اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد استهلال خراسان رضوی خبر داد:

آمادگی 30 گروه برای رویت ماه شوال

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد استهلال خراسان رضوی از آمادگی 30 گروه رسمی شامل روحانی، متصدی تلسکوپ و مدیر گروه برای رویت ماه شوال خبر داد.

آمادگی 30 گروه برای رویت ماه شوال
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،حجت‌الاسلام محمد ابراهیم معادی صبح امروز در نشست مطبوعاتی که به مناسبت رویت ماه شوال در سالن مطبوعات برگزار شد، اظهار داشت: 30 گروه رسمی از روحانی، متصدی تلسکوپ و مدیر گروه برای رویت ماه شوال از روز دوشنبه به ارتفاعات تربت حیدریه، نیشابور، فریمان و چناران حرکت میکنند.
وی افزود: زمانی که ماه، خورشید و زمین در یک جهت قرار گیرند، آن موقع پایان ماه رمضان صورت میگیرد.
معادی ابراز داشت: مدت زمان هلال ماه بعد از غروب خورشید توسط گروهی از اهل علم دانشگاه فردوسی مشهد و بیرجند با یک فاصله زمان کوتاه در آسمان با تلسکوپ‌های مجهز دیده میشود.
رئیس ستاد ائمه نماز جماعت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورهای همسایه که یک روز زودتر به استقبال ماه رمضان رفته‌اند، یک روز زودتر نماز باشکوه عید فطر را برگزار میکنند.
وی همچنین اختلاف ارتفاع ماه از خورشید را با پنج درجه ارتفاع عنوان کرد و گفت: ماه نیز از خورشید با منهای 20درجه رویت میشود.
معادی افزود: زمانی که آسمان عاری از گرد و غبار و ابری نیز نباشد، رویت ماه شوال به آسانی صورت میگیرد.
رئیس ستاد ائمه نماز جماعت خراسان رضوی ابراز داشت: با توجه به بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان امسال نیز نماز جماعت عید فطر با حضور انبوهی از نمازگزاران برگزار میشود.
وی افزود: در دین مبین اسلام آمده است که هر مسلمانی ماه را ببیند، برای بازکردن روزه خود احتیاج به کس دیگری برای اعلام نظر ندارد.
رئیس ستاد استهلال خراسان رضوی تصریح کرد: مردم همچنین با توجه به فتوای مراجع تقلید خود برای بازکردن روزه خود احتیاج دارند.
وی گفت: پیش‌بینی انجام شده برای عید فطر در روز چهارشنبه با توجه به برنامه هواشناسی و داشتن یک آسمان صاف انجام شده است.
معادی خاطرنشان کرد: در مناطق شرق کشور رویت ماه شوال بسیار آسان‌تر از مناطق غربی ایران است.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول