اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هشتم شهریور برگزار میشود؛

گردهمایی بزرگ روحانیون و مبلغان در بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از برگزاری گردهمایی بزرگ علما، روحانیون و مبلغین در محل مصلی جمعه بوشهر خبر داد.

گردهمایی بزرگ روحانیون و مبلغان در بوشهر
حجت‌الاسلام سید نورالله موسوی نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر گفت : گردهمایی بزرگ علما، روحانیون و مبلغین سه‌شنبه 8 شهریورماه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، استاندار و مسئولان و ائمه جمعه استان در محل ستاد مصلی جمعه بوشهر برگزار می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در ادامه افزود: این گردهمایی در قالب کارگاه آموزشی و به منظور تجلیل از روحانیون امر تبلیغ در ماه مبارک رمضان بمدت یک روز برگزار می‌شود.
موسوی نیا همبستگی ، وحدت و همدلی را نیاز جامعه عنوان کرد و با اشاره به اینکه امروز دنیا در مقابل ایران اسلامی جبهه گیری کرده است، اظهار داشت : روحانیون به عنوان چراغ هدایت و پرچمداران نهضت باید مسائل اجتماعی و سیاسی را به عموم گوشزد کرده و اهداف بلند حضرت امام (ره) و شهیدان را برای جوانان تبیین کنند.
وی در ادامه افزود: طرح ملی نهضت قرآن آموزی ـ طرح ساماندهی فعالیت مردمی قرآنی ـ طرح ملی سنجش و اعطای مدرک به حافظان و قاریان و ایجاد اتحادیه مؤسسات قرآنی از جمله طرح های است که در این نهاد برای ساماندهی فعالیت های قرآنی انجام می شود.
موسوی نیا درباره نخبگان قرآنی اذعان کرد: نخبگان قرآنی، جامعه قرآنی یک شهر را تشکیل میدهند و مانند بازوهای توانمندی میتوانند احیاگر طرح‌ها و فعالیت‌های کانون قرآن باشند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در ادامه از تشکیل و فعالیت راه اندازی بانک اطلاعاتی جامعه قرآنی در استان بوشهر متشکل ازاساتید، پژوهشگران، حافظان و قاریان قرآن خبر داد و افزود: با اشاره به پیام مقام معظم رهبری درباره انس بیشتر با قرآن و محافل قرآنی درمورد جایگاه فرهنگ و قرآن بعد از انقلاب اسلامی گفت: درباره فرهنگ و قرآن بعد از انقلاب کارهای خوبی انجام شد، اما به دلیل کم توجهی برخی مسئولان جهت امور فرهنگی و قرآنی ما شاهد مظلوم واقع شدن قرآن هستیم که در نتیجه عدم تناسب فعالیت و کارکرد قرآنی با جمعیت و جامعه قرآنی را در پی دارد که این یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری درباره عملی کردن فرهنگ و خواسته قرآن در جامعه است.
وی در ادامه به اهمیت و عظمت ماه رمضان و شب‌های قدر اشاره و قرآن را ماندگارترین اثر تاریخی دانست که همیشه بوی تازگی از آن استشمام میشود و پیام و گفتار الهی است که تمامی آن دریای خروشان معارف اسلامی است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول