارهای دینی خبر داد.

اجرای پروژه آمایش نرم‌افزارهای دینی در قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم، حمید کریمخانی‌زند اظهار کرد: یکی از پروژه‌های مهم و استراتژیک گروه فناوری اطلاعات در سال جاری، پروژه آمایش نرم‌افزارهای دینی است.
وی افزود: از اهداف این پروژه شناخت خلأ‌ها و داشته‌های موجود در محصولات تولید شده در حوزه دین است که منتج به شناسایی خلأ‌های مخاطبین جامعه در دریافت محتواهای الکترونیکی دینی خواهد شد، بنابراین فرآورده‌های آن می‌تواند به‌عنوان مبنای تصمیم سازی در توسعه فرهنگ دینی مورد استفاده قرار گیرد.
مدیر گروه فناوری اطلاعات پژوهشکده باقرالعلوم تصریح کرد: این پروژه از دو فاز اصلی تشکیل شده است، در فاز اول پروژه، پس از شناسایی و گردآوری داده‌های مرتبط و تولید شناسنامه برای نرم‌افزارهای دینی تولیدشده شده در کشور، فرآیند طبقه‌بندی مناسب و دقیق نرم‌افزارهای شناسایی شده در زمینه‌های موضوعی، نوع محتوا، کاربری، نوع ارائه و گستره مخاطبین و... انجام گرفته است.
وی اضافه کرد: در مرحله دوم این پروژه، هدف، تولید سامانه بانک اطلاعاتی زیر مجموعه وب بر روی اینترنت برای استفاده عمومی و تخصصی است، در این طرح با توجه به اطلاعات جامع جمع‌آوری و تولید شده امکان جستجو در بین نرم‌افزارها براساس هر یک از فیلدهای شناسنامه نرم‌افزارها برای عموم و متخصصین برای یافتن نرم‌افزار مورد نیاز خود فراهم می‌شود.
کریمخانی زند اظهار داشت: این سامانه به‌گونه‌ای طراحی می‌شود که هر یک از تولید‌کنندگان نرم‌افزارهای دینی می‌توانند با مراجعه به این سایت و یا از طریق پژوهشکده اقدام به اصلاح و یا معرفی نرم‌افزارهای جدید خود کنند، بدین صورت علاوه بر معرفی نرم‌افزارهای خود در فضای اینترنت به استفاده‌کنندگان نهایی، امکان بسیار خوبی برای بررسی کمبود‌ها در این حوزه برای محققان، تولید‌کنندگان فراهم می‌شود.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول