اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

فارس گزارش میدهد

آب گرفتگی، پس زدن زباله در خیابان‌ قصه تلخ بارندگیهای تهران

خبرگزاری فارس: کافی است قطره‌ای باران در تهران ببارد، شاهدیم که بیشتر معابر پایتخت دچار آب گرفتگی شده و زباله‌ها در وسط خیابان خودنمایی میکنند.

آب گرفتگی، پس زدن زباله در خیابان‌ قصه تلخ بارندگیهای تهران
به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، از صبح امروز شاهد بارندگی در تهران هستیم،  میزان بارندگی نسبت به چند روز گذشته کمتر بود.
 
با بارش مقدار کمی باران آب گرفتگی در معابر و خیابان‌های اصلی را شاهدیم و همین امر تردد شهروندان را دچار مشکل میکند.
 
با وجود اینکه شهرداری تهران به صورت پیوسته در حال آسفالت کردن خیابان‌هاست اما پستی بلندیهای که در معابر وجود دارد و رفع نمیشود باعث جمع شدن آب با کمترین بارندگی میشود.
 
صبح امروز در معابر و خیابان‌های منتهی به مرکز شهر شاهد آب گرفتگی بودیم؛ تا جایی که عبور و مرور شهروندان پیاده دچار مشکل شده و با بپر بپر مردم از عرض خیابان عبور میکردند.
 
در ضلع جنوبی میدان منیریه به قدری آب گرفتگی زیاد بود، که تمام سطح خیابان را آب فرا گرفته و ماشین‌ها در آب فرو رفته بودند.
 
پر شدن جویهای آب خیابان ولیعصر و پس زدن زباله و برگ‌های درخت از دیگر مشکلات امروز بود.
 
مسئولان شهری معتقدند یکی از علل آب گرفتگی و پس زدن زباله این است که شهروندان زباله‌های خود را در جویهای آب ریخته و همین امر باعث بروز مشکل میشود؛ اما امروز شاهد بودیم که علاوه بر زباله مقدار زیادی برگ درخت  در وسط خیابان خودنمایی میکرد.
 
با توجه به این که به فصل پاییز نزدیک میشویم باید لایروبی انهار صورت گیرد که به گفته مسئولان این امر انجام شده اما باز شاهدیم که تمام زباله‌ها با کمترین بارش در سطح معابر پس زده است.
 
محمد باقر قالیباف شهردار تهران درباره آب گرفتگی معابر تهران معتقد است که  در برخی نقاط گرفتگی جویها به دلیل فرهنگ غلطی است که با آن روبرو هستیم و برخی افراد زباله‌های خود را در جویها میریزند که البته در این زمینه شهرداری نیز مقصر است چرا که بارها به شرکت‌ها و افرادی که مسئولیت رفت و روب شهر را به عهده دارند این نکته را متذکر شده‌ایم که چرا سر جاروهایتان را در جوی آب میریزید.
 
با وجود بارش باران در تهران خوشبختانه سیستم حمل و نقل عمومی مانند روزهای گذشته به شهروندان خدمات می داد و مردم خیلی دچار مشکل نشدند. اما ترافیک در معابر و بزرگراه‌های تهران نیمه سنگین بود همایون فتاحی،  مدیر مرکز کنترل ترافبک شهرداری تهران  در این‌باره به فارس میگوید:  با بارش باران ترافیک نیمه سنگینی را امروز در بزرگراه‌های تهران نسبت به روز گذشته داریم.
 
وی با بیان اینکه با بارش باران معابر لغزنده میشود، میگوید: به همین دلیل رانندگان سرعت خود را کم کرده و همین امر باعث بروز ترافیک میشود.
 
سیستم زه‌کشی دچار مشکل است
 
سیستم‌های زه‌کشی در تهران سال‌هاست دچار مشکل است و این مشکل در جنوب شهر بیشتر وجود دارد و شفیعی دبیر شورای عالی ترافیک معتقد است که باید رفع این مشکل در اولویت قرار بگیرد ولی معلوم نیست چه زمانی این کار انجام میشود.
 
 
شفیعی معتقد است که مشکل آب گرفتگی در کشورهای توسعه یافته حل شده است و آب گرفتگی زمانی اتفاق میافتد که زه‌کش‌ها به خوبی عمل نکنند.

وی در ادامه میگوید که سال‌های زیادی است که با مشکل آب گرفتگی روبه‌رو هستیم و برای حل این مشکل باید زه‌کش‌ها به حد کافی وجود داشته باشند.

شفیعی تأکید میکند: اگر مدیریت شهری از قبل برنامه‌ریزی داشته باشد قطعاً شاهد چنین موضوعاتی نخواهیم بود.در حال حاضر زه‌کش به حد کافی در تهران نداریم.
 
محمد احمدیبافنده قائم مقام معاون خدمات شهری درباره آب گرفتگی معابر تهران میگوید: بیش از 500 نقطه آب گرفتگی در تهران شناسایی شده و حدود 100 نقطه باقی مانده است.
 
وی در ادامه میگوید: همیشه ممکن است آبگرفتگی رخ دهد و ریختن زباله در داخل انهار یکی از دلایل گرفتگی معابر است.
 
وی در پاسخ به این پرسش که برخی مسئولان معتقدند که سیستم زه‌کشی در تهران سالهاست که دچار مشکل است، گفت: چرا تاکنون این مشکل را حل نکردند.
 
احمدیبافنده ادامه داد: کجای تهران باید زهکشی شود.
 
به گزارش فارس، با بارش کمترین باران تهران دچار مشکل و بحران شده و بهتر است مسئولان امر برای رفع این مشکلات در سطح شهر اقدامات اساسی انجام دهند.
انتهای پیام/گ
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول