اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و ترابری خراسان رضوی خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی تعریض محور گلبهار ـ مشهد

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری خراسان رضوی گفت: دو خط جدید به بزرگراه مشهد ـ گلبهار اضافه می‌شود تا قسمتی از ترافیک این مسیر کاهش یابد.

آغاز عملیات اجرایی تعریض محور گلبهار ـ مشهد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و ترابری خراسان رضوی، جاده مشهد ـ گلبهار قسمتی از مسیر بزرگراه مشهد ـ چناران است که شهر جدید گلبهار را که مرکز اصلی پروژه مسکن مهر استان است به مشهد مقدس متصل می‌کند.
این مسیر در چند ماه اخیر به‌دلیل حجم بالای ساخت و ساز در شهر جدید گلبهار دارای ترافیک فشرده‌ای بوده است و در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به استان مصوب شد تا یک لاین به هر طرف این بزرگراه افزوده شود.
بعد از گذشت چند هفته از این سفر، مدیرکل راه و ترابری استان خراسان رضوی از آغاز عملیات اجرایی بهسازی و تعریض بزرگراه  گلبهار ـ مشهد خبر داد.
حسن احمدی نوری گفت: پیرو مصوبات سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به استان و در راستای تسهیل تردد بین شهرهای مشهد و گلبهار طرح تعریض و بهسازی محور گلبهار ـ مشهد آغاز شد.
وی افزود: طول کل این مسیر 27 کیلومتر بوده که فاز اول آن به طول 10 کیلومتر در دو سمت بزرگراه توسط دو پیمانکار مجزا از سمت گلبهار آغاز شده و امید است ظرف سه ماه آینده این بخش پروژه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
مدیرکل راه و ترابری استان خراسان رضوی گفت: براساس برنامه تنظیمی و در پایان اجرای این پروژه محور ارتباطی مشهد ـ گلبهار از بزرگراه چهار خطه به بزرگراه شش خطه ارتقا می‌یابد.
رئیس شورای هماهنگی حمل ‌و ‌نقل استان افزود: هزینه برآورد شده برای انجام فاز اول این پروژه 87 میلیارد ریال است.
وی اهداف اجرای پروژه را افزایش سطح خدمات، روانسازی ترافیک و افزایش ایمنی دسترسی به شهر جدید گلبهار عنوان کرد و گفت: 170 هزار مترمکعب عملیات خاکی، 58 هزار متر مکعب زیرسازی و ساخت 70 دستگاه ابنیه فنی بخشی از عملیات اجرای در طول این طرح است.
احمدی نوری افزود: نصب 20 کیلومتر علائم و اجرای 74 هزار تن آسفالت از دیگر عملیات برنامه‌ریزی شده برای تکمیل این پروژه محسوب می‌شود.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول